301. HRIMKARI – Hrim
reprezintă
cele
trei funcţiuni ale lui
Shri Lalita: creaţia,
menţinerea şi distrugerea. Aceasta mai exprimă şi Unitatea dintre Guru Mantra, Zeitate şi suflet.
302.
HRIMATI
– Modestă.
303.
HRIDYA
– Încântătoare – Locuind în
Inimă.
304.
HEYOPADEYAVARJITA – Nu are nimic de respins sau acceptat.
Dincolo de
dualitate fiind unică, nu există
un al doilea pentru a fi acceptat sau respins.
305.
RAJARAJARCHITA – Venerată
de către Kubera, cel mai bogat; de aceea Ea
dă lucruri dincolo de ce poate avea cel mai bogat, adică Moksha.
306.
RAJNI – Regină încoronată.
307.
RAMYA – Cea frumoasă.
308.
RAJIVALOCHANA
– Cu ochi de lotus.
309.
RANJANI – Îl
încântă pe Shiva sau ăi
dă culoarea Ei roşie lui Shiva – care este limpede
ca un cristal.
310.
RAMANI
– Încântătoare cu devotaţii
Ei, Ramamanah. Se bucură. Cha Up. (8-12.1).
311. RASYA – Puterea
percepţiei
senzoriale; în fiecare obiect
este numită Prajna; Prajnanam este Brahma – (Shruti).
312.
RANATKINKINI – MEKHALA
– La fel ca 38.
313.
RAMA – Mahalakshmi;
semnifică şi
Kamakala.
314.
RAKENDUVADANA
– Având o faţă frumoasă
ca luna plină.
315. RATIRUPA – La fel de frumoasă
ca soţia lui Manmatha. Cele trei nume de mai
sus, inclusiv acesta,
devin Kamakala –
Bija Mantra, baza
lui Shri Vidya.
Rama este Shri, Rakenduvadana
este Bindu, şi împreună formează
Shrim, care este Kamakala – Bija, sau Rati – Rupa.
316.
RATIPRIYA
– Îi place Rati, soţia lui Manmatha, pentru că
Ea l-a readus la viaţă pe soţul ei; vezi numele 84.
317.
RAKSHAKARI
– Salvatoarea.
318.
RAKSHASAGNI
– Nimicitoarea forţelor rele, care sunt Rakshasaşii.
319.
RAMA – Femeie Ea este una
cu toate femeile şi o întrupare
a feminităţii. De aceea fiecare devotat al lui Shri Vidya trebuie să se poarte cu fiecare femeie aşa cum se poartă
cu propria
lui mamă.
320.
RAMANA – LAMPATA – Etern implicată în soţul
Ei. Natura inseparabilă a lui Shiva şi Shakti în Samaya – Mata.
321.
KAMYA – Dorită (de către căutători după eliberare).
322.
KAMA – KALARUPA
– Are forma lui Kama – Kala. Kama – Kala este cuvântul
“Aham”, care
simbolizează Universul cuvintelor formate cu
literele între A şi Ha; Aham este Sinele
universal care locuieşte în
fiecare ca noţiune de “Eu”. Kama – Kala mai înseamnă Kama – Kala, Ekakshari – Mantra. Mai semnifică Kala, adică
dorinţa lui Kama, adică Shiva, însemnând
Iccha – Shakti.
323.
KADAMBAKUSUMA – PRIYA – Îi sunt
dragi florile Kadamba.
Kadamba – Kusuma este numele esoteric a trei cercuri din Shri Chakra; înseamnă că
Ea iubeşte Shri Chakra.
324.
KALYANI
– Auspicioasă – zeitatea venerată în munţii Malaya (vezi numele Padma Purana).
325.
JAGATIKANDA - Rădăcina Universului.
326.
KARUNARASA – SAGARA
– Ocean de compasiune pentru devotaţii
Ei.
327.
KALAVATI
– Ea este întruparea celor 64 de arte sau Nitya –
Kala, zeitatea mantrelor
Purna – Gayatri,
Panchadashi, Shodashi şi Kama – Kala.
328.
KALALAPA
– Cele 64 de arte sunt exprimarea Ei.
329.
KANTA – Cea frumoasă sau înseamnă forma fundamentală
a realităţii.
330.
KADAMBARI – PRIYA – Îi
place mierea, ceea ce face aluzie la beatitudinea Eliberării.
331.
VARADA – Cea care dă dar chiar ş i
la Trimurtis, adevăratul dar fiind realizarea Fundamentalului (Supremului).
332.
VAMA – NAYANA
– Având ochi frumoşi sau cea care dă
fructele acţiunilor.
333.
VARUNI – MADA – VIVHALA
– Îmbătată cu vin din curmale. Varuni este un nadi, prin cunoaşterea
căruia devotatul ajunge la lotusul cu o
mie de petale. După aceasta el pierde cu desăvârşire orice trăire
exterioară.
334.
VISHVADHIKA
– Transcedentală (Vishvadhika – Rudra – Maharishi
(Shruti)).
335.
VEDAVEDYA
– Se poate cunoaşte prin Vede, se poate cunoaşte prin Mahavakyas, care
sunt extrase din fiecare Veda, sau Vedele sunt cele patru părţi ale Chintamani Griha, unde locuieşte Ea, şi la Ea se poate ajunge numai prin aceste porţi.
336. VINDHYACHALA –
NIVASINI –
Locuieşte
în
Munţii
Vindhya, semnificând
statutul suprem. Ea
este la fel de imposibil de cunoscut ca şi
vârful lui Vindhya.
337.
VIDHATRI – Soţia
lui Brahma, adică Shri Saraswati – sau Cea care creează şi hrăneşte Universul.
338.
VEDA – JANANI
– Mama Vedelor, căci ele sunt respiraţia Ei – de asemenea pentru că Ea, ca Shabda – Brahman, a devenit
Vaikhari – Sabda, adică Matrika, fiind alcătuită din cele 105 litere ale alfabetului care este sursa Vedelor.
339.
VISHNU – MAYA – Produce o iluzie a limitării chiar şi
lui Vishnu, care este
nemărginit – prima formulare a conştiinţei referitor la Creaţie, cunoscută
ca Avyakta.
340.
VILASINI
– Universul este pentru plăcerea
Ei, sau Ea după placul Ei deschide sau închide
în devotat calea către realizarea sinelui.
341.
KSHETRA – SVARUPA – Kshetra constă din cea mai înaltă conştiinţă
până
la materia grosieră şi spaţiu. Aceasta este forma Ei.
342.
KSHETRESHI –
Regina lui Kshetra.
343.
KSHETRA – KSHETRAJNA – PALINI – Kshetra, ca
microcosmos, reprezintă corpul, iar Jiva este denumit Kshetrajna. Ea este conducătorul amândoura.
344.
KSHAYA – VRIDDHI – VINIRMUKTA – Dincolo de declin şi
creştere, care sunt însuşirile tuturor creaturilor.
345.
KSHETRAPALA – SAMARCHITA
– Kshetrapala înseamnă Shiva ca Bhairava. Ea este
venerată de către el. Kshetrapala mai înseamnă Jiva, care O venerează.
346.
VIJAYA
– Elementul succesului în toate acţiunile, triumfătoare
zeitatea din Kashmir,
conform cu
Devipurana.
347.
VIMALA
– Pură, limpede, neatinsă de Mala sau impuritate.
348.
VANDYA
– Demnă de venerare.
349.
VANDARU – JANA – VATSALA
– Îşi iubeşte devotaţii
ca pe proprii
350.
VAGVADINI – Puterea de dincolo de vorbire (Yadvacha
Vaaho (Sena Up. 1-2)).
Vorbirea de dincolo
de vorbire sau cea care cunoaşte
vorbirea.
351.
VAMAKESHI
– Soţia lui Vamakeshvara studiată în Tantra cu acest nume, sau cea cu păr frumos.
352.
VAHNI – MANDALA – VASINI – Locuieşte
în ţinutul
focului. Focul reprezintă toate formele de energie fizică. Ea este puterea de dincolo de aceste energii. Vahni –
Mandala
înseamnă Vimarshamsha, primul triunghi de la interior în Shri Chakra, care este Avyakta. Mai înseamnă şi Narayana.
353.
BHAKTIMAT – KALPA – LATIKA – Kalpa este copacul care împlineşte dorinţele.
Ea împlineşte toate dorinţele celor devotaţi,
asemeni arborelui Kalpa. Acest nume se mai referă şi la
o formă de venerare vedică, conform cu Chand. Up., care îl îmblânzeşte pe Domnul. "Bhakti este o parte din Sama, care este Samaveda, iar Kalpalatika
semnifică o varietate din Sama.
354.
PASHU – PASHA – VIMOCHINI
– Ea eliberează lanţurile
limitelor. Lanţurile sunt 1) ignoranţa,
2) consternarea sau Moha, 3) dorinţa
puternică de a avea lucruri lumeşti, 4) mânia,
5) iluzia. Fiecare însuşire
care limitează conştiinţa, cum ar fi mânia,
dorinţa, etc., este o pasha sau o legătură.
De la Brahma în jos, până
la cel mai inert lucru, conştiinţa este îngrădită
de aceste limitări
şi de aceea toate acestea se numesc
Pashus; iar Shiva se numeşte Pashupati, Domnul lor. Credinţa
în El îi va elibera de lanţuri.
(Shiva – Bhaktaiva Sarva – Pasha – Hanih). Devoţiunea numai faţă
de Shiva va distruge toată robia (Br. Up.). Dar deşi
Shiva te eliberează de aceste lanţuri, puterea Lui, Lalita,
înfăptuieşte în realitate această eliberare. Căci
numai Ea este cea care creează
lanţuri sau le
distruge.
355.
SAMHRITASHESHA – PASHANDA
– Distrugătoarea tuturor necredincioşilor. Aici semnifică faptul că
Ea distruge neîncrederea în cărţile
sfinte precum Vedele ş
i Puranele. Cel ce nu are încredere în Vede, dacă
devine devotat, va deveni un credincios înflăcărat al cărţilor sacre, cum sunt Vedele, etc.
356.
SADACHARA – PRAVARTIKA
– Impune comportamentul corect.
357.
TAPA –
TRAYAGNI – SAMTAPTA
SAMAHLADANA – CHANDRIKA – Lumină a lunii care-i alină minunat pe cei pârjoliţi de cele trei focuri, Adhyatmika, Adhibhautika şi
Adhidaivika. Ea alină pe cei pârjoliţi de chinurile şi
grijile de natură fizică, mentală
şi spirituală.
358.
TARUNI
– Mereu tânără – personificarea elanului vital sau Ananda vieţii.
359.
TAPASARADHYA
– Venerată de către cei care fac penitenţe,
adică Ea este obiectul tuturor penitenţelor
şi meditaţiei şi Ea este dincolo de cei incapabili de
meditaţie şi
penitenţă.
360.
TANU – MADHYA
– Cu talia fină; mai înseamnă că
în centru nu există nimic, adică
Akasha – Svarupa. Mai
semnifică zeitatea venerată pe malurile râului
Niva, în Kanchi.
361.
TAMOPAHA
– Cea care îndepărtează ignoranţa.
362.
CHITIH
– Semnifică, conştiinţa sau Chit – Kala. Duplicatul conştiinţei din fiecare corespunde lui Chit din Sat, Chit, Ananda şi de asemenea lui Prakashamsha în Kama – Kala.
363.
TATPADA – LAKSHYARTHA
– Sensul cuvântului Tat în Mahavakya. Tattvamasi este
“Tu eşti Aceasta”. Această afirmaţie
măreaţă
stabileşte identitatea dintre Saguna şi Nirguna şi dintre Shiva şi
Shakti şi între
Shakti din interior şi Paramatma. Ea este conţinutul sensului a sensului
Mahavakya.
364.
CHIDEKA – RASA – RUPINI
– Trăirea absenţei însuşirilor,
conştiinţa.
Chit nu este
doar ceva legat de
cunoaştere ci şi ceva legat de trăirea
beatitudinii, componenta Anand din Sat, Chit,
Ananda. Este cea mai înaltă
stare de conştiinţă,
de aceea nu este un lucru ce poate fi cunoscut, ci trebuie trăit.
365. SVATMANANDA
– LAVIBHUTA BRAHMADYANANDA –
SANTATIH – Toată beatitudinea de care se bucură fiinţele de la Brahma în jos, pusă
laolaltă, nu este decât o
picătură din oceanul de Beatitudine de care se
bucură Ea. Aici se face referire la
componenta
Anand din Sat Chit
Ananda (Te Ya Shatam Prajapateranandah; Sa Eko Brahmana Anandah). Suma celor o sută de
Anand, adică beatitudinea lui
Prajapati, reprezintă doar o
singură
parte
a
Beatitudinii
lui Brahma (Tai. Up. 2-8-4).
366.
PARA – Fundamentală. Aceasta înseamnă că Shri Lalita este forma fundamentală a lui
Vagdevi. Shabda –
Brahman sau Vak are patru forme, cea mai grosieră fiind cea când
rosteşti literele
şi este numită Vaikhari – Shabda. Următoarea
în ordinea subtilităţii este Madhyama, în
care literele sunt venerate fără sunet. Mai subtil este Pashyanti, în care organele de fonaţie
nu sunt
active, dar literele
sunt pronunţate mental. Para – Vak este voinţa care creează
cele trei forme
anterioare
ale lui Shabda, care este prin urmare cauza tuturor Shabda. Aceasta mai
semnifică faptul că deoarece toate Shabda indică nume, Para este Avyakta, sau puterea nediferenţiată care creează toate numele, adică
Shri Lalita Însăşi.
367.
PRATYAK – CHITI – RUPA
– Conştiinţa
interioară sau cunoaşterea sinelui fiecărui Jiva ca Sakshi.
368.
PASHYANTI
– Vagdevi ca Pashyanti, forma subtilă
a lui Shabda ce a fost explicată
mai sus. Ea reprezintă în Shri Chakra primul triunghi care închide cercul cel m ai din interior sau bindu. Este prima formulare sau Ikshti, voinţa lui Shiva de a crea.
369.
PARA – DEVATA
– Divinitatea fundamentală asupra căreia trebuie meditat.
370.
MADHYAMA
– Stadiul intermediar de manifestare al lui Shabda – Brahma, explicat la Para, care indică
manifestarea parţială.
371.
VAIKHARI – RUPA
– Forma lui
Vak sau vorbirea
manifestată
complet
prin pronunţare distinctă.
372.
BHAKTA – MANASA – HAMSIKA
– Lebăda femelă care locuieşte
pe lacul minţii celui
devotat, cunoscută altfel ca Manas – Sarovan. Îi plac să
se afle în mintea devotatului Ei.
Hamsa
este un simbol al lui Shri Lalita ca respiraţie
a vieţii sau Prana. Shiva şi Shakti, aspectele germene ale realităţii, sunt comparate cu o pereche de lebede care zburdă în mintea celui devotat (Cf. Bhaje –
Hamsa – Dvandvam – Ador pereche de lebede. Saun Lah. 38).
373.
KAMESHVARA – PRANANADI
– Respiraţia vieţii lui Kameshvara sau Shiva. Dar pentru Ea, Shiva
va deveni lipsit
de viaţă (Cf. Na.
Chedevam Deva Na
Khalu Kushalah Spanditumapi – fără Ea, El este incapabil şi
să se mişte , Saun Lah. 1).
374.
KRITAJNA –
Martor şi judecător al tuturor acţiunilor Soarele, Luna şi
stelele moartea
timpul şi Panchabhutas se presupune că judecă toate acţiunile în
timp ce sunt martorii lor. Toate acestea
sunt formele Ei. Krita înseamnă zece, care-l reprezintă
pe Virat, ce este Brahman; deci Kritajna
semnifică faptul că Ea este cunoaşterea
lui Brahman.
375.
KAMA – PUJITA – Venerată
de Kama, adică Shiva, care, dorind să creeze, a
venerat-o
pe Ea pentru împlinirea acestei dorinţe; mai înseamnă şi Kama, adică Manmatha, a venerat-o cu Mantra Panchadashi, conform cu
Arunopanishad sau mai înseamnă că Ea trebuie să fie venerată
în Kama – Giri – Pitha, adică Muladhara.
376.
SHRINGARA – RASA – SAMPURNA – Plină de iubire faţă
de Domnul ei sau
Beatitudinea lui
Brahmananda; numele mai poate fi împărţit în
Shringa, însemnând triunghiuri, Ara,
însemnând petale, Rasa însemnând Bhava. Astfel numele indică faptul că
Ea cuprinde Shri
Chakra.
377.
JAYA –
Victorie. Ea reprezintă triumful
spiritului asupra obstacolelor lui.
Mai
semnifică zeitatea venerată
în munţii Varaha.
378.
JALANDHARA – STHITA
– Situată în
Jalandhara – pitha, care este chakra Anahat.
379.
ODYANA – PITHA – NILAYA
– Odhyana este lăcaşul
Ei, adică Ajna chakra.
380.
BINDU –MANDALA – VASINI
– Locuieşte în
Bindu – Mandala, punctul cel mai interior din
Shri Chakra, reprezentând Ananda
maya, în corp este
chakra mandala de sub Brahmarandra
din interiorul craniului.
381.
RAHOYAGAKRAMARADHYA
– Venerată prin ritualul sacrificiului secret. În a 9-
a shloka din Saun.
Lah. se face referire la aceasta (Saha – Rahasi Patya – Viharasi: te vei bucura
cu soţul tău în secret). Acest
sacrificiu secret şi ritualul
său
sunt antaryaga descrisă în Bhavanopanishat (Cf. Introducere). Guru învaţă în
practică această rahoyaga, care este,
în esenţă,
realizarea unităţii dintre 1) Shri Chakra şi
cele trei shariras ale devotatului, adică
sukshma, sthula şi
karana,
2) chandra – mandala în chakra Sahasrara şi Sarvananda – maya. Bindu în Shri Chakra. 3) Mai
este şi experimentarea (trăirea) unirii dintre
Sinele Universal şi cel
individual şi dintre prakasha şi vimarsha, adică Shiva şi Shakti. După această experienţă, întregul Univers
este experimentat ca un ocean nedivizat al conştiinţei (akhanda – chinmaya).
382.
RAHASTARPANATARPITA – Încântată de
ofranda secretă. S-a explicat
deja
desăvârşirea venerării interioare.
Ofranda secretă la care
se face referire
aici este ofranda, sacrificiul
universului ptrithvi către Shiva – tatwa în samvidagani, focul conştiinţei, către Shri Lalita.
383.
SADYAHPRASADINI – Harul ei este prezent ca să ceri ceva, conform ritualului prescris, menţionat
în cele două nume anterioare. Harul Ei reprezintă viziunea Divină
sau Atma –
darshana sau Atma –
Jnana, care dă eliberarea.
384.
VISHVASAKSHINI
– Martorul tăcut al acţiunii universului. După
sadyah prasana
menţionată în
ultimul nume, devotatul devine Jivanmukta, fiind doar un martor tăcut al universului, neatins
de către acesta. Aceasta este starea turiya
a devotatului.
385.
SAKSHI – VARJITA – Nimeni nu este martorul Ei. Acesta este stadiul
final al
realizării, dincolo de turiya, numită turiyatita. Aceasta este starea de unitate completă, lipsită
de orice dualitate.
386.
SHANDANGA DEVATA YUKTA – În
compania zeităţilor, care sunt cele şase
membre ale Ei.
Zeitatea fiecărei mantre are şase părţi
sau angas. Ele sunt hridaya, shiras, shikha, netra,
kavacha şi astra. Există o zeitate ce prezidează
fiecare dintre aceste anga. Şi
ele trebuie
venerate odată cu Ea.
387.
SHADGUNYA – PARI – PURITA – Plină
de cele şase însuşiri bune. Conform Puranelor
ele sunt: renume, prosperitate, bunăstare,
înţelepciune,
lipsă de pasiune şi echitate.
Shadgunya
mai este interpretată ca fiind chakra cu şase unghiuri.
388.
NITYA – KLINNA
– Inima Sa debordează de compasiune. Mai înseamnă şi
al treilea
dintre cele şase nitya, menţionate
deja.
389.
NIRUPAMA - Neegalată.
390.
NIRVANA – SUKHA – DAYINI – Cea care dă beatitudinea eliberării
– oferă devotaţilor Ei beatitudinea neegalată a mokshei.
391.
NITYA – SHODASHIKA – RUPA – Cele 16 nitya, reprezentând părţile
lunii,
începând
cu Shri Kameshvari şi terminând cu Shri – tripura – sundari, sunt formele Ei. Ea însăşi este
numită Mahanitya, şi acestea sunt părţile Ei sau kalas.
392.
SHRIKANTHARDHA – SHARIRINI – Jumătate din trupul lui Shri Kantha, adică Shiva,
este al Ei. Prin acest nume se arată
statutul egal al lui Shiva şi
al lui Shakti.
393.
PRABHAVATI
– Lumină ce radiază. Razele Ei sunt diferitele devatas în avarana din Shri
chakra.
394.
PRABHA – RUPA
– Strălucirea însăşi, adică prakasha – svarupa, ceea ce înseamnă Shiva Însuşi.
395.
PRASIDDHA
– Binecunoscută tuturor sub forma de “Eu” sau “aham”.
396.
PARAMESHVARI
– Conducătorul ultim.
397.
MULAPRAKRITIH
– Natura originală, adică Shakti, care este Creatoarea tuturor, care nu s-a creat Ea însăşi, ci este de aceeaşi
vârstă
cu Shiva. Ea mai este cunoscută
ca Maha –
maya, maya – shaktih
sau ikshiti.
398. AVYAKTA – Nemanifestată. A 24-a dintre
categorii sau tattvas
cunoscute sub numele kama –kala, sau “aham” pe care îl are Ea în
interior întregul Univers în stare potenţială,
adică bija – sthiti.
399. VYAKTAVYAKTA –
SVARUPINI – Atât manifestată cât şi nemanifestată.
Manifestată sub formă
de Mahat şi pancha – bhutas; sub formă de nama şi
rupa, şi sub formă
de avyakta, menţionată
în numele anterior.
400.
VYAPINI – Atotcuprinzătoare. Una dintre semnificaţiile de bază
ale lui atma –
shabda.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu