Faceți căutări pe acest blog

luni, 9 noiembrie 2015

3. Shri Lalita Sahasranama Cele 1000 de nume ale Zeiţei

200. SARVA – MANGALA – Sursa a tot ceea ce este bun (favorabil), sau numele soţiei lui Shiva.

201. SADGATI – PRADA – Aici “Sat” înseamnă Adevăr, o cale bună. Ea îi conduce pe cei devotaţi la statutul cel mai înalt sau la Realitate, care este Ea însăşi.

202. SARVESHVARI – Regina Universului de Nama şi Rupa – nume şi forme.

203. SARVAMAYI – Permanentă în totul.

204. SARVA – MANTRA – SVARUPINI  – Întruparea tuturor mantrelor. Aici Sarva Mantra reprezintă Vedele; sau cele 7 grupuri de Mantre formate de cele 105 litere ale alfabetului.

205. SARVA – YANTRATMIKA – Sufletul tuturor Yantrelor; întocmai cum este forma tuturor mantrelor, Ea este şi puterea dinapoia Yantrelor diferitelor Mantre (căci toate Yantrele au Prana – Shakti ca sursă a lor de energie sau putere).

206. SARVA – TANTRARUPA – Forma tuturor tantrelor. Aici Sarvatantre înseamnă toate tantrele, inclusiv cele din Vamachara.
Bahudhapyagamairbhinnah
Panthanah Siddhihetavah
Tvayyeva Nipatantyete
Srotasvinyarnavaviva.
Aşa cum multe râuri diferite curg în ocean, tot aşa căile numeroase şi diferite îngăduite de Agamas (Tantras), care sunt cauza realizării, duc doar în tine.

207. MANONMANI – Unmani înseamnă înălţată.
Ea este mintea în starea Unmani, adică starea în care simţul Spaţiului, Timpului şi relaţia subiect – obiect s-au pierdut în totalitate şi mintea devine lipsită de gânduri în Yoga. Această stare este numită de asemenea Rudra – Vaktra, cea mai înaltă stare de conştiinţă, sau Manannani este numele unei chakre din creier. Este de asemenea o mudra, care îl ajută pe cel devotat să atingă starea unmani menţionată mai sus; acesta este un nume secret al lui Shri Durga.

208. MAHESHVARI  – Maheshvara este Param – Shiva fără atribute, adică Nirguna. Puterea lui, cea care este una cu El. Ea este de asemenea Nirguna.

209.   MAHADEVI  –   Cea   mai   mare   dintre   Zeiţe,   infinită.   Zeitatea   ce   prezidează Chakratirtha, pe malurile râului Gandaki.

210. MAHALAKSHMI – Sursa măreaţă a ceea ce este cel mai bun în viaţă.

211. MRIDAPRIYA – Dragă lui Mrida, adică Shiva.

212. MAHARUPA  – Forma supremă. Spaţiul şi timpul, materia şi energia, mintea şi viaţa sunt manifestări ale conştiinţei. Dar Shri Lalita Parameshvari este forma supremă care le cuprinde pe toate acestea.

213. MAHA – PUJYA – Venerată de cei mai mari, adică Trimurti.

214. MAHA – PATAKA – NASHINI – Distruge cele mai mari păcate.

215. MAHA – MAYA – Supremul creator al iluziei şi confuzie pentru cei mai mari Zei, cum sunt Trimurtis.

216. MAHA – SATTVA – Suprema existenţă sau energie.

217. MAHA – SHAKTIH – Marea putere.

218. MAHARATIH – Beatitudinea cea mai mare, dincolo de toate plăcerile simţurilor.

219. MAHABHOGA – Cel mai mare belşug.


220. MAHAISHVARYA – Având cea mai mare împărăţie.

221. MAHAVIRYA – Puternică.

222. MAHABALA – Tărie enormă (“Tu eşti Tărie şi Lumină”).

223. MAHABUDDHIH – Cea mai mare inteligenţă.

224.   MAHASIDDHIH  –   Cea   mai   mare   dintre   împliniri.   Dincolo   de   aşa-numitele Ashtasiddhi sau opt siddhis.

225. MAHA YOGESHVARESHVARI – De la Mahamaya până la numele de mai sus, numele sunt destul de simple ca înţeles. Însă se pare că există o semnificaţie ezoterică a acestor nume, conform lui Kalyanananda Bharati Swami.
El spune că există o identitate între Shri Mahayogeshvara din Shri Bhagavadgita, Shri Krishna şi Shri Durga, care este Shri Mahayogeshvareshvari. După el, aceste nume reprezintă desăvârşirea Gitashastrei şi a lui Shri – Durga – Saptashati. Cele 13 nume menţionate mai sus reprezintă zeităţile menţionate în cele 13 capitole ale lui Shri – Durga – Saptashati, iar ultimul nume este esenţa întregii
cărţi.
Yogishvaras sunt Trimurtis. Ea este conducătorul lor.

226. MAHA – TANTRA  – Cea mai mare dintre Tantras, adică mai mare decât cele 64 Tantras. Shri Vidya Tantra este cea mare dintre Tantras (Saun. Lah. 31).

227. MAHA – MANTRA – Cea mai mare dintre mantre, adică Shri – Vidya.

228. MAHA – YANTRA – Cea mai mare dintre Yantras, adică Shri Chakra.

229. MAHASANA – Aşezată sus. Ea este aşezată peste şi deasupra Tattvas ale pământului. Sau   Mahasana   înseamnă   Yagashala   sau   locul   unde   se   fac   sacrificiile,   adică.   Îi   sunt   dragi sacrificiile.

230.   MAHA   –   YAGA   –   KRAMARADHYA  –   Venerată   prin   ritualul   Mahayaga.
Mahayaga este venerarea lui Shri   Chakra, de la Bhupura la Bindu, cu diferite Upachara, fie exterioare (Bahir – yaga) sau interioare (Antaryaga), conform cu Bhavopanishat. Ea este venerată cu mari Yaga, cum sunt Shri Yaga, Amba Yajna şi Agnishtoma. De fapt, Ea este ţelul tuturor acestora.

231. MAHA – BHAIRAVA – PUJITA – Venerată de către marele Bhairava. Bhairava este forma pe care o ia Paramshiva la finele unei Kalpa, care “Universul în timp”. El O venerează pentru că Ea este Puterea din interiorul Lui.

232. MAHESHVARA – MAHA KALPA – MAHA – TANDAVA – SAKSHINI  –
Martora dansului măreţ al grandiosului Shiva la  finele Kalpei, adică  după disoluţie.  Ea este martorul tăcut al disoluţiei Universului, care este acţiunea lui Shiva în formă de Bhairava. Atunci Ea ţine toată creaţia în interiorul Ei.

233. MAHA – KAMESHA – MAHISHI  – Ea este regina lui Maha – Kameshvara,
încoronată odată cu El ca şi conducător al celor trei lumi. Kalyanandada Bharati împarte acest nume în Mahakama şi Ishamahishi – Mahakama însemnând imensa dorinţă de a crea, Ishamahishi însemnând soţia lui Shiva sau Ishvara.

234. MAHA – TRIPURA – SUNDARI – Grandioasa Tripura – Sundari.
În Shri Chakra există triunghiul cel mai la interior, în interiorul căruia se află cercul cel mai interior sau Bindu.
Triunghiul indică Avyakta. Tri înseamnă aici Triputi, adică Dhyana, Dhyatri şi Dhyeya şi Mata, Manam şi Meyam, şi Trimurtis şi cele trei soţii ale lor, cele trei dehas, adică Sthula, Sukshma şi Karana şi cele trei Vede ş i cele trei lumi. Ea este Împărăteasa tuturor acestor triade şi de aceea este cunoscută ca Tripura – Sundari.

235. CHATUHSHYUPACHARADHYA – Venerată  cu cele 64 tipuri de ofrande. Ea este singura Zeitate venerată cu aceste 64 de articole; sau acest nume se poate referi la Shri Yaga cu care Ea este venerată cu 64 de articole, Samkalpa până la Avabhrita. Cele 64 de articole pentru adorare sunt descrise în Varivasyarahasya.

236. CHATUH SHASTI – KALAMAYI  – Ea însăşi este (de forma) celor 64 de arte. Acestea sunt Vedele, Puranele Darshanele. Ea este sursa tuturor acestora.

237. MAHA – CHATUSHASTI – KATI – YOGINI – GANA - SEVITAÎn lupta Ei cu puterile Întunericului, ea este slujită de 64 de grupuri de yoghini. Aceasta sugerează infinitatea formelor şi unităţilor Puterilor, culminând cu Puterea Conştiinţei.

238. MANU – VIDYA – Mantra dată de Manu. Shri – Vidya are 12 devotaţi, începând cu Manu; fiecare dintre ei este cel ce dă sau Rishi al unei mantra sau vidya. Aceste 12 mantre sunt descrise în Jnanarnava.

239. CHANDRA – VIDYA – Chandra este unul dintre cei 12 Rishis menţionaţi mai sus şi a dat o Mantra.

240. CHANDRA – MANDALA – MADHYAGA – Ea se află în centrul sferei lunare. Aici Chandra   Mandala   înseamnă   şi   Sahasrara.   (Paurnamasyam   Chandrabimbe   Dhyatva   Shri Lalitambikam – Meditând la Shri  Lalita în discul lunii  în zilele Paurnami); Chandramandala înseamnă şi Shri Chakra.

241. CHARURUPA – Cea frumoasă.

242. CHARUHASA – Cu un zâmbet frumos.

243. CHARU – CHANDRA – KALADHARAÎmpodobită cu faza frumoasă a lunii.
Aici Charu înseamnă cele 8 zile ale fazei lunii vechi, numite Tvarita; sau mai înseamnă faza Nitya a lunii în care ea nici nu creşte, nici nu descreşte. Nitya este zeitatea Mantrei Kamakala Ekakshari, care este forma lui Shri Lalita Însăşi.

244. CHARACHARA – JAGANNATHA – Regina întregului Univers, care se mişcă şi nu se mişcă. Jagat înseamnă mişcător, ceea ce nu este altceva decât Ea ca Putere.

245.  CHAKRARAJA –  NIKETANA  –   Locuieşte  în  regele  chakrelor,  adică   în  Shri Chakra.

246. PARVATI – Fiica lui Himavat – Parvata.

247. PADMA – NAYANA – Cu ochi de lotus.

248. PADMA – RAGA – SAMA – PRABHA  – Strălucitoare, emiţând raze roşii ca rubinul. (v. numele).
249. PANCHA – PRETASANASINA  – Aşezată pe tronul format de 5 corpuri inerte (moarte). Ele sunt Brahma, Vishnu, Rudra, Ishvara şi Sadashiva. Când Ea îşi ia de la ei înapoi viaţă. Puterile, care se manifestă în ei ca Vama, Jyeshtha, etc., ei devin lipsiţi de viaţă; sau mai înseamnă că ea este aşezată deasupra Panchabhutas; despre care se spune că sunt Achetana sau lipsite de viaţă.

250. PANCHA – BRAHMA – SVARUPINI – Panchabrahmas sunt formele Ei. Când Ea îi înzestrează cu Puterile sale, ei devin Brahmas şi nu Pretas şi creaţiei lor, adică Pancha Bhutas.

251. CHINMAYI – Natura Ei este conştiinţă.

252. PARAMANANDA – Beatitudinea supremă.

253. VIJNANA – GHANA – RUPINI  –  Conştiinţa însăşi solidificată. Kalyanananda
Bharati afirmă că următoarele trei nume se referă la descrierea Celei supreme în Maitreyi – Brahmana.

254. DHYANA – DHYATRI – DHYEYA – RUPA  – Are forma meditaţiei, a celui ce meditează şi a obiectului meditaţiei, adică Triputi.

255. DHARMADHARMA – VIVARJITA  – Dincolo de comportamentul bun sau rău, căci Ea este dincolo de orice acţiune; sau Dharma se referă la sclavie şi Adharma la eliberare. Ea este dincolo de amândouă.

256. VISHVA RUPA – Universul este forma Ei:
Următoarele nume descriu cele patru stări ale Sinelui în Micro şi Macrocosmos, ca Jiva şi Ishvara. Cele patru stări sunt
Jagrat (veghe),
Svapna (vis),
Sushupti (somn fără vise) şi T
uriya (starea) dincolo de aceste trei stări.
Pentru alte lămuriri în legătură cu acestea a se vedea Mandukya Upanishat; Vishva este sinele individual în stare de veghe şi acesta este forma Ei. Sufletul cosmic în stare de veghe se numeşte Vaishvanara.

257. JAGARINI – Cea trează. Stare în care Jiva se numeşte Vishva.

258. SVAPANTI – Vis. În această stare, prin intermediul lui Sukshma – Sharira, Jiva are trăiri fără medierea organelor de simţ; impresia din vise a stării de veghe.

259. TAIJASATMIKA – Are natura lui Taijasa. Taijasa este Jiva în stare de vis.

260. SUPTA – Somn fără vise. A treia stare a lui Jiva.

261. PRAJNATMIKA – Are natura lui Prajna. Jiva este cunoaşterea Prajna în starea de somn fără vise şi funcţionează numai cu Karana – Sharira, corpul cauzal.

262. TURYA – A patra. Această stare este dincolo de cele trei stări menţionate mai sus. În aceasta trebuie intrat numai prin efort conştient, din starea de veghe. Aici mintea nu are nici o ideaţie, nici nu vede, nici nu aude, nici nu ştie ceva şi este numită Bhuma.

263. SARVAVASTHA – VIVARJITA – Dincolo de toate stările. Ea este una cu aceia care sunt dincolo de toate aceste stări menţionate mai sus. Aici dispar complet toate formele de dualitate, cum ar fi relaţia subiect – obiect.

264. SRISHTI – KARTRI  – Creatoarea.  Numele  care urmează  Îi  descriu cele cinci funcţiuni, Pancha – Krityas, şi aspectele Ei care le înfăptuiesc.

265. BRAHMARUPA – Unul dintre Trimurtis – care este Shakti a Ei, care creează (Vish. Pur.)

266. GOPTRI – Protejează Universul şi legea lui.

267. GOVINDARUPINI  – Are forma lui Govinda (Vishnu). A doua dintre puterile lui Prakriti ca femeie este Vishnu, conform lui Narada în Harivamsha.

268.  SAMHARINI  –   Distrugătoarea   întregului   Univers.   Cel   ce   face   a   treia   dintre funcţiunile lui Shri Lalita, ca Rudra.

269. RUDRA – RUPA – Puterea Ei ca distrugătoare a ciclului naşterilor, Samsara. Rudra înseamnă Rujam, adică Samsaram, Dravayati însemnând distruge.

270. TIRODHANAKARI  – Cauzează dispariţia completă prin retragerea în Ea însăşi, lucru deosebit de distrugere.

271.   ISHVARI  –   A   patra   dintre   Pancha   –   Brahmas   menţionate   deja.   (Ishvarim Sarvabhutanam – conducătorul tuturor creaturilor – Shri Sukta).

272. SADASHIVA – A cincea dintre Pancha – Brahmas; sau starea pură Sattvik, a cărei funcţie este Anugraha sau re-crearea Universului care a dispărut.

273. ANUGRAHADA – Care regenerează Universul sau care oferă harul devotaţilor ei.

274. PANCAKRITYA – PARAYANA  – Mereu concentrată în înfăptuirea celor cinci funcţiuni menţionate mai sus (Saun. Lah. 24).

275. BHANU – MANDALA – MADHYASTHAÎn centrul Soarelui (Adityantargatam Yachcha Jyotisam ... Tishthati (Yoga Yajnavalkya)): marea lumină aflată în centrul soarelui există în inima tuturor creaturilor. Acum se ştie că centrul soarelui este sursa vieţii şi energiei de pe această planetă. Bhanumandala înseamnă şi Anahata chakra.

276. BHAIRAVI – Soţia lui Bhairava, înfăţişarea lui Rudra în aspectul său de distrugător. În Tantrika – Sadhana este numele unei femei – guru.

277. BHAGA – MALINI – Are o ghirlandă de sori. Este sugerată forma sa fizică cosmică.
Galaxiile şi sistemele stelare din spaţiu – timp sunt ghirlandele Ei, sau Ea are o ghirlandă de bogăţii.

278. PADMASANA – Ea este aşezată în lotuşi, de la Muladhara la Sahasrara.

279. BHAGAVATI – Venerată de toţi, inclusiv de Devaşi şi de posesorii celor 6 însuşiri bune: 1) lucruri bune în viaţă; 2) milă; 3) renume; 4) nume; 5) înţelepciune; 6) discernământ – conform cu Puranele.

280. PADMANABHA – SAHODARI –Soră a lui Vishnu. Ea s-a născut odată cu Vishnu.

281.   UNMESHA   –   NIMISHOT   –   PANNA  –   VIPANNA   –   BHUVANA   VALI  – Universurile înmuguresc când Ea îşi deschide ochii, şi sunt distruse dacă Ea îi închide. Ele sunt susţinute   numai   prin   voinţa   şi   vigilenţa   ei   statornică   (Nimeshonmeshabhyam   ...   Drishah)   – Universul se dizolvă şi este renăscut odată cu închiderea şi deschiderea ochilor Ei. (Saun. Lah. 55).

282. SAHASRA – SHIRSHA – VADANA  – Are o mie de capete şi feţe (Sahasra – Shirsham – Devam) – Domnul cu  o mie de capete (Purusha suktam).

283. SAHASRAKSHI – Cu o mie de ochi.

284. SAHASRA – PAD – Cu o mie de picioare (v. Purusha Suktam).

285. ABRAHMA – KITA – JANANI – Mamă a întregii vieţi, de la vierme la Hiranya – Gharbha, care este viaţa Cosmică, adică de la cel mai mic la cel mai mare.

286. VARNASHRANA – VIDHAYINI – Cel ce dă legi, cum ar fi castele sau rânduielile vieţii. Ca Vedamata, Ea a alcătuit codul conduitei vieţii sociale pentru cei patru Varnasi şi patru Ashramasi, pentru bunăstarea spirituală fundamentală a oamenilor.

287. NIJAJNA – RUPA – NIGAMA – Vedele sunt Porunca Ei. Aici se clarifică sensul numelui anterior.

288. PUNYAPUNYA – PHALAPRADA  – Cea care dă  rezultatele tuturor acţiunilor, drepte şi păcătoase. Ea este însăşi Legea inexorabilă a Karmei: “Karma – Phaleshu – Jushtam” – Una cu fructele acţiunii. (Durga – Mantra – Pushpam).

289. SHRUTI – SIMANTA – SINDURIKRITA – PADABJADHULIKA – “Paraga” sau praful  de pe picioarele Ei  de Lotus devin  semnul  roşu  –  Sindura  care  împodobeşte  frunţile doamnelor care sunt înseşi Vedele. Capurile Vedelor sunt Upanishadele, care sunt descrise ca fiind limpezi precum cristalul, sugerând însuşirea Sattvika. Picioarele Ei de Lotus sunt sprijinite de ele.
Shri Vidya şi în general întreaga Samayamata este sprijinită de către Upanishade, iar culoare roşie a Picioarelor Ei este dată acestor Upanishade ş i la Mahavakyas, care sunt marile adevăruri din ele.
Aici Padabja – Dhulika sau polenul Picioarelor Ei îşi poartă parfumul în lung şi în lat şi sugerează Mantra. Parfumul Picioarelor Ei cuprinde toate Upanishadele şi este refugiul devotaţilor Săi.

290. SAKALAGAMA – SAMDOHA – SHUKTI – SAMPUTA – MAUKTIKA – Perla din colecţia carapacelor stridiilor perlifere, care sunt Agamas. Ea este cea mai preţioasă comoară conţinută şi protejată de către Agamas. Ea este chintesenţa întregii cunoaşteri din Agamas, care sunt Tantrele şi Vedele. Ele toate sunt doar învelişuri care O conţin.

291. PURUSHARTHA – PRADAÎmplineşte cele patru obiective ale vieţii. Dharma, Artha, Kama şi Moksha.

292. PURNA – Completă (v. Shanti – Patha din Bh. Up. – Om Purnamidam).
293.   BHOGINI  –   Cea   care   se   bucură   de   Bhoga   sau   fericire;   care   înseamnă   aici Brahmananda, adică Ea este Jivanmukta.

294. BHUVANESHVARI – Regina Universului alcătuită din 14 Bhuvana sau Zeitatea Bija mantrei Hrim (v. nume 301).

295. AMBIKA – Totalitatea celor trei puteri ale voinţei, acţiunii şi cunoaşterii, care este numele lui Shri – Tripura – Sundari, Mama. Ambika fiind un diminutiv şi un termen îndrăgit al lui Amba, înseamnă Shri Bala – Tripura – Sundari.

296. ANADINIDHANA – Neavând nici naştere, nici moarte. Conform interpretării date acestui cuvânt de către sistemul Vararuchi, numele arată că Ea îl eliberează pe devotat de cele 80 de cauze ale morţii.

297. HARI – BRAHMENDRA – SEVITA  – Slujită de către Vishnu, Brahma şi Indra, deoarece Ea este suzerana lor. Numele sugerează inutilitatea rugăciunii către Vishnu şi alţii care, ei înşişi o servesc pe Shri Lalita.

298. NARAYANI  – Soţia lui Narayana. Narayan înseamnă refugiul lui Nara sau fiinţei umane. Ea este soţia Lui. V. numele Mahalakshmi Parama – Shiva este soţul lui Lakshmi şi de asemenea Parvati, conform lui Kashi – Khanda.

299. NADA – RUPA  – Există patru stări Nada, de la cea mai subtilă Para la cea mai grosieră Vaikhari, Nada fiind încordarea primordială în Conştiinţă. Ea este aceste patru forme de încordare, care cuprinde aspectul Nama al Universului, Shabda – Brahman, Rupa însuşi fiind Shiva.

300. NAMA – RUPA – VIVARJITA  – Lipsită de nume şi formă.
Există 5 aspecte ale Supremului:
1)     Nama – nume;  
2)     Rupa – formă;
3)      Asti – Existenţă;
4)     Bhati – Cunoaştere;
5)     Priyam – Beatitudine.

Primele două sunt aspectele Ei ca Prakriti. În starea sa fundamentală, Ea este lipsită de amândouă, adică Nama şi Rupa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu