701.
DESA – KALA – PARICCHINNA - Neatinsă
sau necondiţionată de spaţiu
şi timp, deoarece ambele sunt creaţia
Ei. Ea este acelaşi Adevăr în toate locurile şi la toate momentele.
702.
SARVAGA
– Ea este prezentă pretutindeni şi în toate. Ca Satta, Absolutul dinapoia fenomenelor.
703.
SARVA – MOHINI – Îi
zăpăceşte pe toţi.
Prin intermediul lui Maya – Shakti, oamenii
sunt zăpăciţi şi văd
diferenţele dintre Absolut şi fenomen, cel ce vede şi
obiectul văzut, şi între Ea însăţi şi
formele Ei create.
704.
SARASVATI – Forma Ei care risipeşte confuzia sau Moha menţionată în numele anterior şi care dă
cunoaşterea (Jnana) a absolutului (Advaita).
Puterea Ei ca Jnana Shakti.
705.
SHASTRAMAYI – Conţinutul tuturor Shastras. Aici Shastras reprezintă Vedele, Upanishadele ş i
Puranele. Aici semnificaţia lui
Shastra este aceeaşi ca în “Vedanta – Sutra”, “Shastrayonitvata”. Sursa autorizată care-i dovedeşte
Existenţa sunt Shastras menţionate
mai sus,
deoarece Ea nu
poate fi percepută prin simţuri. Shastramayi mai înseamnă Sarasvati, Mama Vedelor şi
Vedangas-urilor şi Upanishadelor şi Kavyasurilor care O dovedesc.
706.
GUHAMBA – Mama lui Kumarasvami sau Mama care locuieşte în depresiune, cavitate (Guha). “Antashcharati Bhuteshu Guhayam
Vishvamurtishu” – Locuieşte în
interiorul
cavităţii inimii tuturor creaturilor (Maha Up.). În Kath. Up. se spune că
Ea locuieşte în
cavitatea
inimilor tuturor ca
umbra lui Shiva.
707.
GUHYA – RUPINI
– Formă secretă, dincolo de simţuri.
Puterea sau adevărul Satta de dincolo de Universul fenomenelor, şi deci nevăzută şi secretă; sau, există
o Upanishat pe nume
Guhyopanishat; Ea este aceasta.
708.
SARVOPADHI – VINIRMUKTA
– Lipsită de orice bază sau limitări.
Fiecare atribut
sau limitare produce
dualism şi diferenţiere între unul şi mai mulţi.
Fiecare Shastra care încearcă s- O descrie, îi
descrie prin urmare limitările şi atributele şi
nu reuşeşte
să dea o descriere, o imagine adevărată.
“Vato Vacha Nivartante” – vorbirea dă
greş când
O descrie. Toate “Uphadis” sunt o iluzie
creată de către Maya – Shakti a
Sa sau Avidya. Deci Ea este dincolo de
ele.
709.
SADASHIVA – PATIVRATA
– Etern devotata jumătate a lui Sadashiva. Acest nume stabileşte
statutul Ei egal cu al lui Shiva. Numele anterior o descrie ca Nirguna –
Brahman. Dacă este aşa, apare întrebarea “Cum poate Ea să
aibă atributul unei relaţii cu Shiva?” Acest nume înlătură îndoiala; soţia Shakti şi soţul Shiva au doar aspectele identice ale lui Sat, Chit şi Ananda. Acest
nume este altul care stabileşte
Samayachara.
710.
SAMPRADAYESHVARI –
Conducătoarea
tradiţiei. Cunoaşterea lui Shri Vidya urmează
să fie
obţinută prin
intermediul unui Guru
competent, care comunică discipolului înţelepciunea tradiţională. Identitatea dintre
Shiva şi Shakti nu poate fi realizată prin simpla cunoaştere a cărţilor, ci numai prin harul unui Guru competent, care-l ajută pe discipol să
aibă “Ishtadevata Siddhi”. Ea, fiind conducător şi controlor al cunoştinţelor tradiţionale,
le împărtăşeşte devotatului sub
forma Gurului. Sampradaya
înseamnă aici şi Bharati,
Parama – Hamsa,
Parivrajaka,
tradiţia disciplinei religioase a lui Adi
Shankara şi Ea controlează această
disciplină.
711
şi 712. SADHVI
– O doamnă cu caracter pur. Sadhu este
certitudinea faptului că Sadhak este una cu Brahman. Unii împart acest nume ca Sadhu şi I. I este a patra dintre cele 16 vocale. I cu Bindu, adică
Im este Shakti – Svarupa, cunoscută
ca Kama – Kala. Cele trei Shakti Pranavas
se încheie cu acest Im, semnificând faptul că
Ea este esenţa acestor trei Pranavas.
713.
GURU – MANDALA – RUPINI
– Ea este şirul neîntrerupt de Guru sau de maeştri,
de la Param – Shiva până la propriul Guru uman al fiecăruia, care împărtăşeşte
Sampradaya sau
înţelepciunea
tradiţională. Primul Guru este Param – Shiva, ai cărui discipoli sunt Trimurtis – Brahma, Vishnu şi
Rudra – care sunt numiţi Divyavgha. Discipolii lor sunt
Vashishtha, Sanaka şi
Sanandana,
care sunt numiţi Siddhaugha. În schimb, discipolii lor sunt Vyasa şi ceilalţi
până
la Gurul fiecăruia. Şuvoiul de înţelepciune divină,
tradiţională a mers într-o
succesiune neîntreruptă prin intermediul acestor mari maeştri şi discipoli. Ea însăşi este această succesiune.
714.
KULOTTIRNA
– Kula este o categorie de simţuri
şi organe de simţ. Ea este dincolo de
aceasta. Acest nume şi următoarele descriu aspectul ezoteric sau secret al Realităţii, ca fiind aşezată localizată deasupra celor şase
chakre sub formă de Turiya – kuta.
715.
BHAGARADHYA
– Venerată în
discul solar sau venerată de către soare, care este însuşi
Shiva.
716.
MAYA – Puterea lui Shiva
care creează iluzia sau Universul simţurilor noastre. Ea este cea
care creează, păstrează,
distruge această iluzie şi conferă adevărata cunoaştere a Fundamentalului
– Shiva.
717.
MADHUMATI
– Madhu reprezintă beatitudine. Ea este Brahmananda însăşi sau Ea are forma mantrelor din Veda, începând cu Madhu. Există şapte stări de conştiinţă numite Jnana – Bhumikas,
cea mai înaltă
dintre ele fiind numită Madhumati. Numai sufletele cele mai
evoluate
numite Paramahamsas
ating acest stadiu, care este mai presus de Dhyana. Ea însăşi este acest stadiu.
718.
MAHI – Pământul, sau cea din urmă dintre categorii. Bhutas – care este Mama a tot ceea ce este viaţă
şi
hrană. Zeiţa Mahi este însăşi Sarasvati din Vede, unde Ea este descrisă ca
Aditi sau Upayama,
care este puterea dinapoia tuturor Devas.
719.
GANAMBA
– Mama lui Pramatha – Ganas sau a lui Ganapati.
720.
GUHYAKARADHYA
– Venerată de către Guhyakas, un grup de Devas, sau venerată într-un loc necunoscut sau secret, cum
este cavitatea inimii.
721.
KOMALANGI
– Cu membre delicate sau frumoase.
722.
GURU – PRIYA
– Gurul sau Maestrul care l-a iniţiat
pe devotat în Brahma – Vidya îi
este drag. Sau Ea
este soţia lui Adi – Guru, care este Shiva.
723.
SVATANTRA
– Independentă faţă
de orice. Shri Vidya este denumită
Svatantra –
Tantra. “Akhila
Purusharthaika – Ghatana Svatantram te tantram” – Svatantra – Tantra a voastră îi protejează pe toţi Purusharthas (Saun. Lah. 31).
724.
SARVA – TANTRESHI – Conducătorul
fiecărei Tantra. Ea este puterea dinapoia tuturor Tantras, ca fiind Zeitatea ce le prezidează.
725.
DAKSHINAMURTI – RUPINI
– Atunci când Sanaka, Sanandana şi alţi înţelepţi au fost
incapabili să atingă Fundamentalul, Shiva şi-a
asumat forma unui bărbat de 16 ani şi, stând în faţa spre sud, printr-o simplă tăcere profundă, care este întruparea
stării Turya, a putu să le dea cunoaşterea Fundamentalului. De aceea, întreaga cunoaştere
emană de la Shri Dakshinamurti, care este cunoscut ca Gurul cosmic. El este forma Ei. “Nidhaye
Sarva – Vidyanam” – El este tezaurul
întregii cunoaşteri (Dakshinamurti Stotra ale lui Shankara).
726.
SANAKADI – SAMARADHYA
– Venerată de înţelepţi precum Sanaka. Acest nume îl
explică în
continuare pe cel anterior. Ea le apare căutătorilor ca Guru, pentru că
Ea este sursa
întregii cunoaşteri.
727.
SHIVA – JNANA – PRADAYINI – Cea care conferă cunoaşterea lui Shiva, cel Fundamental. Oricare ar fi calea urmată de devotat sau orice Zeitate ar venera, numai Mama Divină este
cea care poate conferi cunoaşterea
Fundamentalului. Ca tensiune în
conştiinţă,
Ea se manifestă ca Vimarsha – Shakti şi conferă cunoaşterea lui
Shiva căutătorului. Numai
prin Harul şi Bunăvoinţa
Ei poate fi cunoscut Shiva.
728.
CHITKALA – Acea parte din fiecare fiinţă creată care reprezintă conştiinţă
pură, nepătată. “Chitteshu Chit – kala – nama Shaktih
Sarva – Sharirinam; Ea locuieşte
în minţile tuturor fiinţelor ca Putere a cunoaşterii,
cunoscută ca Chit – kala (Padma Purana).
729.
ANANDA – KALIKA – Ea locuieşte în fiecare ca sursă a întregii beatitudini şi
bucurii.
730.
PREMA – RUPA
– Iubire, afecţiune sau Bhakti este unul dintre
aspectele Ei.
731.
PRIYAMKARI
– Cea care oferă lucrurile cele mai dragi devotaţilor Ei.
732.
NAMA – PARAYAMA – PRITA – Mulţumită de recitare a numelor. Aici nume semnifică
Vedele şi Maha – mantre precum Gayatri,
Panchada şi altele. Aici Parayana nu înseamnă o repetare papagalicească;
deşi, chiar şi aşa, fiind Maha – mantre, ele au o putere
inerentă, benefică atunci când
sunt rostite, ci o repetare cu sens înţeles – Anusandhana. Există
16 vocale şi 34 consoane, iar fiecare cuvânt alcătuit cu acestea este un nume în forma Ei şi,
deci, ea va fi mulţumită
prin rostirea lor. “Kirtaye nama – sahasram idam mat - pritaye sada”; Sunt mulţumită de recitarea acestor o mie de nume.
(Br. Pu.).
733.
NANDI – VIDYA
– Mantra care produce Ananda sau beatitudinea sau cea cu care a venerat-o Nandikeshvara.
734.
NATESHVARI – Soţia
lui Nataraja sau Regina Dansatorilor. Deoarece Ea însăşi dansează în faţa
creaţiei – Prapancha Srishtyunmukha
Lasyakayai” – Ea dansează când
este pe cale
să creeze universul – Ardhanarishvara Stotra de Shri Shankara.
Dansul Ei se numeşte Lasya, în
timp ce dansul lui
Shiva este numit Tandava.
735.
MITHYA – JAGADADHISHTHANA
– Baza universului iluzoriu creat, întocmai
ca iluzia că vezi un şarpe,
când în
întuneric se află o funie.
736.
MUKTIDA
– Cea care conferă eliberarea, căci numai Harul Ei este cel ce ar putea conferi
eliberarea. Aşa cum Ea le-a creat lanţuri devotaţilor,
numai Ea le poate distruge pentru a acorda
libertatea sau Moksha.
737. MUKTI – RUUPINI – Forma (înfăţişarea)
eliberării, cunoaşterea supremă
care-l eliberează pe devotat.
738.
LASYA – PRIYA
– Dansul interpretat de o femeie este Lasya. Lasya este numele ezoteric pentru Mantra.
739.
LAYAKARI
– Laya este a cincea stare, mai presus de Turya. Când activitatea mentală
este complet liniştită, este trăită Laya. Ea dă această
trăire şi
aceasta este starea în care conştiinţa individuală devine una cu cea cosmică.
740.
LAJJA – Modestie. “Sarva bhuteshu Lajja Rupena
Samsthita. Ea locuieşte în
toate fiinţele
ca modestie (Markandeya Purana). Lajja este cuvântul ezoteric pentru Nirvikalpa Samadhi.
741.
RAMBHADI – VANDITA
– Venerată de către cei mai frumoşi
curtezani celeşti, cum este Rambha.
742.
BHAVA – DAVA – SUDHA – VRISHTIH – Ploaie ambrozială
care stinge focul
uriaş al Samsarei, ciclul naşterilor
şi morţilor.
743.
PAPARANYA – DAVANALA
– Focul uriaş care arde complet păcatele. Ea distruge păcatele devotaţilor
Ei.
744.
DAURBHAGYA – TULA
– VATULA – Ea
risipeşte nenorocirile şi sărăcia devotaţilor, aşa cum o vijelie rupe pânza în fâşii.
745.
JARADHVANTA – RAVI – PRABHA – Ea risipeşte bătrâneţea, întocmai cum lumina soarelui risipeşte
întunericul.
746.
BHAGYABDHI – CHANDRIKA
– Ea face ca marea succesului să
se umfle tot aşa cum
luna produce mareea înaltă
a oceanului.
747.
BHARTA – CHITTA – KEKI – GHANA – GHANA – Tot aşa cum un păun
lansează de plăcere la
vederea mirilor, la fel,
Ea face ca minţile devotaţilor să danseze de beatitudine.
748.
ROGA – PARVATA – DAMBHOLIH – Ea distruge bolile
minţii şi
corpului caVajrayadha lui Indra, care distruge munţi.
749.
MRITYU – DARU – KUTHARIKA
– Ea este securea care doboară
copacul morţii.
750.
MAHESHVARI
– Marea conducătoare. Începând de la acest număr până
la numele756 se descrie forma ei ferice.
751.
MAHA – KALI
–Soţia lui Mahakala, care este Shiva, sau
un rege din Vjjain. Ea este cunoscută ca Mahakali, deoarece Ea distruge chiar şi moartea.
752.
MAHA – GRASA
– Ea are o îmbucătură uriaşă de mâncare. Ea mănâncă în
întregime Jagat. Dintr-o singură
îmbucătură în momentul Prala sau “Vasya Brahma cha
Kshatram Ubhe
Bhavata Odanah”. Cea
pentru care Brahma şi Kshatra îi sunt hrană
(Kath. Up. 2-25).
753.
MAHASHANA
– La fel ca mai sus, sugerând
că pentru cineva înseamnă în
întregime creaţia şi
universul, a distruge câţiva rakshasas, iar Bhanda este un
nimic.
754.
APARNA
– Fără
frunză. Când
Ea a înfăptuit
penitenţă pentru a obţine pe Shiva ca Domn
al Ei, Ea a renunţat chiar şi la hrana reprezentată
de frunze.
755.
CHANDIKA
– Furioasă pe forţele rele.
756.
CHANDA – MUNDASURA – NISHUDINI – Cea care a distrus, ca Durga, Asuraşii
cu numele Chanda şi Munda.
757.
KSHARA – KSHARATMIKA
– Ea este atât eternă cât şi
destructibilă. Fenomene care au un sfârşit şi sinele etern, numit Kutastha sunt
formele Ei.
758.
SARVA – LOKESHI
– Regina tuturor celor 14 lumi.
759.
VISHVA – DHARINI
– Cea care conţine toate universurile.
760.
TRIVARGA – DATRI – Trivargas sunt Dharma, Artha şi Kama. Celor care sunt pasionaţi de acestea, Ea le dă
fructele acestor Tri – Vargas.
761.
SUBHAGA
– Bhaga înseamnă soare. Toate atributele soarelui o reprezintă pe Ea. Sau cuvântul semnifică
bogăţie, putere, jnana şi renunţare.
Acestea sunt toate atribute ale Ei.
762.
TRYAMBAKA
– Cu trei ochi. Soarele, luna şi
focul sunt ochii EI. Sau Ea este mama lui
Brahma, Vishnu şi Rudra.
763.
TRI – GUNATMIKA
– Când Ea devine creaţia, Ea îşi
asumă forma de Tri – gunas – Sattva, Rajas şi
Tamas.
764.
SVARGAPAVARGADA
– Svarga este fericirea care are un sfârşit, care se epuizează
după un timp de la Punya. Apavarga este beatitudinea sau Moksha,
care este fericirea infinită.
Ea le conferă pe ambele.
765.
SHUDDHA
– Pură. Cunoaştere neîntinată de Raga.
766.
JAPAPUSHPA – NIBHAKRITIH
– Roşie ca floarea Japa. Vezi Dhyana – Shloka “Japa – kusuma – Bhasuram”.
767.
OJOVATI
– Vitalitate. Ojas este puterea dinapoia simţurilor
şi a organelor de simţ.
Ojas este al optulea
Dhatu sau ţesut uman.
768.
DYUTI – DHARA – Recipientul (ce conţine lumina sau cunoaşterea).
Unii citesc
acest nume ca
Dhritidhara, însemnând cel ce se bucură
de vitejie.
769.
YAJNA – RUPA
– Ea este sacrificiul (Yajna vai Vishnuh). Yajna înseamnă Vishnu. (Tai. Sam). Sau Ea este Antaryaga, conform cu
Bhavanopanishat.
770.
PRIYA – VRATA
– Îi sunt dragi toate jurămintele şi
disciplinele chiar oferite altor zeităţi, pentru că ele sunt toate creaţiile
Ei. Fiecare disciplină practicată cu devoţiune
este pentru a
o face mulţumită. Priya înseamnă de asemenea rezultatul Yagai sau al
Yojnei, care are natura
beatitudinii (Ishta).
Vruta înseamnă
hrană. Deci
numele semnifică fructele Yagai,
adică beatitudinea ce rezultă
din sacrificiu este a Ei, ca hrană.
771.
DURARADHYA – Greu de venerat de către incompetenţi
şi de cei care nu-şi pot
controla simţurile şi organele de simţ.
772.
DURADHARSHA
– Greu de îmblânzit
de către cel slab la minte.
773.
PATALI – KUSUMA – PRIYA
– Îi sunt dragi florile Patali.
“Shrivrikshe Shankara
Devah Patalayam tu
Parvati” – Lui Shiva îi este dragă Bilva, iar lui Parvati îi
este dragă floarea Patali. Floarea Patali este de culoare roşie şi albă.
774.
MAHATI
– Măreaţă,
nemăsurabilă, obiect suprem al gândului
şi venerării.
775.
MERU – NILAYA
– Meru este locaşul Ei. Meru este muntele de aur unde
locuieşte Ea.
Meru este cercul situat cel mai la interior în
Shri Chakra, unde locuieşte Shri Lalita. Sau Meru este centrul capului, cunoscut ca Dvashanta, care este locaşul lui Shakti. Mai există
o mantra de
nouă litere, numită Meru – mantra, a cărei zeitate guvernatoare este Shri Lalita. Cele trei
Samhitas,
adică Sanatkumara, Sanandana şi
Vasishtha, descriu cu lux de amănunte
ritualul venerării în
Meru, unde locuieşte Ea împreună cu cele 15 zeităţi
Nitya ale Ei. Vârful muntelui Meru este de asemenea un punct static, nemişcat,
al pământului,
unde se presupune că locuieşte Ea.
776.
MANDARA – KUSUMA – PRIYA – Îi sunt dragi florile
Mandara (hibiscus). Mandara este pomul din Ceruri care îndeplineşte
toate dorinţele. Mandara mai înseamnă Shvetarka.
777.
VIRARADHYA – Venerată
de către cel viteaz. “Vira” înseamnă aici Indra sau Trimurtis
sau cei măreţi
care au realizat sensul lui Maha – vakyas.
778.
VIRAD – RUPA – Cea cu formă cosmică,
sau macrocosmosul, sau Vaishvanara, Domnul
celor 14 Bhuvanas sau lumi.
779.
VIRAJA
– Lipsită de Rajas sau ataşamente faţă
de ceva. Formă de Sattva pură.
780.
VISHVATOMUKHI – Stă cu faţa spre univers fiind creatoarea lui. “Vishvatas chakshuruta Vishvatomukhah”. Având ochi şi
feţe pretutindeni.
781.
PRATYAG – RUPA
– Privind spre interior, departe de simţuri
şi organele de simţ.
Introversiune sau
Antarmukhatva.
782.
PARAKASHA
– Spaţiu fundamental, ultim. “Parama Vyomni
Pratishthita” – Ea este
stabilită în spaţiul (Akasha) fundamental, ultim.
(Tai Up. 3-6-1).
Sau “Dvyangulordhvam Shirodeshat Param Vyoma Pratishthi tam” – dincolo de cap, la
5 cm deasupra, se află Parakasha, care este locaşul
Mamei Divine. Conform cu Kurma – Purana, puterea supremă a lui Brahma este numită Akasha. Akasha este prima transformare a lui Atma în direcţia
creaţiei (Srishti). (Chan. Up
1-9-1
menţionează Akasha ca fiind lucrul suprem).
783.
PRANADA
– Cea care dă viaţa
sau cele cinci sufluri ale vieţii
Prana, Apana …., etc.
784.
PRANA – RUPINI
– Respiraţia este viaţă. Suflul sau respiraţia
Ei are forma timpului
sau Kalasvarupa, aşa cum se împarte
el în zile, minute, etc. Deci Ea, ca timp
sau Kala, este
Pranarupini.
785. MARTANDA
– BHAIRAVA RADHYA – Există opt
Bhairavas, dintre care Martanda
Bhairava este cel care a venerat-o pe Lalita. Bhairava este personificarea
efortului
iluminat îndreptat spre eliberare, conform cu Shivasutras. Martanda
este Surya, care distruge întunericul
şi confuzia. Deci Martanda Bhairava este
energia ş
i efortul luminos
care îndreaptă mintea
celui devotat către realitatea ultimă. Martanda Bhairava este o zeitate situată între a doua şi
a treia Avarana din
Shri Chakra. Odată, când
Bhairava a venerat-o pe Shri Lalita sub forma unei imagini făcută din pietre preţioase, Ea i-a dat luciul Soarelui şi de atunci a devenit cunoscut ca Martanda Bhairava. Mai înseamnă că
Shri Narayana însuşi,
care locuieşte în
interiorul soarelui, o
venerează.
786. MANTRINI
– NYASTA –
RAJYADHUH – Încredinţează regiunile regatului ministrului
Ei, Raja – Shyamala. Ea nu se implică
în guvernarea de rutină a universului. Vezi numele
75.
787.
TRIPURESHI – Conducătoarea
celor trei Puras sau oraşe. Este numele zeităţii ce
conduce
Sarvashaparipuraka – Chakra.
788.
JAYATSENA
– Având armate victorioase formate din forţe Divine.
789.
NISTRAIGUNYA
– Neatinsă de cele trei Gunas.
790.
PARAPARA
– Ea este atât prieten, cât şi duşman.
Ea nu face deosebirea. “Param aha Param cha
Brahma Yadomkarah” –
Realitatea ultimă şi realitatea aparenţei sunt
amândouă
Brahma, reprezentate
de către Omkara. (Pranopanishat 5-2).
De
asemenea, există Para şi Apara Vidya. Apara este întreaga cunoaştere
care conţine cuvinte rostite, precum Vedele,
Puranele şi Shastrele. Para este acea cunoaştere pe care cuvintele nu reuşesc s-o exprime. Ea reprezintă ambele aspecte ale
cunoaşterii. Aşa cum există
o deosebire în ceea
ce priveşte cunoaşterea şi în venerare există Para şi Venerarea Para
este denumită Bahyopachara – cu imagine. Apare Puja - este pentru
zeitatea lipsită de atribute. Ea este mulţumită
de
aceasta.
791.
SATYA – JNANANANDA – RUPA – Realitate, Conştiinţă şi Beatitudine sunt atributele Ei. Ea este “Sacchitananda Brahma”.
792. SAMARASYA – PARAYANA – Îndrăgeşte
statutul de egalitate dintre Shiva şi
Shakti sau calmul, detaşarea este atributul Ei.
793.
KAPARDINI
– Soţia lui Shiva. Sau pieptănătura Ei sfinţeşte chiar şi apele Gangelui.
794.
KALA – MALA
– Ea poartă ca ghirlandă cele 64 de arte. Sau are o ghirlandă de Kala sau
de aspecte ale lui Soma, Surya şi
Agni.
795.
KAMA – DHUK
– Vaca cerească Kamadhenu, care împlineşte dorinţele.
796.
KAMA – RUPINI
– Ea are forma Voinţei, Iccha – Shakti, de a crea
Universul, sau,
Ea îşi poate asuma după
voie orice formă.
797.
KALA – NIDHIH – Ea este sursa celor 16 aspecte ale lunii.
Kala mai înseamnă “Arta”,
însemnând prin urmare că
toate artele provin de la Ea. “Kala” mai înseamnă corp sau Karma.
Conform cu Shiva – Sutras, Ea este obiectul şi
recipientul tuturor acţiunilor.
798.
KAVYA – KALA
– Ea este arta literară ca inspiraţie a tuturor formelor adevărate de artă literară,
precum “teatrul”. “Nanrishih kurute kavyam” – Nimeni care nu este un văzător al Divinului nu compune vreodată o capodoperă literară,
sau kala, ori kavi, ori Shukracharya –
adică Mrita – Sanjivani vidya.
799.
RASAJNA
– O doamnă a gusturilor. Cea care apreciază modul fundamental al lui Kriti
sau Kavyam. Există nouă
astfel de moduri, începând
cu Shringara. Sau, conform cu Shruti, “Rasovai
sa”. Ea este puterea din spatele tuturor modurilor de a te bucura, ca Prajnana.
800.
RASA – SEVADHIH
– Un ocean de beatitudine (cerească).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu