100.
BRAHMAGRANTHI – VIBHEDINI - Ea taie nodul lui Brahma. Ea îl ajută pe devotat
să transcendă în mod conştient starea de veghe.
101.
MANIPURANTA – RUDITA
- După tăierea
lui Brahma – granthi, Shri Lalita apare în manipura devotatului. Aici devotatul
simte irealitatea stării de veghe.
102.
VISHNU – GRANTHI – VIBHEDINI - Ea taie nodul lui Vishnu.
Dacă se face aceasta, devotatul percepe irealitatea individualităţii sale ca corp, minte şi
viaţă. Îşi
pierde conştiinţa
lor.
103. AJNACHAKRANTARALASTHA
- Ea se
află
în interiorul
agnyei chakra la joncţiunea dintre sprâncene.
Aici devotatul îşi pierde aproape integral simţul individualităţii,
act ce
este încheiat în
numele următor.
104.
RUDRA – GRANTHI – VIBHEDINI - Ea taie nodul lui Rudra. De aici înainte Jiva îşi pierde conştiinţa individuală şi devine una cu conştiinţa cosmică (Shiva) în
Sahasrara.
105.
SAHASRARAMBUJARUDHA
- Ea se urcă în
Sahasrara chakra. Locuieşte acolo ca shakti sau chitkala din sufletele eliberate. Aceasta este
Moksha.
106.
SUDHASARABHI – VARSHINI - Ea revarsă chintesenţa
nectarului. În această stare,
devotatul resimte o beatitudine incomparabilă.
Aici culminează Kundalini – Sadhana.
107.
TATILLATA – SAMARUCHIH
- Ea este orbitoare ca fulgerul. Acesta este modul în
care le apare devotaţilor în sadhana, “vidyullekhe – vabhasvara”
(Mah. Na. Up.) “Tatillekha – tanvim” – (Saun. Lah. 21).
108.
SHATCHAKROPARI – SAMSTHITA - Ea se află
deasupra celor şase chakre.
109.
MAHA – SHAKTIH
- Îi place deliciul Unirii Ei cu Shiva,
sau Ea este marea putere.
110.
KUNDALINI
- Ea este încolăcită ca un şarpe.
Se afirmă că
este încolăcită de 3 ori şi jumătate – forma sub care se află Shri Lalita în
fiecare individ în stare potenţială.
111.
BISA – TANTU – TANIYASI
- Zveltă ca un lujer de lotus.
112.
BHAVANI
- Regina lui Bhava, adică Shiva, cea care dă viaţă la samsara lui Shiva, adică universului.
113.
BHAVANAGAMYA
- Realizată prin efort mental (denumit dhyana).
Ea
poate fi (1) Dhyana a lui vigraha sau pratika, ce este exterioară, (2) sau concentrarea în
interiorul inimii pe o imagine mentală
şi venerarea Ei prin diferite ofrande,
(3) sau prin pierderea individualităţii
devotatului în Shri Lalita Parameshvari în Sahasrara. Aceasta este cea mai bună şi se numeşte sattvika – bhavana.
114.
BHAVARANYA – KUTHARIKA
- Ea retează pădurea
naşterilor. Venerarea lui Shri Lalita conferă
moksha din samsara, adică eliberarea din ciclul naşterilor.
115. BHADRA – PRIYA - Îi
place să fie binevoitoare, mărinimoasă.
116.
BHADRA – MURTIH
- Personificarea mărinimiei.
117.
BHAKTA – SAUBHAGYA – DAYINI - Devotaţii
ei primesc toate lucrurile bune şi, de asemenea, lucrul cel mai bun, moksha.
118.
BHAKTI – PRIYA - Îi
sunt dragi devotaţii. Există mai multe feluri de bhakti.
Cititorul
este trimis la Bhakti – Yoga de Shri Ashvini – Kumar – Data.
119.
BHAKTI – GAMYA
- Ea este realizată prin devoţiune.
120.
BHAKTI – VASHYA
- Bhakti, care dă svarupa – jnana, percepe Realitatea
Supremă.
121.
BHAYAPAHA - Ea risipeşte frica. Frica este forţa
motrice a multor acţiuni ale noastre, care întunecă viziunea Adevărului.
122.
SHAMBHAVI
- Regina lui Shambhu, adică
Shiva, sau o mudra denumită
cu acest
nume în dhyana.
123.
SHARADARADHYA
- Venerată de către Sharada,
Zeiţa
învăţării venerată în Sharadritu.
124.
SHARVANI
- Regina lui Sharva, adică Shiva.
125.
SHARMA – DAYINI
- Cea care dă fericirea, inclusiv beatitudinea divină.
126.
SHANKARI
- Regina lui Shankara, adică
Shiva, cel mărinimos.
127.
SHRI – KARI
- Binefăcătoare.
128.
SADHVI - Doamnă
castă. Inseparabilă de Domnul Shiva, nu ca o femeie obişnuită, în cursul unei singure naşteri,
ci de-a lungul întregii eternităţi şi dincolo de ea. Cititorul este trimis
la a 96-a shloka din Saun. Lah., care îi descrie fidelitatea inegalabilă faţă de Domnul Ei.
129. SHARACHANDRA
– NIBHANANA - Faţa ei este frumoasă ca luna
plină în Sharadritu.
130.
SHATODARI
- Cea cu talia zveltă este numele Yantrei prin care este
venerată Nava – Durga.
131.
SHANTIMATI
- Liniştită
faţă de devotaţii Ei, sau acest nume se referă la paşnica turiyasthiti.
De
la acest nume până
la al 190-lea se descrie stare Ei fundamentală – Nirguna – fără atribute. În
aceste nume, care sunt în majoritate sub formă de perechi, se alternează
aspectul Shiva (prakasha) şi
aspectul shakti (vimarsha) care dau moksha sau realizarea.
Shri
Kalyanananda Bharati afirmă:
aceste nume exprimă Shri Gayatri svarupa.
132.
NIRADHARA - Nesprijinită, Ea este suportul Universului. Ea este venerată prin
meditaţia internă
(profundă) nesprijinită de vreo imagine sau formulare fizică ori mentală,
adică Eaveste
conştiinţa
pură, neformulată, nediferenţiată
133.
NIRANJANA
- Nepătată.
Pată înseamnă aici mala sau limitările
lui Jiva. Când ea face să cadă
acestea, devine Shri Lalita Însăşi.
134.
NIRLEPA
- Neatinsă, de diferitele Karma şi dualităţi
cum ar fi Sukha şi Duhkha, etc.
135.
NIRMALA
- Pură.
136.
NITYA - Eternă.
137.
NIRAKARA
- Ea este fără
formă, adică este conştiinţă nediferenţiată.
138.
NIRAKULA
- Netulburată.
139.
NIRGUNA
- Lipsită de atribute, dincolo de cele trei guna
sau calităţi. Calităţile sunt creaţia minţii. Ea este conştiinţă lipsită de ele.
140. NISHKALA - Indivizibilă,
completă.
141.
SHANTA
- Paşnică
sau ocean fără
valuri, de nectar. Lipsită de orice acţiune.
142.
NISHKAMA
- Nu doreşte nimic, Ea având totul.
143.
NIRUPAPPLAVA
- Indestructibilă, înseamnă şi “fără trup”, moksha.
144.
NITYA – MUKUTA
- Etern liberă, sau devotaţii Ei sunt etern liberi.
145.
NIRVIKARA
- Neschimbătoare, Ea este baza neschimbătoare a tuturor schimbărilor.
146.
NISPRAPANCHA
- Ea este dincolo de Universul de Panchabhutas.
147.
NIRASHRAYA
- Nu are nici o bază (punct de plecare), căci Ea este totul.
148.
NITYA – SHUDDHA
- Etern pură. (Neatinsă, măreaţă
şi pură).
149.
NITYA – BUDDHA
- “Mereu trează”, în
toate cele patru stări, de la Jagrit la Turiya.
150.
NIRAVADHYA - Invulnerabilă, sau cea care-şi
salvează devotaţii din iad, denumit Avadhya.
151.
NIRANTARA
– Nediferenţiată
(conştiinţă
şi puterea ei).
152.
NISHKARANA
– Lipsită de cauză, Ea fiind cauza tuturor cauzelor.
153.
NISHKALANKA
– Strălucire nepătată.
154.
NIRUPADHIH –
Singură, fără Maya, baza pluralităţii.
155.
NIRISHVARA
– Supremă.
De
aici încolo există perechi de nume care sugerează aspectele de Shiva şi
Shakti ale lui Shri – Lalita – Parameshvari.
156.
NIRAGA
– Neataşată.
157.
RAGA – MATHANI
– Distruge ataşamentul, dezvoltând Vainagya.
158.
NIRMADA
– Lipsită de mândrie, modestă.
159.
MADANASHINI
– Distruge mândria în cei devotaţi.
160.
NISHCHINTA
– Fără
vreo nelinişte.
161.
NIRAHAMKARA
– Lipsită de ego.
162.
NIRMOHA
– Fără
vreo iluzie, cum ar fi a lua nerealul ca real.
163.
MOHANASHINI
– Ea distruge toate iluziile celor devotaţi.
164.
NIRMAMA
– Fără
egoism.
165.
MAMATA – HANTRI
– Distruge tot “al meu” – egoismul.
166.
NISHPAPA
– Papam este ignoranţă sau Avidya; Ea este lipsită de asta.
167.
PAPANASHINI
– Ca Vimarsha shakti, Ea risipeşte
ignoranţa sau distruge păcatele . ‘Dhynamatrena
papishthanam nrinam dushkritam sukritayate’ (Br. Pu.). Prin simpla concentrare asupra Ei, păcatul devine virtute.
168.
NISHKRODHA
– Lipsită de mânie.
169.
KRODA – SHAMANI
– Distruge mânia celor devotaţi.
170.
NIRLOBHA
– Ea este lipsită de lăcomie, căci
este generoasă.
171.
LOBHA – NASHINI
– Distruge lăcomia celor devotaţi.
172.
NISSAMSHAYA
– Nu are nici o îndoială.
173.
SAMSHAYAGHNI
- Distruge toate îndoielile celor devotaţi.
174.
NIRBHAVA
– Nenăscută.
175.
BHAVANASHINI – Distruge ciclul naşterilor. “Janma – jaladhaunima – gnanam ... bhavati” (Saun. Lah. 3). Ea este colţul lui Varahavatara, care îi ridică
pe oamenii cufundaţi în
oceanul
naşterilor.
176.
NIRVIKALPA
– Ea nu are activităţi mentale, adică Nirvikalpa – Samadhi, care este conştiinţă
fără
vreo formulare sau ideaţie.
177.
NIRABADHA
– Netulburată (de griji).
178.
NIRBHEDA –
Nediferenţiată,
integrală.
179. BHEDANASHINI – Distruge diferenţierea
între corp, minte, suflet, cât şi în
final cea între Shakti şi Shiva.
180.
NIRNASHA
– Fără
moarte.
181.
MRITYUMATHANI
– Distruge moartea, conferindu-le celor devotaţi Amritatva sau Moksha.
182.
NISHKRIYA
– Dincolo de toate acţiunile, Nimic nu-I este interzis sau
impus; sau nu
este necesară nici o acţiune.
183.
NISHPARIGRAHA – Nu ia nimic deoarece nu are nevoie de
nimic, căci Ea este Purnakama sau are totul. Devotaţii devin de asemenea Nishparigraha.
184.
NISTULA
– Neegalată. (Până la acest nume se sugerează semnificaţia
ezoterică a lui Shri Gayatri şi
Shri Shodashakshari. De aici până la Samanadhika – Varjita, numele indică la fel pe
Shri Durga Navarnamantra).
185.
NILACHIKURA
– Cu părul negru.
186.
NIRAPAYA
– Dincolo de primejdie.
187.
NIRATYAYA
– Imposibil de traversat sau depăşi.
188.
DURLABHA
– Greu de atins.
189.
DURGAMA
– Greu să te apropii (de Ea).
190.
DURGA – Distrugătoarea lui Durgu, un Asura, la cererea Devaşilor, sau cea care-l eliberează pe devotat de frică.
De asemenea numele unei fete de nouă
ani. Zeitatea ce prezidează
Vijayawada şi o zeitate la Varanasi.
191.
DUHKHAHANTRI
– Distruge mâhnirea.
192.
SUKHAPRADA
– Conferă fericirea sau beatitudinea sau Moksha,
care este Nirvana –
Sukha – beatitudinea
eliberării.
193.
DUSHTA – DURA
– De neatins de către cei necinstiţi.
194.
DURACHARASHAMANI
– Risipeşte consecinţele faptelor necinstite ale celui care regretă sincer şi a celui credincios. Durachara înseamnă aici practici interzise de către shastre.
195.
DOSHAVARJITA
– Lipsită de defecte, cum ar fi Raja şi Dvesha, adică
ură, iubire, etc.
196.
SARVAJNA
– Omniscientă.
197.
SANDRA – KARUNA
– Plină de compasiune pentru devotaţi.
198.
SAMANADHIKA – VRAJITA
– Nimeni n-o egalează, nici n-o întrece. Ea rămâne
supremă.
199.
SARVA – SHAKTI – MAYI
– Ea este sursa tuturor Puterilor şi
energiilor, cum sunt
Mahakali,
Mahalakshmi, Mahasaraswati. Aceasta se referă
şi la Avarana - Shaktis din Shri Chakra.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu