Faceți căutări pe acest blog

luni, 9 noiembrie 2015

8.Shri Lalita Sahasranama Cele 1000 de nume ale Zeiţei

701. DESA – KALA – PARICCHINNA  - Neatinsă sau necondiţionată de spaţiu şi timp, deoarece ambele sunt creaţia Ei. Ea este acelaşi Adevăr în toate locurile şi la toate momentele.

702. SARVAGA – Ea este prezentă pretutindeni şi în toate. Ca Satta, Absolutul dinapoia fenomenelor.

703. SARVA – MOHINI  – Îi zăpăceşte pe toţi. Prin intermediul lui Maya – Shakti, oamenii sunt zăpăciţi şi văd diferenţele dintre Absolut şi fenomen, cel ce vede şi obiectul văzut, şi între Ea însăţi şi formele Ei create.

704. SARASVATI  – Forma Ei care risipeşte confuzia sau Moha menţionată în numele anterior  şi care dă cunoaşterea (Jnana) a absolutului (Advaita). Puterea Ei ca Jnana Shakti.

705. SHASTRAMAYI  – Conţinutul tuturor Shastras. Aici Shastras reprezintă Vedele, Upanishadele   ş i Puranele. Aici semnificaţia lui   Shastra este aceeaşi ca în “Vedanta – Sutra”, “Shastrayonitvata”.  Sursa autorizată care-i dovedeşte Existenţa sunt Shastras  menţionate mai sus, deoarece Ea  nu  poate fi  percepută  prin simţuri. Shastramayi  mai înseamnă Sarasvati, Mama Vedelor şi Vedangas-urilor şi Upanishadelor şi Kavyasurilor care O dovedesc.

706. GUHAMBA  – Mama lui Kumarasvami   sau Mama care locuieşte în depresiune, cavitate (Guha). “Antashcharati Bhuteshu Guhayam Vishvamurtishu” – Locuieşte în interiorul cavităţii inimii tuturor creaturilor (Maha Up.). În Kath. Up. se spune că Ea locuieşte în cavitatea inimilor tuturor ca umbra lui Shiva.

707. GUHYA – RUPINI – Formă secretă, dincolo de simţuri. Puterea sau adevărul Satta de dincolo de Universul fenomenelor, şi deci nevăzută şi secretă; sau, există o Upanishat pe nume Guhyopanishat;  Ea este aceasta.

708. SARVOPADHI – VINIRMUKTA – Lipsită de orice bază sau limitări. Fiecare atribut sau limitare produce dualism şi diferenţiere între unul şi mai mulţi. Fiecare Shastra care încearcă  s- O descrie, îi descrie prin urmare limitările şi atributele şi nu reuşeşte să dea o descriere, o imagine adevărată. “Vato Vacha Nivartante” – vorbirea dă greş când O descrie. Toate “Uphadis” sunt o iluzie creată de către Maya – Shakti  a Sa sau Avidya. Deci Ea este dincolo  de ele.

709. SADASHIVA – PATIVRATA – Etern devotata jumătate a lui Sadashiva. Acest nume stabileşte statutul Ei egal cu al lui Shiva. Numele anterior o descrie ca Nirguna – Brahman. Dacă este aşa, apare întrebarea “Cum poate Ea să aibă atributul unei relaţii cu Shiva?” Acest nume înlătură îndoiala; soţia Shakti  şi soţul Shiva au doar  aspectele identice ale lui Sat, Chit şi Ananda. Acest nume este altul care stabileşte Samayachara.

710. SAMPRADAYESHVARI  –  Conducătoarea  tradiţiei. Cunoaşterea  lui Shri Vidya urmează   să   fie   obţinută   prin   intermediul   unui   Guru   competent,   care   comunică   discipolului înţelepciunea tradiţională. Identitatea dintre  Shiva  şi Shakti nu poate fi realizată prin simpla cunoaştere a cărţilor, ci numai prin harul unui Guru competent, care-l ajută pe discipol să aibă “Ishtadevata Siddhi”. Ea, fiind conducător  şi controlor al cunoştinţelor tradiţionale, le împărtăşeşte devotatului   sub   forma   Gurului.   Sampradaya   înseamnă   aici   şi   Bharati,   Parama   –   Hamsa,
Parivrajaka, tradiţia disciplinei religioase a lui Adi Shankara şi Ea controlează această disciplină.

711 şi 712. SADHVI  – O doamnă cu caracter pur. Sadhu este certitudinea faptului că Sadhak este una cu Brahman. Unii împart acest nume ca Sadhu şi I. I este a patra dintre cele 16 vocale. I cu Bindu, adică Im este Shakti – Svarupa, cunoscută ca Kama – Kala. Cele trei Shakti Pranavas se încheie cu acest Im, semnificând faptul că Ea este esenţa acestor trei Pranavas.

713. GURU – MANDALA – RUPINI – Ea este şirul neîntrerupt de Guru sau de maeştri, de la Param – Shiva până la propriul Guru uman al fiecăruia, care împărtăşeşte Sampradaya sau înţelepciunea tradiţională. Primul Guru este Param – Shiva, ai cărui discipoli sunt Trimurtis – Brahma, Vishnu şi Rudra – care sunt numiţi Divyavgha. Discipolii lor sunt Vashishtha, Sanaka şi
Sanandana, care sunt numiţi Siddhaugha. În schimb, discipolii lor sunt Vyasa şi ceilalţi până la Gurul fiecăruia. Şuvoiul de înţelepciune divină, tradiţională a mers într-o succesiune neîntreruptă prin intermediul acestor mari maeştri şi discipoli. Ea însăşi este această succesiune.

714. KULOTTIRNA – Kula este o categorie de simţuri şi organe de simţ. Ea este dincolo de aceasta. Acest nume şi următoarele descriu aspectul ezoteric sau secret al Realităţii, ca fiind aşezată localizată deasupra celor şase chakre sub formă de Turiya – kuta.

715. BHAGARADHYA – Venerată în discul solar sau venerată de către soare, care este însuşi Shiva.

716. MAYA – Puterea lui Shiva care creează iluzia sau Universul simţurilor noastre. Ea este   cea   care   creează,   păstrează,   distruge   această   iluzie   şi   conferă   adevărata   cunoaştere   a Fundamentalului – Shiva.

717. MADHUMATI – Madhu reprezintă beatitudine. Ea este Brahmananda însăşi sau Ea are forma mantrelor din Veda, începând cu Madhu. Există şapte stări de conştiinţă numite Jnana – Bhumikas, cea mai înaltă dintre ele fiind numită Madhumati. Numai sufletele cele mai evoluate numite Paramahamsas ating acest stadiu, care este mai presus de Dhyana. Ea însăşi este acest stadiu.

718. MAHI – Pământul, sau cea din urmă dintre categorii. Bhutas – care este Mama a tot ceea ce este viaţă şi  hrană. Zeiţa Mahi este însăşi Sarasvati din Vede, unde Ea este descrisă ca Aditi sau Upayama, care este puterea dinapoia tuturor Devas.

719. GANAMBA – Mama lui Pramatha – Ganas sau a lui Ganapati.

720. GUHYAKARADHYA – Venerată de către Guhyakas, un grup de Devas, sau venerată într-un loc necunoscut sau secret, cum este cavitatea inimii.

721. KOMALANGI – Cu membre delicate sau frumoase.

722. GURU – PRIYA – Gurul sau Maestrul care l-a iniţiat pe devotat în Brahma – Vidya îi este drag. Sau Ea este soţia lui Adi – Guru, care este Shiva.

723. SVATANTRA – Independentă faţă de orice. Shri Vidya este denumită Svatantra – Tantra. “Akhila Purusharthaika – Ghatana Svatantram te tantram” – Svatantra – Tantra a voastră îi protejează pe toţi Purusharthas (Saun. Lah. 31).

724. SARVA – TANTRESHI  – Conducătorul fiecărei Tantra. Ea este puterea dinapoia tuturor Tantras, ca fiind Zeitatea ce le prezidează.

725. DAKSHINAMURTI – RUPINI – Atunci când Sanaka, Sanandana şi alţi înţelepţi au fost incapabili să atingă Fundamentalul, Shiva şi-a asumat forma unui bărbat de 16 ani şi, stând în faţa spre sud, printr-o simplă tăcere profundă, care este întruparea stării Turya, a putu să le dea cunoaşterea Fundamentalului. De aceea, întreaga cunoaştere emană de la Shri Dakshinamurti, care este cunoscut ca Gurul cosmic. El este forma Ei. “Nidhaye Sarva – Vidyanam” – El este tezaurul
întregii cunoaşteri (Dakshinamurti Stotra ale lui Shankara).

726. SANAKADI – SAMARADHYA – Venerată de înţelepţi precum Sanaka. Acest nume îl explică în continuare pe cel anterior. Ea le apare căutătorilor ca Guru, pentru că Ea este sursa întregii cunoaşteri.

727. SHIVA – JNANA – PRADAYINI  – Cea care conferă cunoaşterea lui Shiva, cel Fundamental. Oricare ar fi calea urmată de devotat sau orice Zeitate ar venera, numai Mama Divină este cea care poate conferi cunoaşterea Fundamentalului. Ca tensiune în conştiinţă, Ea se manifestă ca   Vimarsha   –   Shakti   şi   conferă   cunoaşterea   lui   Shiva   căutătorului.   Numai   prin   Harul   şi Bunăvoinţa Ei poate fi cunoscut Shiva.

728. CHITKALA  – Acea parte din fiecare fiinţă creată care reprezintă conştiinţă pură, nepătată. “Chitteshu Chit – kala – nama Shaktih Sarva – Sharirinam; Ea locuieşte în minţile tuturor fiinţelor ca Putere a cunoaşterii, cunoscută ca Chit – kala (Padma Purana).

729. ANANDA – KALIKA  – Ea locuieşte în fiecare ca sursă a întregii beatitudini şi bucurii.

730. PREMA – RUPA – Iubire, afecţiune sau Bhakti este unul dintre aspectele Ei.

731. PRIYAMKARI – Cea care oferă lucrurile cele mai dragi devotaţilor Ei.

732. NAMA – PARAYAMA – PRITA  – Mulţumită de recitare a numelor. Aici nume semnifică Vedele şi Maha – mantre precum Gayatri, Panchada şi altele. Aici Parayana nu înseamnă o repetare papagalicească; deşi, chiar şi aşa, fiind Maha – mantre, ele au o putere inerentă, benefică atunci când sunt rostite, ci o repetare cu sens înţeles – Anusandhana. Există 16 vocale şi 34 consoane, iar fiecare cuvânt alcătuit cu acestea este un nume în forma Ei şi, deci, ea va fi mulţumită prin rostirea lor. “Kirtaye nama – sahasram idam mat - pritaye sada”; Sunt mulţumită de recitarea acestor o mie de nume. (Br. Pu.).

733. NANDI – VIDYA – Mantra care produce Ananda sau beatitudinea sau cea cu care a venerat-o Nandikeshvara.

734. NATESHVARI  – Soţia lui Nataraja sau Regina Dansatorilor. Deoarece Ea însăşi dansează în faţa creaţiei – Prapancha Srishtyunmukha Lasyakayai” – Ea dansează când este pe cale să creeze universul – Ardhanarishvara Stotra de Shri Shankara. Dansul Ei se numeşte Lasya, în timp ce dansul lui Shiva este numit Tandava.

735. MITHYA – JAGADADHISHTHANA – Baza universului iluzoriu creat, întocmai ca iluzia că vezi un şarpe, când în întuneric se află o funie.

736. MUKTIDA – Cea care conferă eliberarea, căci numai Harul Ei este cel ce ar  putea conferi eliberarea. Aşa cum Ea le-a creat lanţuri devotaţilor, numai Ea le poate distruge pentru a acorda libertatea sau Moksha.

  737. MUKTI – RUUPINI  – Forma (înfăţişarea) eliberării, cunoaşterea supremă care-l eliberează pe devotat.

738. LASYA – PRIYA – Dansul interpretat de o femeie este Lasya. Lasya este numele ezoteric pentru Mantra.

739. LAYAKARI – Laya este a cincea stare, mai presus de Turya. Când activitatea mentală este complet liniştită, este trăită Laya. Ea dă această trăire şi aceasta este starea în care conştiinţa individuală devine una cu cea cosmică.

740. LAJJA  – Modestie. “Sarva bhuteshu Lajja Rupena Samsthita. Ea locuieşte în toate fiinţele ca modestie (Markandeya Purana). Lajja este cuvântul ezoteric pentru Nirvikalpa Samadhi.

741. RAMBHADI – VANDITA – Venerată de către cei mai frumoşi curtezani celeşti, cum este Rambha.

742. BHAVA – DAVA – SUDHA – VRISHTIH – Ploaie ambrozială care stinge focul uriaş al Samsarei, ciclul naşterilor şi morţilor.

743. PAPARANYA – DAVANALA – Focul uriaş care arde complet păcatele. Ea distruge păcatele devotaţilor Ei.

744.   DAURBHAGYA   –   TULA   –   VATULA  –   Ea   risipeşte   nenorocirile   şi   sărăcia devotaţilor, aşa cum o vijelie rupe pânza în fâşii.

745. JARADHVANTA – RAVI – PRABHA  – Ea risipeşte bătrâneţea, întocmai cum lumina soarelui risipeşte întunericul.

746. BHAGYABDHI – CHANDRIKA – Ea face ca marea succesului să se umfle tot aşa cum luna produce mareea înaltă a oceanului.

747. BHARTA – CHITTA – KEKI – GHANA – GHANA  – Tot aşa cum un păun
lansează  de  plăcere  la  vederea  mirilor, la  fel,  Ea  face  ca  minţile  devotaţilor  să danseze  de beatitudine.

748. ROGA – PARVATA – DAMBHOLIH  – Ea distruge bolile minţii şi corpului caVajrayadha lui Indra, care distruge munţi.

749. MRITYU – DARU – KUTHARIKA – Ea este securea care doboară copacul morţii.

750. MAHESHVARI – Marea conducătoare. Începând de la acest număr până la numele756 se descrie forma ei ferice.

751. MAHA – KALI –Soţia lui Mahakala, care este Shiva, sau un rege din Vjjain. Ea este cunoscută ca Mahakali, deoarece Ea distruge chiar şi moartea.

752. MAHA – GRASA – Ea are o îmbucătură uriaşă de mâncare. Ea mănâncă în întregime Jagat. Dintr-o singură îmbucătură în momentul Prala sau “Vasya Brahma cha Kshatram Ubhe Bhavata Odanah”. Cea pentru care Brahma şi Kshatra îi sunt hrană (Kath. Up. 2-25).

753. MAHASHANA – La fel ca mai sus, sugerând că pentru cineva înseamnă în întregime creaţia şi universul, a distruge câţiva rakshasas, iar Bhanda este un nimic.

754. APARNA – Fără frunză. Când Ea a înfăptuit penitenţă pentru a obţine pe Shiva ca Domn al Ei, Ea a renunţat chiar şi la hrana reprezentată de frunze.

755. CHANDIKA – Furioasă pe forţele rele.

756. CHANDA – MUNDASURA – NISHUDINI – Cea care a distrus, ca Durga, Asuraşii cu numele Chanda şi Munda.

757. KSHARA – KSHARATMIKA – Ea este atât eternă cât şi destructibilă. Fenomene care au un sfârşit şi sinele etern, numit Kutastha sunt formele Ei.

758. SARVA – LOKESHI – Regina tuturor celor 14 lumi.

759. VISHVA – DHARINI – Cea care conţine toate universurile.

760. TRIVARGA – DATRI  – Trivargas sunt Dharma, Artha şi Kama. Celor care sunt pasionaţi de acestea, Ea le dă fructele acestor Tri – Vargas.

761. SUBHAGA – Bhaga înseamnă soare. Toate atributele soarelui o reprezintă pe Ea. Sau cuvântul semnifică bogăţie, putere, jnana şi renunţare. Acestea sunt toate atribute ale Ei.

762. TRYAMBAKA – Cu trei ochi. Soarele, luna şi focul sunt ochii EI. Sau Ea este mama lui Brahma, Vishnu şi Rudra.

763. TRI – GUNATMIKA – Când Ea devine creaţia, Ea îşi asumă forma de Tri – gunas – Sattva, Rajas şi Tamas.

764. SVARGAPAVARGADA – Svarga este fericirea care are un sfârşit, care se epuizează după un timp de la Punya. Apavarga este beatitudinea sau Moksha, care este fericirea infinită. Ea le conferă pe ambele.

765. SHUDDHA – Pură. Cunoaştere neîntinată de Raga.

766. JAPAPUSHPA – NIBHAKRITIH – Roşie ca floarea Japa. Vezi Dhyana – Shloka “Japa – kusuma – Bhasuram”.

767. OJOVATI – Vitalitate. Ojas este puterea dinapoia simţurilor şi a organelor de simţ. Ojas este al optulea Dhatu sau ţesut uman.

768. DYUTI – DHARA  – Recipientul (ce conţine lumina sau cunoaşterea). Unii citesc acest nume ca Dhritidhara, însemnând cel ce se bucură de vitejie.

769. YAJNA – RUPA – Ea este sacrificiul (Yajna vai Vishnuh). Yajna înseamnă Vishnu. (Tai. Sam). Sau Ea este Antaryaga, conform cu Bhavanopanishat.

770. PRIYA – VRATAÎi sunt dragi toate jurămintele şi disciplinele chiar oferite altor zeităţi,  pentru că ele sunt toate creaţiile Ei. Fiecare disciplină practicată cu devoţiune este pentru a o face mulţumită. Priya înseamnă de asemenea rezultatul Yagai sau al Yojnei, care are natura beatitudinii   (Ishta).   Vruta   înseamnă   hrană.   Deci   numele   semnifică   fructele   Yagai,   adică beatitudinea ce rezultă din sacrificiu este a Ei, ca hrană.

771. DURARADHYA  – Greu de venerat de către incompetenţi şi de cei care nu-şi pot controla simţurile şi organele de simţ.

772. DURADHARSHA – Greu de îmblânzit de către cel slab la minte.

773. PATALI – KUSUMA – PRIYAÎi sunt dragi florile Patali. “Shrivrikshe Shankara Devah Patalayam tu Parvati” – Lui Shiva îi este dragă Bilva, iar lui Parvati îi este dragă floarea Patali. Floarea Patali este de culoare roşie şi albă.

774. MAHATI – Măreaţă, nemăsurabilă, obiect suprem al gândului şi venerării.

775. MERU – NILAYA – Meru este locaşul Ei. Meru este muntele de aur unde locuieşte Ea. Meru este cercul situat cel mai la interior în Shri Chakra, unde locuieşte Shri Lalita. Sau Meru este centrul capului, cunoscut ca Dvashanta, care este locaşul lui Shakti. Mai există o mantra de nouă litere, numită  Meru – mantra, a cărei zeitate guvernatoare este Shri Lalita. Cele trei Samhitas, adică Sanatkumara, Sanandana şi Vasishtha, descriu cu lux de amănunte ritualul venerării în Meru, unde locuieşte Ea împreună cu cele 15 zeităţi Nitya ale Ei. Vârful muntelui Meru este de asemenea un punct static, nemişcat, al pământului, unde se presupune că locuieşte Ea.

776. MANDARA – KUSUMA – PRIYA  –  Îi  sunt dragi florile Mandara  (hibiscus). Mandara este pomul din Ceruri care îndeplineşte toate dorinţele. Mandara mai înseamnă Shvetarka.

777. VIRARADHYA  – Venerată de către cel viteaz. “Vira”  înseamnă aici Indra sau Trimurtis sau cei măreţi care au realizat sensul lui Maha – vakyas.

778. VIRAD – RUPA  – Cea cu formă cosmică, sau macrocosmosul, sau Vaishvanara, Domnul celor 14 Bhuvanas sau lumi.

779. VIRAJA – Lipsită de Rajas sau ataşamente faţă de ceva. Formă de Sattva pură.

780. VISHVATOMUKHI  –  Stă cu faţa spre univers fiind creatoarea  lui. “Vishvatas chakshuruta Vishvatomukhah”. Având ochi şi feţe pretutindeni.

781. PRATYAG – RUPA – Privind spre interior, departe de simţuri şi organele de simţ. Introversiune sau Antarmukhatva.

782. PARAKASHA – Spaţiu fundamental, ultim. “Parama Vyomni Pratishthita” – Ea este stabilită   în   spaţiul   (Akasha)   fundamental,   ultim.   (Tai   Up.   3-6-1).   Sau   “Dvyangulordhvam Shirodeshat Param Vyoma Pratishthi tam” – dincolo de cap, la 5 cm deasupra, se află Parakasha, care este locaşul Mamei Divine. Conform cu Kurma – Purana, puterea supremă a lui Brahma este numită Akasha. Akasha este prima transformare a lui Atma în direcţia creaţiei (Srishti). (Chan. Up
1-9-1 menţionează Akasha ca fiind lucrul suprem).

783. PRANADA – Cea care dă viaţa sau cele cinci sufluri ale vieţii Prana, Apana …., etc.

784. PRANA – RUPINI – Respiraţia este viaţă. Suflul sau respiraţia Ei are forma timpului sau Kalasvarupa, aşa cum se împarte el în zile, minute, etc. Deci Ea, ca timp sau Kala, este Pranarupini.

785.   MARTANDA   –   BHAIRAVA   RADHYA  –   Există   opt   Bhairavas,   dintre   care Martanda Bhairava este cel care a venerat-o pe Lalita. Bhairava este personificarea efortului iluminat îndreptat spre eliberare, conform cu Shivasutras. Martanda este Surya, care  distruge întunericul şi confuzia. Deci Martanda Bhairava este energia ş i efortul luminos care îndreaptă mintea celui devotat către realitatea ultimă. Martanda Bhairava este o zeitate situată între a doua şi a treia Avarana din Shri Chakra. Odată, când Bhairava a venerat-o pe Shri Lalita sub forma unei imagini făcută din pietre preţioase, Ea i-a dat luciul Soarelui şi de atunci a devenit cunoscut ca Martanda Bhairava. Mai înseamnă că Shri Narayana însuşi, care locuieşte în interiorul soarelui, o venerează.

786.   MANTRINI  –  NYASTA  –  RAJYADHUH  –   Încredinţează   regiunile   regatului ministrului Ei, Raja – Shyamala. Ea nu se implică în guvernarea de rutină a universului. Vezi numele 75.

787. TRIPURESHI  – Conducătoarea celor trei Puras sau oraşe. Este numele zeităţii ce conduce Sarvashaparipuraka – Chakra.

788. JAYATSENA – Având armate victorioase formate din forţe Divine.

789. NISTRAIGUNYA – Neatinsă de cele trei Gunas.

790. PARAPARA – Ea este atât prieten, cât şi duşman. Ea nu face deosebirea. “Param aha Param   cha   Brahma   Yadomkarah”   –  Realitatea   ultimă   şi   realitatea   aparenţei   sunt   amândouă Brahma, reprezentate de către Omkara. (Pranopanishat 5-2).
De asemenea, există Para şi Apara Vidya. Apara este întreaga cunoaştere care conţine cuvinte rostite, precum Vedele, Puranele şi Shastrele. Para este acea cunoaştere pe care cuvintele nu reuşesc s-o exprime. Ea reprezintă  ambele aspecte ale cunoaşterii. Aşa cum există o deosebire în ceea   ce   priveşte   cunoaşterea   şi   în   venerare   există   Para   şi   Venerarea   Para   este   denumită Bahyopachara – cu imagine. Apare Puja - este pentru zeitatea lipsită de atribute. Ea este mulţumită
de aceasta.

791. SATYA – JNANANANDA – RUPA  – Realitate, Conştiinţă şi  Beatitudine sunt atributele Ei. Ea este “Sacchitananda Brahma”.
  792. SAMARASYA – PARAYANA  – Îndrăgeşte statutul de egalitate dintre Shiva şi Shakti sau calmul, detaşarea este atributul Ei.

793. KAPARDINI – Soţia lui Shiva. Sau pieptănătura Ei sfinţeşte chiar şi apele Gangelui.

794. KALA – MALA – Ea poartă ca ghirlandă cele 64 de arte. Sau are o ghirlandă de Kala sau de aspecte ale lui Soma, Surya şi Agni.

795. KAMA – DHUK – Vaca cerească Kamadhenu, care împlineşte dorinţele.

796. KAMA – RUPINI – Ea are forma Voinţei, Iccha – Shakti, de a crea Universul, sau, Ea îşi poate asuma după voie orice formă.

797. KALA – NIDHIH  – Ea este sursa celor 16 aspecte ale lunii. Kala mai înseamnă “Arta”, însemnând prin urmare că toate artele provin de la Ea. “Kala” mai înseamnă corp sau Karma. Conform cu Shiva – Sutras, Ea este obiectul şi recipientul tuturor acţiunilor.

798. KAVYA – KALA – Ea este arta literară ca inspiraţie a tuturor formelor adevărate de artă literară, precum “teatrul”. “Nanrishih kurute kavyam” – Nimeni care nu este un văzător al Divinului nu compune vreodată o capodoperă  literară, sau  kala, ori kavi, ori Shukracharya – adică Mrita – Sanjivani vidya.

799. RASAJNA – O doamnă a gusturilor. Cea care apreciază modul fundamental al lui Kriti sau Kavyam. Există nouă astfel de moduri, începând cu Shringara. Sau, conform cu Shruti, “Rasovai sa”. Ea este puterea din spatele tuturor modurilor de a te bucura, ca Prajnana.


800. RASA – SEVADHIH – Un ocean de beatitudine (cerească).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu