Faceți căutări pe acest blog

luni, 9 noiembrie 2015

4. Shri Lalita Sahasranama Cele 1000 de nume ale Zeiţei

301.   HRIMKARI  –   Hrim   reprezintă   cele   trei   funcţiuni   ale   lui   Shri   Lalita:   creaţia, menţinerea şi distrugerea. Aceasta mai exprimă şi Unitatea dintre Guru Mantra, Zeitate şi suflet.

302. HRIMATI – Modestă.

303. HRIDYAÎncântătoare – Locuind în Inimă.

304. HEYOPADEYAVARJITA  – Nu are nimic de respins sau acceptat. Dincolo de dualitate fiind unică, nu există un al doilea pentru a fi acceptat sau respins.

305. RAJARAJARCHITA  – Venerată de către Kubera, cel mai bogat; de aceea Ea dă lucruri dincolo de ce poate avea cel mai bogat, adică Moksha.

306. RAJNI – Regină încoronată.

307. RAMYA – Cea frumoasă.

308. RAJIVALOCHANA – Cu ochi de lotus.

309. RANJANI  – Îl încântă pe Shiva sau ăi dă culoarea Ei roşie lui Shiva – care este limpede ca un cristal.

310. RAMANIÎncântătoare cu devotaţii Ei, Ramamanah. Se bucură. Cha Up. (8-12.1).

311.   RASYA  –   Puterea   percepţiei   senzoriale;   în   fiecare   obiect   este   numită   Prajna; Prajnanam este Brahma – (Shruti).

312. RANATKINKINI – MEKHALA – La fel ca 38.

313. RAMA – Mahalakshmi; semnifică şi Kamakala.

314. RAKENDUVADANA – Având o faţă frumoasă ca luna plină.

315. RATIRUPA – La fel de frumoasă ca soţia lui Manmatha. Cele trei nume de mai sus, inclusiv   acesta,   devin   Kamakala   –   Bija   Mantra,   baza   lui   Shri   Vidya.   Rama   este   Shri, Rakenduvadana este Bindu, şi împreună formează Shrim, care este Kamakala – Bija, sau Rati – Rupa.

316. RATIPRIYAÎi place Rati, soţia lui Manmatha, pentru că Ea l-a readus la viaţă pe soţul ei; vezi numele 84.

317. RAKSHAKARI – Salvatoarea.

318. RAKSHASAGNI – Nimicitoarea forţelor rele, care sunt Rakshasaşii.

319. RAMA – Femeie Ea este una cu toate femeile şi o întrupare a feminităţii. De aceea fiecare devotat al lui Shri Vidya trebuie să se poarte cu fiecare femeie aşa cum se poartă cu propria lui mamă.

320. RAMANA – LAMPATA  – Etern implicată în soţul Ei. Natura inseparabilă a lui Shiva şi Shakti în Samaya – Mata.

321. KAMYA – Dorită (de către căutători după eliberare).

322. KAMA – KALARUPA – Are forma lui Kama – Kala. Kama – Kala este cuvântul “Aham”, care simbolizează Universul cuvintelor formate cu literele între A şi Ha; Aham este Sinele universal care locuieşte în fiecare ca noţiune de “Eu”. Kama – Kala mai înseamnă Kama – Kala, Ekakshari – Mantra. Mai semnifică Kala, adică dorinţa lui Kama, adică Shiva, însemnând Iccha – Shakti.

323. KADAMBAKUSUMA  –  PRIYA  –   Îi  sunt  dragi   florile   Kadamba.  Kadamba  – Kusuma este numele esoteric a trei cercuri din Shri Chakra; înseamnă că Ea iubeşte Shri Chakra.

324. KALYANI – Auspicioasă – zeitatea venerată în munţii Malaya (vezi numele Padma Purana).

325. JAGATIKANDA  - Rădăcina Universului.

326. KARUNARASA – SAGARA – Ocean de compasiune pentru devotaţii Ei.

327. KALAVATI – Ea este întruparea celor 64 de arte sau Nitya – Kala, zeitatea mantrelor Purna – Gayatri, Panchadashi, Shodashi şi Kama – Kala.

328. KALALAPA – Cele 64 de arte sunt exprimarea Ei.

329. KANTA – Cea frumoasă sau înseamnă forma fundamentală a realităţii.

330. KADAMBARI – PRIYA  – Îi place mierea, ceea ce face aluzie la beatitudinea Eliberării.
331. VARADA  – Cea care dă dar chiar ş i la Trimurtis, adevăratul dar fiind realizarea Fundamentalului (Supremului).

332. VAMA – NAYANA – Având ochi frumoşi sau cea care dă fructele acţiunilor.

333. VARUNI – MADA – VIVHALAÎmbătată cu vin din curmale. Varuni este un nadi, prin cunoaşterea căruia devotatul ajunge la lotusul cu o mie de petale. După aceasta el pierde cu desăvârşire orice trăire exterioară.

334. VISHVADHIKA – Transcedentală (Vishvadhika – Rudra – Maharishi (Shruti)).

335. VEDAVEDYA – Se poate cunoaşte prin Vede, se poate cunoaşte prin Mahavakyas, care sunt extrase din fiecare Veda, sau Vedele sunt cele patru părţi ale Chintamani Griha, unde locuieşte Ea, şi la Ea se poate ajunge numai prin aceste porţi.

336.   VINDHYACHALA   –  NIVASINI  –  Locuieşte   în   Munţii   Vindhya,   semnificând statutul suprem. Ea este la fel de imposibil de cunoscut ca şi vârful lui Vindhya.

337. VIDHATRI  – Soţia lui Brahma, adică Shri Saraswati – sau Cea care creează şi hrăneşte Universul.

338. VEDA – JANANI – Mama Vedelor, căci ele sunt respiraţia Ei – de asemenea pentru că Ea, ca Shabda – Brahman, a devenit Vaikhari – Sabda, adică Matrika, fiind alcătuită din cele 105 litere ale alfabetului care este sursa Vedelor.

339. VISHNU – MAYA  – Produce o iluzie a limitării chiar şi lui Vishnu, care este
nemărginit – prima formulare a conştiinţei referitor la Creaţie, cunoscută ca Avyakta.

340. VILASINI – Universul este pentru plăcerea Ei, sau Ea după placul Ei deschide sau închide în devotat calea către realizarea sinelui.

341. KSHETRA – SVARUPA  – Kshetra constă din cea mai înaltă conştiinţă până la materia grosieră şi spaţiu. Aceasta este forma Ei.

342. KSHETRESHI – Regina lui Kshetra.

343. KSHETRA – KSHETRAJNA – PALINI  – Kshetra, ca microcosmos, reprezintă corpul, iar Jiva este denumit Kshetrajna. Ea este conducătorul amândoura.

344. KSHAYA – VRIDDHI – VINIRMUKTA – Dincolo de declin şi creştere, care sunt însuşirile tuturor creaturilor.

345. KSHETRAPALA – SAMARCHITA – Kshetrapala înseamnă Shiva ca Bhairava. Ea este venerată de către el. Kshetrapala mai înseamnă Jiva, care O venerează.

346. VIJAYA – Elementul succesului în toate acţiunile, triumfătoare zeitatea din Kashmir, conform cu Devipurana.

347. VIMALA – Pură, limpede, neatinsă de Mala sau impuritate.

348. VANDYA – Demnă de venerare.

349. VANDARU – JANA – VATSALAÎşi iubeşte devotaţii ca pe proprii

350. VAGVADINI  – Puterea de dincolo de vorbire (Yadvacha Vaaho (Sena Up. 1-2)). Vorbirea de dincolo de vorbire sau cea care cunoaşte vorbirea.

351. VAMAKESHI – Soţia lui Vamakeshvara studiată în Tantra cu acest nume, sau cea cu păr frumos.

352. VAHNI – MANDALA – VASINI  – Locuieşte în ţinutul focului. Focul reprezintă toate formele de energie fizică. Ea este puterea de dincolo de aceste energii. Vahni – Mandala înseamnă Vimarshamsha, primul triunghi de la interior în Shri Chakra, care este Avyakta. Mai înseamnă şi Narayana.

353. BHAKTIMAT – KALPA – LATIKA – Kalpa este copacul care împlineşte dorinţele. Ea împlineşte toate dorinţele celor devotaţi, asemeni arborelui Kalpa. Acest nume se mai referă şi la o formă de venerare vedică, conform cu Chand. Up., care îl îmblânzeşte pe Domnul. "Bhakti este o parte din Sama, care este Samaveda, iar Kalpalatika semnifică o varietate din Sama.

354. PASHU – PASHA – VIMOCHINI – Ea eliberează lanţurile limitelor. Lanţurile sunt 1) ignoranţa, 2) consternarea sau Moha, 3) dorinţa puternică de a avea lucruri lumeşti, 4) mânia, 5) iluzia. Fiecare însuşire care limitează conştiinţa, cum ar fi mânia, dorinţa, etc., este o pasha sau o legătură. De la Brahma în jos, până  la cel mai inert lucru, conştiinţa este îngrădită de aceste limitări
şi de aceea toate acestea se numesc Pashus; iar Shiva se numeşte Pashupati, Domnul lor. Credinţa în El îi va elibera de lanţuri. (Shiva – Bhaktaiva Sarva – Pasha – Hanih). Devoţiunea numai faţă de Shiva va distruge toată robia (Br. Up.). Dar deşi Shiva te eliberează de aceste lanţuri, puterea Lui, Lalita, înfăptuieşte în realitate această eliberare. Căci numai Ea este cea care creează lanţuri sau le
distruge.

355. SAMHRITASHESHA – PASHANDA – Distrugătoarea tuturor necredincioşilor. Aici semnifică faptul că Ea distruge neîncrederea în cărţile sfinte precum Vedele ş i Puranele. Cel ce nu are încredere în Vede, dacă devine devotat, va deveni un credincios înflăcărat al cărţilor sacre, cum sunt Vedele, etc.

356. SADACHARA – PRAVARTIKA – Impune comportamentul corect.
357. TAPA   –   TRAYAGNI  –  SAMTAPTA  SAMAHLADANA   –  CHANDRIKA  – Lumină a lunii care-i alină minunat pe cei pârjoliţi de cele trei focuri, Adhyatmika, Adhibhautika şi Adhidaivika. Ea alină pe cei pârjoliţi de chinurile şi grijile de natură fizică, mentală şi spirituală.

358. TARUNI – Mereu tânără – personificarea elanului vital sau Ananda vieţii.

359. TAPASARADHYA – Venerată de către cei care fac penitenţe, adică Ea este obiectul tuturor penitenţelor şi meditaţiei şi Ea este dincolo de cei incapabili de meditaţie şi penitenţă.

360. TANU – MADHYA – Cu talia fină; mai înseamnă că în centru nu există nimic, adică Akasha – Svarupa. Mai semnifică zeitatea venerată pe malurile râului Niva, în Kanchi.

361. TAMOPAHA – Cea care îndepărtează ignoranţa.

362. CHITIH – Semnifică, conştiinţa sau Chit – Kala. Duplicatul conştiinţei din fiecare corespunde lui Chit din Sat, Chit, Ananda şi de asemenea lui Prakashamsha în Kama – Kala.

363. TATPADA – LAKSHYARTHA – Sensul cuvântului Tat în Mahavakya. Tattvamasi este “Tu eşti Aceasta”. Această afirmaţie măreaţă stabileşte identitatea dintre Saguna şi Nirguna şi dintre Shiva şi Shakti şi între Shakti din interior şi Paramatma. Ea este conţinutul sensului a sensului Mahavakya.

364. CHIDEKA – RASA – RUPINI – Trăirea absenţei însuşirilor, conştiinţa. Chit nu este doar ceva legat de cunoaştere ci şi ceva legat de trăirea beatitudinii, componenta Anand din Sat, Chit, Ananda. Este cea mai înaltă stare de conştiinţă, de aceea nu este un lucru ce poate fi cunoscut, ci trebuie trăit.

365.   SVATMANANDA  –  LAVIBHUTA   BRAHMADYANANDA  –  SANTATIH  – Toată beatitudinea de care se bucură fiinţele de la Brahma în jos, pusă laolaltă, nu este decât o picătură din oceanul de Beatitudine de care se bucură Ea. Aici se face referire la componenta Anand din Sat Chit Ananda (Te Ya Shatam Prajapateranandah; Sa Eko Brahmana Anandah). Suma celor   o   sută   de   Anand,   adică   beatitudinea   lui   Prajapati,   reprezintă   doar   o   singură   parte   a
Beatitudinii lui Brahma (Tai. Up. 2-8-4).

366. PARA – Fundamentală. Aceasta înseamnă că Shri Lalita este forma fundamentală a lui Vagdevi. Shabda – Brahman sau Vak are patru forme, cea mai grosieră fiind cea când rosteşti literele şi este numită Vaikhari – Shabda. Următoarea în ordinea subtilităţii este Madhyama, în care  literele sunt venerate fără sunet. Mai subtil este Pashyanti, în care organele de fonaţie nu sunt active, dar literele sunt pronunţate mental. Para – Vak este voinţa care creează cele trei forme
anterioare ale lui Shabda, care este prin urmare cauza tuturor Shabda. Aceasta mai semnifică faptul că deoarece toate Shabda indică nume, Para este Avyakta, sau puterea nediferenţiată care creează toate numele, adică Shri Lalita Însăşi.

367. PRATYAK – CHITI – RUPA – Conştiinţa interioară sau cunoaşterea sinelui fiecărui Jiva ca Sakshi.

368. PASHYANTI – Vagdevi ca Pashyanti, forma subtilă a lui Shabda ce a fost explicată mai sus. Ea reprezintă în Shri Chakra primul triunghi care închide cercul cel m ai din interior sau bindu. Este prima formulare sau Ikshti, voinţa lui Shiva de a crea.

369. PARA – DEVATA – Divinitatea fundamentală asupra căreia trebuie meditat.

370. MADHYAMA – Stadiul intermediar de manifestare al lui Shabda – Brahma, explicat la Para, care indică manifestarea parţială.

371. VAIKHARI –  RUPA  –   Forma   lui   Vak   sau   vorbirea  manifestată   complet   prin pronunţare distinctă.

372. BHAKTA – MANASA – HAMSIKA – Lebăda femelă care locuieşte pe lacul minţii celui devotat, cunoscută altfel ca Manas – Sarovan. Îi plac să se afle în mintea devotatului Ei.
Hamsa este un simbol al lui Shri Lalita ca respiraţie a vieţii sau Prana. Shiva şi Shakti, aspectele germene ale realităţii, sunt comparate cu o pereche de lebede care zburdă în mintea celui devotat (Cf. Bhaje – Hamsa – Dvandvam – Ador pereche de lebede. Saun Lah. 38).

373. KAMESHVARA – PRANANADI – Respiraţia vieţii lui Kameshvara sau Shiva. Dar pentru   Ea,   Shiva   va   deveni   lipsit   de   viaţă   (Cf.   Na.   Chedevam   Deva   Na   Khalu   Kushalah Spanditumapi – fără Ea, El este incapabil şi să se mişte , Saun Lah. 1).

374. KRITAJNA – Martor şi judecător al tuturor acţiunilor Soarele, Luna şi stelele moartea timpul şi Panchabhutas se presupune că judecă toate acţiunile în timp ce sunt martorii lor. Toate acestea sunt formele Ei. Krita înseamnă zece, care-l reprezintă pe Virat, ce este Brahman; deci Kritajna semnifică faptul că Ea este cunoaşterea lui Brahman.

375. KAMA – PUJITA  – Venerată de Kama, adică Shiva, care, dorind să creeze, a
venerat-o pe Ea pentru împlinirea acestei dorinţe; mai înseamnă şi Kama, adică Manmatha, a venerat-o cu Mantra Panchadashi, conform cu Arunopanishad sau mai înseamnă că Ea trebuie să fie venerată în Kama – Giri – Pitha, adică Muladhara.

376. SHRINGARA – RASA – SAMPURNA  – Plină de iubire faţă de Domnul ei sau Beatitudinea lui Brahmananda; numele mai poate fi împărţit în Shringa, însemnând triunghiuri, Ara, însemnând petale, Rasa însemnând Bhava. Astfel numele indică faptul că Ea cuprinde Shri Chakra.
377. JAYA  –   Victorie.  Ea   reprezintă   triumful   spiritului  asupra   obstacolelor   lui.   Mai semnifică zeitatea venerată în munţii Varaha.

378. JALANDHARA – STHITA – Situată în Jalandhara – pitha, care este chakra Anahat.

379. ODYANA – PITHA – NILAYA – Odhyana este lăcaşul Ei, adică Ajna chakra.

380. BINDU –MANDALA – VASINI – Locuieşte în Bindu – Mandala, punctul cel mai interior   din   Shri   Chakra,   reprezentând   Ananda   maya,   în   corp   este   chakra   mandala   de   sub Brahmarandra din interiorul craniului.

381. RAHOYAGAKRAMARADHYA – Venerată prin ritualul sacrificiului secret. În a 9- a shloka din Saun. Lah. se face referire la aceasta (Saha – Rahasi Patya – Viharasi: te vei bucura cu soţul   tău   în   secret).   Acest   sacrificiu   secret   şi   ritualul   său   sunt   antaryaga   descrisă   în Bhavanopanishat (Cf. Introducere). Guru învaţă în practică această rahoyaga, care  este, în esenţă, realizarea unităţii dintre 1) Shri Chakra şi cele trei shariras ale devotatului, adică sukshma, sthula şi
karana, 2) chandra – mandala în chakra Sahasrara şi Sarvananda – maya. Bindu în Shri Chakra. 3) Mai  este  şi experimentarea  (trăirea)  unirii  dintre  Sinele  Universal   şi  cel  individual  şi dintre prakasha  şi  vimarsha,   adică   Shiva  şi   Shakti.   După  această  experienţăîntregul  Univers   este experimentat ca un ocean nedivizat al conştiinţei (akhanda – chinmaya).

382. RAHASTARPANATARPITA  –   Încântată  de   ofranda  secretă.  S-a   explicat  deja desăvârşirea   venerării   interioare.   Ofranda   secretă   la   care   se   face   referire   aici   este   ofranda, sacrificiul universului ptrithvi către Shiva – tatwa în samvidagani, focul conştiinţei, către Shri Lalita.

383. SADYAHPRASADINI  – Harul ei este prezent ca să ceri ceva, conform ritualului prescris, menţionat în cele două nume anterioare. Harul Ei reprezintă viziunea Divină sau Atma – darshana sau Atma – Jnana, care dă eliberarea.

384. VISHVASAKSHINI – Martorul tăcut al acţiunii universului. După sadyah prasana menţionată în ultimul nume, devotatul devine Jivanmukta, fiind doar un martor tăcut al universului, neatins de către acesta. Aceasta este starea turiya a devotatului.

385. SAKSHI – VARJITA  – Nimeni nu este martorul Ei. Acesta este stadiul final al realizării, dincolo de turiya, numită turiyatita. Aceasta este starea de unitate completă, lipsită de orice dualitate.

386. SHANDANGA DEVATA YUKTA  – În compania zeităţilor, care sunt cele şase membre ale Ei. Zeitatea fiecărei mantre are şase părţi sau angas. Ele sunt hridaya, shiras, shikha, netra, kavacha şi astra. Există o zeitate ce prezidează fiecare dintre aceste anga. Şi ele trebuie venerate odată cu Ea.

387. SHADGUNYA – PARI – PURITA  – Plină de cele şase însuşiri bune. Conform Puranelor ele sunt: renume, prosperitate, bunăstare, înţelepciune, lipsă de pasiune şi echitate.
Shadgunya mai este interpretată ca fiind chakra cu şase unghiuri.

388. NITYA – KLINNA – Inima Sa debordează de compasiune. Mai înseamnă şi al treilea dintre cele şase nitya, menţionate deja.

389. NIRUPAMA  - Neegalată.

390. NIRVANA – SUKHA – DAYINI  – Cea care dă beatitudinea eliberării – oferă devotaţilor Ei beatitudinea neegalată a mokshei.

391. NITYA – SHODASHIKA – RUPA  – Cele 16 nitya, reprezentând părţile lunii, începând cu Shri Kameshvari şi terminând cu Shri – tripura – sundari, sunt formele Ei. Ea însăşi este numită Mahanitya, şi acestea sunt părţile Ei sau kalas.

392. SHRIKANTHARDHA – SHARIRINI – Jumătate din trupul lui Shri Kantha, adică Shiva, este al Ei. Prin acest nume se arată statutul egal al lui Shiva şi al lui Shakti.

393. PRABHAVATI – Lumină ce radiază. Razele Ei sunt diferitele devatas în avarana din Shri chakra.

394. PRABHA – RUPA – Strălucirea însăşi, adică prakasha – svarupa, ceea ce înseamnă Shiva Însuşi.

395. PRASIDDHA – Binecunoscută tuturor sub forma de “Eu” sau “aham”.

396. PARAMESHVARI – Conducătorul ultim.

397. MULAPRAKRITIH – Natura originală, adică Shakti, care este Creatoarea tuturor, care nu s-a creat Ea însăşi, ci este de aceeaşi vârstă cu Shiva. Ea mai este cunoscută ca Maha – maya, maya – shaktih sau ikshiti.

398.  AVYAKTA  –  Nemanifestată. A  24-a  dintre  categorii  sau  tattvas  cunoscute   sub numele kama –kala, sau “aham” pe care îl are Ea în interior întregul Univers în stare potenţială, adică bija – sthiti.

399.   VYAKTAVYAKTA   –   SVARUPINI  –   Atât   manifestată   cât   şi   nemanifestată. Manifestată sub formă de Mahat şi pancha – bhutas; sub formă de nama şi rupa,  şi sub formă de avyakta, menţionată  în numele anterior.


400. VYAPINI  – Atotcuprinzătoare. Una dintre semnificaţiile de bază ale lui atma – shabda.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu