200.
SARVA – MANGALA
– Sursa a tot ceea ce este bun (favorabil), sau numele soţiei
lui Shiva.
201.
SADGATI – PRADA
– Aici “Sat” înseamnă Adevăr, o cale bună. Ea îi conduce pe cei devotaţi
la statutul cel mai înalt sau la Realitate, care este Ea însăşi.
202.
SARVESHVARI
– Regina Universului de Nama şi
Rupa – nume şi forme.
203.
SARVAMAYI
– Permanentă în
totul.
204.
SARVA – MANTRA – SVARUPINI – Întruparea tuturor mantrelor. Aici Sarva Mantra reprezintă
Vedele; sau cele 7 grupuri de Mantre formate de cele 105 litere ale
alfabetului.
205.
SARVA – YANTRATMIKA
– Sufletul tuturor Yantrelor; întocmai
cum este forma
tuturor mantrelor, Ea
este şi puterea dinapoia Yantrelor
diferitelor Mantre (căci toate Yantrele au Prana – Shakti ca sursă
a lor de energie sau putere).
206.
SARVA – TANTRARUPA
– Forma tuturor tantrelor. Aici Sarvatantre înseamnă toate
tantrele, inclusiv
cele din Vamachara.
Bahudhapyagamairbhinnah
Panthanah
Siddhihetavah
Tvayyeva
Nipatantyete
Srotasvinyarnavaviva.
Aşa cum multe râuri
diferite curg în ocean, tot aşa căile numeroase şi diferite îngăduite de Agamas (Tantras), care sunt cauza realizării, duc doar în
tine.
207.
MANONMANI –
Unmani înseamnă înălţată.
Ea
este mintea în starea Unmani, adică starea în
care simţul Spaţiului, Timpului şi
relaţia subiect – obiect s-au pierdut în totalitate şi
mintea devine lipsită de gânduri în Yoga. Această stare este numită
de asemenea Rudra – Vaktra, cea mai înaltă stare de conştiinţă, sau Manannani este numele unei chakre din creier. Este de
asemenea o mudra, care îl ajută pe cel devotat să
atingă starea unmani menţionată mai sus; acesta este un nume secret al
lui Shri Durga.
208.
MAHESHVARI – Maheshvara este Param – Shiva fără atribute, adică Nirguna. Puterea
lui, cea care este una cu El. Ea este de asemenea Nirguna.
209. MAHADEVI – Cea
mai mare dintre
Zeiţe,
infinită.
Zeitatea ce prezidează
Chakratirtha, pe
malurile râului Gandaki.
210.
MAHALAKSHMI
– Sursa măreaţă
a ceea ce este cel mai bun în
viaţă.
211.
MRIDAPRIYA
– Dragă lui Mrida, adică Shiva.
212.
MAHARUPA – Forma supremă. Spaţiul şi
timpul, materia şi energia, mintea şi
viaţa sunt manifestări
ale conştiinţei.
Dar Shri Lalita Parameshvari este forma supremă care le cuprinde
pe toate acestea.
213.
MAHA – PUJYA
– Venerată de cei mai mari, adică Trimurti.
214.
MAHA – PATAKA – NASHINI
– Distruge cele mai mari păcate.
215.
MAHA – MAYA
– Supremul creator al iluziei şi
confuzie pentru cei mai mari Zei, cum
sunt Trimurtis.
216.
MAHA – SATTVA
– Suprema existenţă sau energie.
217.
MAHA – SHAKTIH
– Marea putere.
218.
MAHARATIH
– Beatitudinea cea mai mare, dincolo de toate plăcerile simţurilor.
219.
MAHABHOGA
– Cel mai mare belşug.
220.
MAHAISHVARYA
– Având cea mai mare împărăţie.
221.
MAHAVIRYA
– Puternică.
222.
MAHABALA
– Tărie enormă (“Tu eşti
Tărie şi
Lumină”).
223.
MAHABUDDHIH
– Cea mai mare inteligenţă.
224. MAHASIDDHIH
– Cea mai
mare dintre împliniri. Dincolo
de aşa-numitele Ashtasiddhi
sau opt siddhis.
225.
MAHA YOGESHVARESHVARI
– De la Mahamaya până
la numele de mai sus,
numele sunt destul de
simple ca înţeles.
Însă
se pare că există o semnificaţie
ezoterică a acestor nume, conform lui Kalyanananda Bharati Swami.
El
spune că există o identitate între
Shri Mahayogeshvara din Shri Bhagavadgita, Shri Krishna şi Shri Durga, care este Shri Mahayogeshvareshvari. După el, aceste nume reprezintă desăvârşirea Gitashastrei şi
a lui Shri – Durga – Saptashati. Cele 13 nume menţionate mai sus reprezintă
zeităţile menţionate în
cele 13 capitole ale lui Shri – Durga – Saptashati, iar ultimul nume este esenţa întregii
cărţi.
Yogishvaras
sunt Trimurtis. Ea este conducătorul
lor.
226.
MAHA – TANTRA – Cea mai mare dintre Tantras, adică mai mare decât
cele 64
Tantras. Shri Vidya
Tantra este cea mare dintre Tantras (Saun. Lah. 31).
227.
MAHA – MANTRA
– Cea mai mare dintre mantre, adică
Shri – Vidya.
228.
MAHA – YANTRA
– Cea mai mare dintre Yantras, adică
Shri Chakra.
229.
MAHASANA
– Aşezată
sus. Ea este aşezată
peste şi deasupra Tattvas ale pământului. Sau Mahasana înseamnă Yagashala sau
locul unde se
fac sacrificiile, adică. Îi sunt
dragi
sacrificiile.
230. MAHA
– YAGA –
KRAMARADHYA –
Venerată
prin
ritualul Mahayaga.
Mahayaga
este venerarea lui Shri Chakra, de la
Bhupura la Bindu, cu diferite Upachara, fie exterioare (Bahir – yaga) sau
interioare (Antaryaga), conform cu Bhavopanishat. Ea este venerată cu mari Yaga, cum sunt Shri Yaga, Amba Yajna şi Agnishtoma. De fapt, Ea este ţelul tuturor acestora.
231.
MAHA – BHAIRAVA – PUJITA
– Venerată de către marele Bhairava. Bhairava este forma pe care o ia Paramshiva la finele unei Kalpa,
care “Universul în timp”. El O venerează pentru
că Ea este Puterea din interiorul Lui.
232.
MAHESHVARA – MAHA KALPA – MAHA – TANDAVA – SAKSHINI
–
Martora
dansului măreţ
al grandiosului Shiva la finele Kalpei,
adică după
disoluţie.
Ea este martorul tăcut al disoluţiei Universului, care este acţiunea lui Shiva în
formă de Bhairava. Atunci Ea ţine toată
creaţia în
interiorul Ei.
233.
MAHA – KAMESHA – MAHISHI – Ea este regina lui Maha – Kameshvara,
încoronată odată cu El ca şi conducător
al celor trei lumi. Kalyanandada Bharati împarte
acest nume în Mahakama şi
Ishamahishi – Mahakama însemnând imensa dorinţă
de a crea, Ishamahishi
însemnând soţia lui Shiva sau Ishvara.
234.
MAHA – TRIPURA – SUNDARI
– Grandioasa Tripura – Sundari.
În Shri Chakra există triunghiul cel mai la interior, în interiorul căruia
se află cercul cel mai interior sau Bindu.
Triunghiul
indică Avyakta. Tri înseamnă aici Triputi, adică Dhyana, Dhyatri şi
Dhyeya şi Mata, Manam şi Meyam, şi
Trimurtis şi cele trei soţii ale lor, cele trei dehas, adică Sthula, Sukshma şi
Karana şi cele trei Vede ş i cele trei lumi. Ea este Împărăteasa
tuturor acestor triade şi de aceea este cunoscută ca Tripura – Sundari.
235.
CHATUHSHYUPACHARADHYA
– Venerată
cu cele 64 tipuri de ofrande. Ea este singura Zeitate venerată
cu aceste 64 de articole; sau acest nume se poate referi la Shri Yaga cu care Ea este venerată
cu 64 de articole, Samkalpa până la Avabhrita. Cele 64 de articole pentru adorare sunt descrise în
Varivasyarahasya.
236.
CHATUH SHASTI – KALAMAYI – Ea însăşi este (de forma) celor 64 de arte. Acestea sunt Vedele, Puranele Darshanele. Ea este sursa
tuturor acestora.
237.
MAHA – CHATUSHASTI – KATI – YOGINI – GANA - SEVITA – În
lupta Ei cu
puterile Întunericului, ea este slujită de 64 de grupuri de yoghini. Aceasta sugerează infinitatea formelor
şi unităţilor Puterilor, culminând
cu Puterea Conştiinţei.
238.
MANU – VIDYA
– Mantra dată de Manu. Shri – Vidya are 12 devotaţi, începând
cu Manu; fiecare dintre ei este cel ce dă sau Rishi al unei mantra sau vidya. Aceste 12 mantre sunt descrise în
Jnanarnava.
239.
CHANDRA – VIDYA
– Chandra este unul dintre cei 12 Rishis menţionaţi mai sus şi a dat o Mantra.
240.
CHANDRA – MANDALA – MADHYAGA – Ea se află
în centrul sferei lunare. Aici Chandra Mandala înseamnă şi Sahasrara. (Paurnamasyam Chandrabimbe Dhyatva
Shri
Lalitambikam – Meditând la Shri Lalita în discul lunii în zilele Paurnami); Chandramandala înseamnă şi Shri Chakra.
241.
CHARURUPA
– Cea frumoasă.
242.
CHARUHASA
– Cu un zâmbet frumos.
243.
CHARU – CHANDRA – KALADHARA – Împodobită cu faza frumoasă
a lunii.
Aici
Charu înseamnă cele 8 zile ale fazei lunii vechi, numite Tvarita; sau mai înseamnă faza Nitya a lunii în care ea nici nu creşte,
nici nu descreşte. Nitya este zeitatea Mantrei
Kamakala Ekakshari, care este forma lui Shri Lalita Însăşi.
244.
CHARACHARA – JAGANNATHA
– Regina întregului Univers, care se mişcă şi
nu se mişcă. Jagat înseamnă mişcător, ceea ce nu este altceva decât Ea ca Putere.
245.
CHAKRARAJA
– NIKETANA
– Locuieşte în regele chakrelor,
adică
în Shri Chakra.
246.
PARVATI
– Fiica lui Himavat – Parvata.
247.
PADMA – NAYANA
– Cu ochi de lotus.
248.
PADMA – RAGA – SAMA – PRABHA – Strălucitoare, emiţând
raze roşii ca rubinul. (v. numele).
249.
PANCHA – PRETASANASINA – Aşezată pe tronul format de 5 corpuri inerte (moarte). Ele sunt Brahma, Vishnu, Rudra, Ishvara şi Sadashiva. Când
Ea îşi ia de la ei înapoi
viaţă. Puterile, care se manifestă în ei ca Vama, Jyeshtha, etc., ei devin
lipsiţi de viaţă; sau mai înseamnă că ea este aşezată deasupra Panchabhutas; despre care se
spune că sunt Achetana sau lipsite de viaţă.
250.
PANCHA – BRAHMA – SVARUPINI – Panchabrahmas sunt formele Ei. Când Ea îi înzestrează cu Puterile sale, ei devin Brahmas şi nu Pretas şi
creaţiei lor, adică Pancha Bhutas.
251.
CHINMAYI
– Natura Ei este conştiinţă.
252.
PARAMANANDA
– Beatitudinea supremă.
253.
VIJNANA – GHANA – RUPINI – Conştiinţa însăşi solidificată.
Kalyanananda
Bharati
afirmă că
următoarele trei nume se referă la descrierea Celei supreme în Maitreyi – Brahmana.
254.
DHYANA – DHYATRI – DHYEYA – RUPA – Are forma meditaţiei, a celui ce meditează şi a obiectului meditaţiei, adică
Triputi.
255.
DHARMADHARMA – VIVARJITA – Dincolo de comportamentul bun sau rău,
căci Ea este dincolo de orice acţiune; sau Dharma se referă
la sclavie şi Adharma la eliberare. Ea este dincolo de amândouă.
256.
VISHVA RUPA
– Universul este forma Ei:
Următoarele nume descriu cele patru stări
ale Sinelui în Micro şi
Macrocosmos, ca Jiva şi Ishvara. Cele patru stări sunt
Jagrat
(veghe),
Svapna
(vis),
Sushupti
(somn fără
vise) şi T
uriya
(starea) dincolo de aceste trei stări.
Pentru
alte lămuriri în legătură
cu acestea a se vedea Mandukya Upanishat; Vishva este sinele individual în stare de veghe şi
acesta este forma Ei. Sufletul cosmic în
stare de veghe se numeşte Vaishvanara.
257.
JAGARINI
– Cea trează. Stare în care Jiva se numeşte
Vishva.
258.
SVAPANTI
– Vis. În această stare, prin intermediul lui Sukshma – Sharira, Jiva are trăiri fără medierea organelor de simţ; impresia din vise a stării
de veghe.
259.
TAIJASATMIKA
– Are natura lui Taijasa. Taijasa este Jiva în
stare de vis.
260.
SUPTA – Somn fără vise. A treia stare a lui Jiva.
261. PRAJNATMIKA – Are natura lui Prajna. Jiva este cunoaşterea Prajna în
starea de
somn fără vise şi funcţionează numai cu Karana – Sharira, corpul cauzal.
262.
TURYA – A patra. Această stare este dincolo de cele trei stări menţionate mai sus. În
aceasta trebuie
intrat numai prin efort conştient,
din starea de veghe. Aici mintea nu are nici o ideaţie, nici nu vede, nici nu aude, nici nu
ştie ceva şi este numită
Bhuma.
263.
SARVAVASTHA – VIVARJITA
– Dincolo de toate stările. Ea este una cu aceia care sunt dincolo de toate aceste stări menţionate mai sus. Aici dispar complet
toate formele de
dualitate, cum ar fi
relaţia subiect – obiect.
264.
SRISHTI – KARTRI – Creatoarea.
Numele care urmează Îi descriu cele cinci funcţiuni, Pancha – Krityas, şi aspectele Ei care le înfăptuiesc.
265.
BRAHMARUPA
– Unul dintre Trimurtis – care este Shakti a Ei, care creează (Vish. Pur.)
266.
GOPTRI
– Protejează Universul şi legea lui.
267.
GOVINDARUPINI – Are forma lui Govinda (Vishnu). A doua
dintre puterile lui
Prakriti ca femeie
este Vishnu, conform lui Narada în
Harivamsha.
268.
SAMHARINI
– Distrugătoarea întregului
Univers. Cel ce
face a treia
dintre
funcţiunile lui Shri Lalita, ca Rudra.
269.
RUDRA – RUPA
– Puterea Ei ca distrugătoare a ciclului naşterilor, Samsara. Rudra înseamnă Rujam, adică
Samsaram, Dravayati însemnând distruge.
270.
TIRODHANAKARI – Cauzează
dispariţia completă prin retragerea în
Ea însăşi, lucru deosebit de distrugere.
271. ISHVARI – A
patra dintre Pancha
– Brahmas menţionate deja.
(Ishvarim
Sarvabhutanam –
conducătorul tuturor creaturilor – Shri
Sukta).
272.
SADASHIVA
– A cincea dintre Pancha – Brahmas; sau starea pură Sattvik, a cărei funcţie este Anugraha sau re-crearea
Universului care a dispărut.
273.
ANUGRAHADA
– Care regenerează Universul sau care oferă harul devotaţilor
ei.
274.
PANCAKRITYA – PARAYANA – Mereu concentrată în înfăptuirea celor cinci funcţiuni menţionate
mai sus (Saun. Lah. 24).
275.
BHANU – MANDALA – MADHYASTHA – În centrul Soarelui (Adityantargatam Yachcha Jyotisam ... Tishthati (Yoga Yajnavalkya)): marea
lumină aflată în centrul soarelui există în inima tuturor creaturilor. Acum se ştie că centrul soarelui este sursa vieţii şi energiei de pe această planetă. Bhanumandala înseamnă şi Anahata chakra.
276.
BHAIRAVI
– Soţia lui Bhairava, înfăţişarea
lui Rudra în aspectul său de distrugător. În
Tantrika – Sadhana este numele unei femei – guru.
277.
BHAGA – MALINI
– Are o ghirlandă de sori. Este sugerată forma sa fizică
cosmică.
Galaxiile
şi sistemele stelare din spaţiu – timp sunt ghirlandele Ei, sau Ea are o ghirlandă de bogăţii.
278.
PADMASANA
– Ea este aşezată
în lotuşi, de la Muladhara la Sahasrara.
279.
BHAGAVATI
– Venerată de toţi, inclusiv de Devaşi
şi de posesorii celor 6 însuşiri bune:
1) lucruri bune în viaţă; 2) milă;
3) renume; 4) nume; 5) înţelepciune;
6) discernământ
– conform cu Puranele.
280.
PADMANABHA – SAHODARI
–Soră a lui Vishnu. Ea s-a născut odată
cu Vishnu.
281. UNMESHA
– NIMISHOT –
PANNA – VIPANNA
– BHUVANA VALI – Universurile înmuguresc
când Ea îşi deschide ochii, şi
sunt distruse dacă Ea îi
închide. Ele sunt susţinute
numai prin voinţa şi vigilenţa ei
statornică
(Nimeshonmeshabhyam ...
Drishah) – Universul se dizolvă
şi este renăscut odată
cu închiderea şi deschiderea ochilor Ei. (Saun. Lah. 55).
282.
SAHASRA – SHIRSHA – VADANA – Are o mie de
capete şi feţe
(Sahasra –
Shirsham – Devam) –
Domnul cu o mie de capete (Purusha
suktam).
283.
SAHASRAKSHI
– Cu o mie de ochi.
284.
SAHASRA – PAD
– Cu o mie de picioare (v. Purusha Suktam).
285.
ABRAHMA – KITA – JANANI
– Mamă a întregii
vieţi, de la vierme la Hiranya – Gharbha, care este viaţa
Cosmică, adică de la cel mai mic la cel mai mare.
286.
VARNASHRANA – VIDHAYINI
– Cel ce dă legi, cum ar fi castele sau rânduielile vieţii. Ca Vedamata, Ea a alcătuit
codul conduitei vieţii sociale pentru cei patru Varnasi şi patru Ashramasi,
pentru bunăstarea spirituală fundamentală
a oamenilor.
287.
NIJAJNA – RUPA – NIGAMA
– Vedele sunt Porunca Ei. Aici se clarifică
sensul
numelui anterior.
288.
PUNYAPUNYA – PHALAPRADA – Cea care dă rezultatele tuturor
acţiunilor, drepte şi
păcătoase.
Ea este însăşi
Legea inexorabilă a Karmei: “Karma – Phaleshu – Jushtam”
– Una cu fructele acţiunii. (Durga – Mantra – Pushpam).
289.
SHRUTI – SIMANTA – SINDURIKRITA – PADABJADHULIKA – “Paraga” sau praful de pe
picioarele Ei de Lotus devin semnul
roşu
– Sindura care împodobeşte frunţile doamnelor care sunt înseşi Vedele. Capurile Vedelor sunt Upanishadele, care sunt
descrise ca fiind
limpezi precum
cristalul, sugerând însuşirea Sattvika. Picioarele Ei de Lotus sunt sprijinite de
ele.
Shri
Vidya şi în
general întreaga Samayamata este sprijinită de către Upanishade, iar culoare roşie a Picioarelor Ei este dată acestor Upanishade ş i
la Mahavakyas, care sunt marile adevăruri
din ele.
Aici
Padabja – Dhulika sau polenul Picioarelor Ei îşi poartă
parfumul în lung şi în lat şi sugerează
Mantra. Parfumul Picioarelor Ei cuprinde toate Upanishadele şi este refugiul devotaţilor
Săi.
290.
SAKALAGAMA – SAMDOHA – SHUKTI – SAMPUTA – MAUKTIKA – Perla din colecţia
carapacelor stridiilor perlifere, care sunt Agamas. Ea este cea mai preţioasă comoară conţinută şi
protejată de către Agamas. Ea este chintesenţa întregii cunoaşteri din Agamas, care sunt
Tantrele şi Vedele. Ele toate sunt doar învelişuri care O conţin.
291.
PURUSHARTHA – PRADA
– Împlineşte cele patru obiective ale vieţii. Dharma, Artha,
Kama şi Moksha.
292.
PURNA – Completă (v. Shanti – Patha din Bh. Up. – Om Purnamidam).
293. BHOGINI – Cea
care se bucură de
Bhoga sau fericire;
care înseamnă
aici Brahmananda,
adică Ea este Jivanmukta.
294.
BHUVANESHVARI
– Regina Universului alcătuită
din 14 Bhuvana sau Zeitatea Bija mantrei
Hrim (v. nume 301).
295.
AMBIKA
– Totalitatea celor trei puteri ale voinţei,
acţiunii şi cunoaşterii,
care este
numele lui Shri –
Tripura – Sundari, Mama. Ambika fiind un diminutiv şi un termen îndrăgit al lui Amba,
înseamnă Shri Bala – Tripura – Sundari.
296.
ANADINIDHANA –
Neavând nici naştere, nici moarte. Conform interpretării date acestui
cuvânt de către sistemul Vararuchi, numele arată că Ea îl
eliberează pe devotat de cele 80 de cauze ale morţii.
297.
HARI – BRAHMENDRA – SEVITA – Slujită de către Vishnu, Brahma şi Indra, deoarece
Ea este suzerana lor. Numele sugerează
inutilitatea rugăciunii către Vishnu şi
alţii care, ei înşişi o servesc pe Shri Lalita.
298.
NARAYANI – Soţia
lui Narayana. Narayan înseamnă refugiul lui Nara sau fiinţei
umane. Ea este soţia Lui. V. numele Mahalakshmi Parama – Shiva este soţul lui Lakshmi şi
de asemenea Parvati, conform lui Kashi –
Khanda.
299.
NADA – RUPA – Există
patru stări Nada, de la cea mai subtilă Para la cea mai grosieră Vaikhari, Nada fiind încordarea
primordială în
Conştiinţă.
Ea este aceste patru forme de încordare, care cuprinde aspectul Nama
al Universului, Shabda – Brahman, Rupa însuşi fiind Shiva.
300.
NAMA – RUPA – VIVARJITA – Lipsită
de nume şi formă.
Există 5 aspecte ale Supremului:
1) Nama – nume;
2) Rupa – formă;
3) Asti – Existenţă;
4) Bhati – Cunoaştere;
5) Priyam – Beatitudine.
Primele
două sunt aspectele Ei ca Prakriti. În starea sa fundamentală,
Ea este
lipsită de amândouă,
adică Nama şi Rupa.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu