Faceți căutări pe acest blog

luni, 9 noiembrie 2015

2. Shri Lalita Sahasranama Cele 1000 de nume ale Zeiţei

100. BRAHMAGRANTHI – VIBHEDINI  - Ea taie nodul lui Brahma. Ea îl ajută pe devotat să transcendă în mod conştient starea de veghe.

101. MANIPURANTA – RUDITA - După tăierea lui Brahma – granthi, Shri Lalita apare în manipura devotatului. Aici devotatul simte irealitatea stării de veghe.

102. VISHNU – GRANTHI – VIBHEDINI - Ea taie nodul lui Vishnu.
Dacă se face aceasta, devotatul percepe irealitatea individualităţii sale ca corp, minte şi viaţă. Îşi pierde conştiinţa lor.

103.   AJNACHAKRANTARALASTHA  -   Ea   se   află   în   interiorul   agnyei   chakra   la joncţiunea dintre sprâncene. Aici devotatul îşi pierde aproape integral simţul individualităţii, act ce este încheiat în numele următor.

104. RUDRA – GRANTHI – VIBHEDINI - Ea taie nodul lui Rudra. De aici înainte Jiva îşi pierde conştiinţa individuală şi devine una cu conştiinţa cosmică (Shiva) în Sahasrara.

105. SAHASRARAMBUJARUDHA - Ea se urcă în Sahasrara chakra. Locuieşte acolo ca shakti sau chitkala din sufletele eliberate. Aceasta este Moksha.

106. SUDHASARABHI – VARSHINI  - Ea revarsă chintesenţa nectarului. În această stare, devotatul resimte o beatitudine incomparabilă. Aici culminează Kundalini – Sadhana.

107. TATILLATA – SAMARUCHIH - Ea este orbitoare ca fulgerul. Acesta este modul în care le apare devotaţilor în sadhana, “vidyullekhe – vabhasvara” (Mah. Na. Up.)   “Tatillekha – tanvim” – (Saun. Lah. 21).

108. SHATCHAKROPARI – SAMSTHITA - Ea se află deasupra celor şase chakre.

109. MAHA – SHAKTIH - Îi place deliciul Unirii Ei cu Shiva, sau Ea este marea putere.

110. KUNDALINI - Ea este încolăcită ca un şarpe. Se afirmă că este încolăcită de 3 ori şi jumătate – forma sub care se află Shri Lalita în fiecare individ în stare potenţială.

111. BISA – TANTU – TANIYASI - Zveltă ca un lujer de lotus.

112. BHAVANI - Regina lui Bhava, adică Shiva, cea care dă viaţă la samsara lui Shiva, adică universului.

113. BHAVANAGAMYA - Realizată prin efort mental (denumit dhyana).
Ea poate fi (1) Dhyana a lui vigraha sau pratika, ce este exterioară, (2) sau concentrarea în interiorul inimii pe o imagine mentală şi venerarea Ei prin diferite ofrande, (3) sau prin pierderea individualităţii devotatului în Shri Lalita Parameshvari în Sahasrara. Aceasta este cea mai bună şi se numeşte sattvika – bhavana.

114. BHAVARANYA – KUTHARIKA - Ea retează pădurea naşterilor. Venerarea lui Shri Lalita conferă moksha din samsara, adică eliberarea din ciclul naşterilor.

115.  BHADRA – PRIYA - Îi place să fie binevoitoare, mărinimoasă.

116. BHADRA – MURTIH - Personificarea mărinimiei.

117. BHAKTA – SAUBHAGYA – DAYINI - Devotaţii ei primesc toate lucrurile bune şi, de asemenea, lucrul cel mai bun, moksha.

118. BHAKTI – PRIYA  - Îi sunt dragi devotaţii. Există mai multe feluri de bhakti.
Cititorul este trimis la Bhakti – Yoga de Shri Ashvini – Kumar – Data.

119. BHAKTI – GAMYA - Ea este realizată prin devoţiune.

120. BHAKTI – VASHYA - Bhakti, care dă svarupa – jnana, percepe Realitatea Supremă.

121. BHAYAPAHA  - Ea risipeşte frica. Frica este forţa motrice a multor acţiuni ale noastre, care întunecă viziunea Adevărului.

122. SHAMBHAVI - Regina lui Shambhu, adică Shiva, sau o mudra denumită cu acest nume în dhyana.

123.   SHARADARADHYA  -   Venerată   de   către   Sharada,   Zeiţa   învăţării   venerată   în Sharadritu.

124. SHARVANI - Regina lui Sharva, adică Shiva.

125. SHARMA – DAYINI - Cea care dă fericirea, inclusiv beatitudinea divină.

126. SHANKARI - Regina lui Shankara, adică Shiva, cel mărinimos.

127. SHRI – KARI - Binefăcătoare.

128. SADHVI  - Doamnă castă. Inseparabilă de Domnul Shiva, nu ca o femeie obişnuită, în cursul unei singure naşteri, ci de-a lungul întregii eternităţi şi dincolo de ea. Cititorul este trimis la a 96-a shloka din Saun. Lah., care îi descrie fidelitatea inegalabilă faţă de Domnul Ei.

129.  SHARACHANDRA  – NIBHANANA  -  Faţa  ei  este frumoasă  ca  luna  plină în Sharadritu.

130. SHATODARI - Cea cu talia zveltă este numele Yantrei prin care este venerată Nava – Durga.

131. SHANTIMATI - Liniştită faţă de devotaţii Ei, sau acest nume se referă la paşnica turiyasthiti.

De la acest nume până la al 190-lea se descrie stare Ei fundamentală – Nirguna – fără atribute. În aceste nume, care sunt în majoritate sub formă de perechi, se alternează aspectul Shiva (prakasha) şi aspectul shakti (vimarsha) care dau moksha sau realizarea.
Shri Kalyanananda Bharati afirmă: aceste nume exprimă Shri Gayatri svarupa.

132. NIRADHARA  - Nesprijinită, Ea este suportul Universului. Ea este venerată prin meditaţia internă (profundă) nesprijinită de vreo imagine sau formulare fizică ori mentală, adică Eaveste conştiinţa pură, neformulată, nediferenţiată

133. NIRANJANA - Nepătată. Pată înseamnă aici mala sau limitările lui Jiva. Când ea face să cadă acestea, devine Shri Lalita Însăşi.

134. NIRLEPA - Neatinsă, de diferitele Karma şi dualităţi cum ar fi Sukha şi Duhkha, etc.

135. NIRMALA - Pură.

136. NITYA - Eternă.

137. NIRAKARA - Ea este fără formă, adică este conştiinţă nediferenţiată.

138. NIRAKULA - Netulburată.

139. NIRGUNA - Lipsită de atribute, dincolo de cele trei guna sau calităţi. Calităţile sunt creaţia minţii. Ea este conştiinţă lipsită de ele.
140. NISHKALA - Indivizibilă, completă.

141. SHANTA - Paşnică sau ocean fără valuri, de nectar. Lipsită de orice acţiune.

142. NISHKAMA - Nu doreşte nimic, Ea având totul.

143. NIRUPAPPLAVA - Indestructibilă, înseamnă şi “fără trup”, moksha.

144. NITYA – MUKUTA - Etern liberă, sau devotaţii Ei sunt etern liberi.

145. NIRVIKARA - Neschimbătoare, Ea este baza neschimbătoare a tuturor schimbărilor.

146. NISPRAPANCHA - Ea este dincolo de Universul de Panchabhutas.

147. NIRASHRAYA - Nu are nici o bază (punct de plecare), căci Ea este totul.

148. NITYA – SHUDDHA - Etern pură. (Neatinsă, măreaţă şi pură).

149. NITYA – BUDDHA - “Mereu trează”, în toate cele patru stări, de la Jagrit la Turiya.

150. NIRAVADHYA  - Invulnerabilă, sau cea care-şi salvează devotaţii din iad, denumit Avadhya.

151. NIRANTARA – Nediferenţiată (conştiinţă şi puterea ei).

152. NISHKARANA – Lipsită de cauză, Ea fiind cauza tuturor cauzelor.

153. NISHKALANKA – Strălucire nepătată.

154. NIRUPADHIH – Singură, fără Maya, baza pluralităţii.

155. NIRISHVARA – Supremă.

De aici încolo există perechi de nume care sugerează aspectele de Shiva şi Shakti ale lui Shri – Lalita – Parameshvari.

156. NIRAGA – Neataşată.

157. RAGA – MATHANI – Distruge ataşamentul, dezvoltând Vainagya.

158. NIRMADA – Lipsită de mândrie, modestă.

159. MADANASHINI – Distruge mândria în cei devotaţi.

160. NISHCHINTA – Fără vreo nelinişte.

161. NIRAHAMKARA – Lipsită de ego.

162. NIRMOHA – Fără vreo iluzie, cum ar fi a lua nerealul ca real.

163. MOHANASHINI – Ea distruge toate iluziile celor devotaţi.

164. NIRMAMA – Fără egoism.

165. MAMATA – HANTRI – Distruge tot “al meu” – egoismul.

166. NISHPAPA – Papam este ignoranţă sau Avidya; Ea este lipsită de asta.

167. PAPANASHINI – Ca Vimarsha shakti, Ea risipeşte ignoranţa sau distruge păcatele . ‘Dhynamatrena papishthanam nrinam dushkritam sukritayate’ (Br. Pu.). Prin simpla concentrare asupra Ei,  păcatul devine virtute.

168. NISHKRODHA – Lipsită de mânie.

169. KRODA – SHAMANI – Distruge mânia celor devotaţi.

170. NIRLOBHA – Ea este lipsită de lăcomie, căci este generoasă.

171. LOBHA – NASHINI – Distruge lăcomia celor devotaţi.

172. NISSAMSHAYA – Nu are nici o îndoială.

173. SAMSHAYAGHNI - Distruge toate îndoielile celor devotaţi.

174. NIRBHAVA – Nenăscută.
175. BHAVANASHINI  – Distruge ciclul naşterilor. “Janma – jaladhaunima – gnanam ... bhavati” (Saun. Lah. 3). Ea este colţul lui Varahavatara, care îi ridică pe oamenii cufundaţi în oceanul naşterilor.

176. NIRVIKALPA – Ea nu are activităţi mentale, adică Nirvikalpa – Samadhi, care este conştiinţă fără vreo formulare sau ideaţie.

177. NIRABADHA – Netulburată (de griji).

178. NIRBHEDA – Nediferenţiată, integrală.

179. BHEDANASHINI – Distruge diferenţierea între corp, minte, suflet, cât şi în final cea între Shakti şi Shiva.

180. NIRNASHA – Fără moarte.

181. MRITYUMATHANI – Distruge moartea, conferindu-le celor devotaţi Amritatva sau Moksha.

182. NISHKRIYA – Dincolo de toate acţiunile, Nimic nu-I este interzis sau impus; sau nu este necesară nici o acţiune.

183. NISHPARIGRAHA  – Nu ia nimic deoarece nu are nevoie de nimic, căci Ea este Purnakama sau are totul. Devotaţii devin de asemenea Nishparigraha.

184. NISTULA – Neegalată. (Până la acest nume se sugerează semnificaţia ezoterică a lui Shri Gayatri şi Shri Shodashakshari. De aici  până la Samanadhika – Varjita, numele indică la fel pe Shri Durga Navarnamantra).

185. NILACHIKURA – Cu părul negru.
186. NIRAPAYA – Dincolo de primejdie.

187. NIRATYAYA – Imposibil de traversat sau depăşi.
188. DURLABHA – Greu de atins.

189. DURGAMA – Greu să te apropii (de Ea).

190. DURGA – Distrugătoarea lui Durgu, un Asura, la cererea Devaşilor, sau cea care-l eliberează pe devotat de frică. De asemenea numele unei fete de nouă ani. Zeitatea ce prezidează Vijayawada şi o zeitate la Varanasi.

191. DUHKHAHANTRI – Distruge mâhnirea.

192. SUKHAPRADA – Conferă fericirea sau beatitudinea sau Moksha, care este Nirvana – Sukha – beatitudinea eliberării.

193. DUSHTA – DURA – De neatins de către cei necinstiţi.

194. DURACHARASHAMANI – Risipeşte consecinţele faptelor necinstite ale celui care regretă sincer şi a celui credincios. Durachara înseamnă aici practici interzise de către shastre.

195. DOSHAVARJITA – Lipsită de defecte, cum ar fi Raja şi Dvesha, adică ură, iubire, etc.

196. SARVAJNA – Omniscientă.

197. SANDRA – KARUNA – Plină de compasiune pentru devotaţi.

198. SAMANADHIKA – VRAJITA – Nimeni n-o egalează, nici n-o întrece. Ea rămâne supremă.

199. SARVA – SHAKTI – MAYI – Ea este sursa tuturor Puterilor şi energiilor, cum sunt Mahakali, Mahalakshmi, Mahasaraswati. Aceasta se referă şi la Avarana - Shaktis din Shri Chakra.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu