901.
NADARUPINI
– Nada este tensiunea primordială,
înainte ca Shabda să fie creată.
Ea este Mama lui Shabda – Brahma.
902.
VIJNANA – KALANA
– Cunoscătoarea sau Cea care percepe. Aici
sensul este de
stare de cunoaştere a sinelui – Atmanubhava.
903.
KALYA – Creatoare sau sănătoasă;
Ananda sau beatitudine, sau intactă.
904.
VIDAGDHA
– Expertă sau talentată.
905.
BAINDAVASANA – Aşezată în Bindu, punctul situat cel mai la interior
în Shri Chakra. Se afirmă
că este locaşul lui Shiva. În
cazul devotatului corespunde tulpinii lotusului Sahasrarei.
906.
TATTVADHIKA
– Transcende categoriile creaţiei.
Tattva mai înseamnă: Shabda – Brahman,
starea elementară a creaţiei care durează
până
la disoluţia (dizolvarea) finală, “Pralaya”, dar
care nu este supusă morţii,
naşterii şi decăderii. Aprolayam Yat tishthati
Sarvesham Bhogadayi
Bhutanam Tattavamiti
Proktam – cea care rămâne
dincolo de disoluţie (dizolvare) şi cea care dă
experienţă întregii creaţii este Tattva (Shruti).
907. TATTVAMAYI
– Aici Tattva
înseamnă Shiva Tattva,
starea fundamentală de conştiinţă.
Numele face referire la două
stări de Samadhi – realizarea lui
Dumnezeu. Ele sunt
cunoscute cu numele
de Samprajnata, în care căutătorul îşi reţine Prajna sau capacitatea mentală obişnuită, în
timp ce trăieşte
Samadhi, şi de Asamprajnata, în care căutătorul este fără capacitate
mentală. Numele mai înseamnă faptul că
Ea însăşi este sub forma celor trei Tattvas: de Atma, Vidya
şi Shiva. Există 36 de Tattvas, conform lui Shaiva Siddhanta şi Ea este permanentă
în toate.
908. TATTVAMARTHA –
SVARUPINI –
Ea este satisfăcută de semnificaţia lui Mahavakya –
Tattvamasi: “Tu eşti aceea”.
Aici “Tat” reprezintă realitatea
fundamentală “Paramatma”, “Tvam” – tu, adică Jivatma. Ea este atât
una cât şi
cealaltă.
909.
SAMAGANA – PRIYA
– Ea îndrăgeşte intonarea imnurilor din Samaveda.
910.
SOMYA – Ea este prezentată ca Somalată,
folosit în Somayaga, şi, de asemenea, ca locuind
în discul lunii. (v. 240). Acest nume se
mai citeşte ca Saumya, însemnând binefăcătoare.
911.
SADASHIVA – KUTUMBINI – Sada – Shiva este al cincilea dintre
cei cinci Brahmas, şi
care este soţul Puterilor (Shaktis), Shri
Rajarajeshvari, Shyamala, Ashvarudha şi
altele,
care sunt toate Ea, în atât de multe forme. Aşadar, Ea este descrisă
ca soţia lui Sadashiva. Deoarece Sadashiva mai este cunoscut ca Paramshiva, numele înseamnă că
Ea este soţia lui şi matriarhul familiei
Lui, adică al întregii
creaţii.
912.
SAVYAPASAVYA – MARGASTHA
– “Savya – marga” este metoda de venerare
cunoscută sub numele de Dakshina, care este metoda de alegere a
Brahminilor. În această metodă, Shri Dakshinamurti este Rishi, iar
Shri Kameshvari şi Kameshvara sunt Zeităţile venerate. Ishta Devata sau Zeitatea Alegerii este
identificată cu Lalita şi venerată
cu ceremoniile vedice. Venerarea este conform celor cinci Samhitas: “Sanaka,
Sanandana, Shanatkumara, Shuka, etc.”. Acestea sunt numite Shubhagama –
Panchaka”. În această metodă, înşiruirea de Guru porneşte
de la Shri Narayana, prin Shri Shankara până la Gurul fiecăruia.
Identitatea inseparabilă a lui Shiva şi Shakti este ultimul obiect ce trebuie realizat în Sahasrara Chakra, în care stare devotatul îşi pierde identitatea în realitatea ultimă,
fundamentală. În
această Sadhana se obţine unitatea dintre Shiva şi Shakti, Shiva şi
Shakti – Chakras din Shri Chakra cu lanţul
de Lotuşi de la Mooladhara până la Sahasrara. În privinţa
mantrelor, în această metodă sunt prescrise numai Maha – mantre
precum
Shri
Gayatri, Shri Bala – Tripura – Sundari, Shri Panchadashi şi Shodashi. Ritualul este mai mult interior, sau Antaryaga,
dar când se face în exterior, el se înfăptuieşte cu miere, etc., în Shri Chakra, conform Kalpa – sutras şi conform unor metode secrete prescrise de propriul Guru.
Apasavya
– Marga este cea prescrisă de Shrutis celorlalte trei caste. Aici
Bhairava este Rishi, Bhairavi şi
Bhairava sunt Zeităţile. În acest ritual, Shiva îi
este secundar lui Shakti. În
Antaryaga, Mooladhara şi Svadhishthana sunt chakrele unde
Zeitatea este venerată sub forma lui Kundalini. Venerarea
exterioară se face conform Parashurama – Sutras,
cu mâna stângă, iar Zeităţii i se oferă
suc de carne ş
i carne. Capcanele
acestei practici au fost discutate în
introducere şi ea este împotriva celor mai bune principii şi
a învăţăturilor
Upanishadelor. Deşi în trecut Brahminii
practicau
Dakshinachara, iar celelalte trei caste, Vamachara, azi nu mai există o astfel de împărţire. Există câţiva Brahmini care
practică
Vamachara
şi
câţiva
din celelalte caste
care practică Dakshinachara, cel puţin
în câteva
forme modificate. Acest nume spune că
Shri Lalita se află în
ambele căi. Deşi amândouă
duc la realizare, în cazul în care sunt practicate cu devoţiune şi
credinţă, Savya – Marga dă
rezultate mai rapid deoarece oferă
mai puţine abateri şi pericole în
pregătirea devotatului pentru eliberare. Deş i Vama – marga oferă
ispita de a face tot ce este mai bune pentru ambele lumi, ea este, în timp, o cale foarte greu de urmat. Mai mult, zeităţi ca Shri Gayatri şi
Sharada nu pot fi venerate prin Vama – Marga. Numele mai semnifică cele două
căi ale Devas şi ale Pitris, adică
calea renunţării şi
calea muritorilor obişnuiţi.
913. SARVAPADVINIVARINI
– Îndepărtează toate calamităţile. Sharanam
tvam
drapadvante ye Devi
Parameshvari; na tesha mapadah kashchit jayante kvapi samkate. – Oricine caută refugiu la Tine, conducătorul ultim al tuturor, nu cunoaşte şi nici nu trăieşte nici cea mai mică calamitate
sau necaz. Sarva înseamnă cele patru tipuri de dificultăţi, precum Adibhautika, etc.
914.
SVASTHA
– Sva înseamnă sine, Stha, stabilit. Ea este stabilită în Ea însăşi. “Kasmin pratishthita iti sve mahimni – unde este El stabilit, în propria Sa putere?” (Cha. Up. 7-24-1); sau numele mai înseamnă linişte.
915.
SVABHAVA – MADHHURA – Dulceaţă
naturală, adică Ananda. Ea locuieşte
în inima
devotaţilor Ei ca beatitudine sau Ananda.
Svabhava înseamnă de asemenea locuinţa
proprie a
fiecăruia, care este oraşul
Madhura din Sud, unde Ea locuieşte
ca Shri Minaksh.
916.
DHIRA – Curajoasă sau înţeleaptă. “Ishvaranugrahadeva pumsam advaita – vasana (Advaita Gita 1) – Numai prin Harul Domnului primesc oamenii comportarea,
atitudinea de
Advaita sau de non -
dualitate, care este înţelepciunea
menţionată aici ca Paramahamsas etc.
917.
DHIRA – SAMARCHITA –
Venerată
de către cel înţelept şi de cel
curajos,
însemnând că nu poate fi venerată de cei timizi şi
proşti.
918.
CHAITANYARGHYA – SAMARADHYA – Chaitanya înseamnă aici Atma. Ea este îmblânzită prin oferirea Atmei ca Arghya, adică apă sfinţită. Adică Ea trebuie venerată
prin concentrarea asupra unităţii Spiritului individual al devotatului cu al Ei.
919.
CHAITANYA – KUSUMA – PRIYA – Ea îndrăgeşte Atma sau Jnana ca floare de venerare (Jnana yajnah Parantapa, sarvam karmakhilam Partha
jnane parisamapyate – Bha. Gita 4- 33).
Oh, Parantapa, oferirea Jnanei şi
înţelepciunii
este cea mai bună, deoarece toate acţiunile se încheie
în Jnana.
920.
SADODITA
– Mereu prezentă şi
mereu strălucitoare în mintea devotaţilor
Ei.
921.
SADA – TUSHTA
– Întotdeauna fericită şi mulţumită. Ea este beatitudinea generată în mintea devotaţilor Ei.
922.
TARUNADITYA – PATALA –
De un roşu intens ca soarele ce se ridică.
923.
DAKSHINA – DAKSHINARADHYA
– Venerată atât
de Dakshinachara, cât şi
de Vamachara (v. 912). Sau venerată de către cei şcoliţi sau neşcoliţi, căci
toţi O venerează.
924.
DARASMERA – MUKHAMBUJA
– Faţa ei de lotus radiază prin zâmbet.
Ea este
totdeauna bună şi niciodată mâniată
pe cei devotaţi Ei.
925.
KAULINI – KEVALA – Cea Pură
venerată de către Kaulas; sau, în
Jinatantras,
Kevala este cunoaşterea lui Ishvara. De aceea numele semnifică cunoaşterea lui Ishvara sub forma lui Kaulini, Zeitatea venerată de către Kaulamarga. Numele se mai citeşte Kalini – Kevala, caz în care înseamnă esenţa pură a timpului sau puterea dinapoia timpului.
926.
ANARGHYA – KAIVALYA – PADADAYINI – Cea care conferă
devotaţilor starea inestimabilă
a eliberării, Moksha.
927.
STOTRA – PRIYA
– Iubeşte cântecele
de slavă, care sunt Vedele, sau Ea iubeşte
Sahasranama – Stotra.
928. STUTIMATI – Având nişte însuşiri atât de măreţe, care sunt
demne de a fi preaslăvite.
929.
SRUTI – SAMSTUTA – VAIBHAVA – Gloria ei este
preaslăvită
de Vede; sau
Shruti înseamnă Patru. Ea îşi simte gloria, conform cu Kurma – Purana, ca patru Shakti:
Shanti,
Vidya, Pratishtha şi Nivritti, cele patru forme ale lui Maheshvari.
930.
MANASVINI
– Cea care controlează mintea sau inteligenţa.
931.
MANAVATI
– Extrem de respectată.
932.
MAHESHI
– Soţia lui Mahesha.
933.
MANGALAKRITIH
– A cărei formă este binefăcătoare.
934.
VISHVA – MATA
– Creatoarea universului. Sau Mata înseamnă “cel ce măsoară”,
martorul (Sakshi)
universului.
935.
JAGADDHATRI
– Susţinătorul
sau protectorul universului.
936.
VISHALAKSHI
– Având ochi frumoşi şi mari, sau având o viziune infinită.
937.
VIRAGINI
– Lipsită de ataşament.
938.
PRAGALBHA
– Foarte puternică.
939. PARAMODARA
– De o
generozitate supremă. Cea care
răspunde
prompt la rugăciunile devotaţilor Ei.
940.
PARAMODA
– De forma beatitudinii fundamentale a realizării.
941.
MANOMAYI
– De natura minţii. Deoarece mintea este instrumentul
cel mai lăuntric al corpurilor noastre, care poate încerca s-o înţeleagă, Ea este descrisă ca mintea ce există
în toţi
în starea
ei pură.
942.
VYOMAKESHI
– Vyoma este spaţiul sau Akasha, iar Keshi înseamnă pieptănătură. Shri Lalita, în
forma Ei cosmică, are drept păr spaţiul. Sau Ea este soţia lui Vyomakesha, care este Shiva.
943.
VIMANASTHA
– Vimana este transportul divin al Devas. Deoarece toţi Zeii sunt Ea însăşi,
Ea se află aşezată în Vimana, ca Geya – chakra. Vimana mai înseamnă fără limitare, deoarece
Ea este Brahman cel necondiţionat
şi infinit. Numele mai semnifică faptul că
Ea este
aşezată în
minte.
944.
VAJRINI
– Ea poartă un diamant ca armă, adică Vajrayudha. Sau Ea poartă diamante ca
bijuterii. Sau Ea are forma minţii.
945.
VAMAKESHVARI – Ea este venerată în Vamakeshvara – tantra, care pledează pentru
calea părţii
stângi şi
care nu recunoaşte Pancha – Yajnas. Vamaka mai înseamnă Deva şi Ea
este Conducătoare Zeilor, ca Vamakeshvari.
946. PANCHA
– YAJNA –
PRIYA – Îndrăgeşte cele
cinci sacrificii prescrise
în Dakshinachara.
Conform Vedelor, ele sunt Agnihotra, Darsha – purnamasa, Chaturmasya, Pashu şi
Soma, iar conform cu
Dharma – Shastresh ele sunt Deva, Pitri, Brahma, Bhuta şi Manushya – Yajnas. Agamas
sunt asemeni Pancharatragama, iar
Kaulagama prescriu tot
cinci feluri de venerare.
Ele sunt denumite câteodată în mod vag ca Yajnas.
947.
PANCHA – PRETA – MANCHADHISHAYINI – Pancha – Pretah sunt Brahma, Vishnu, Rudra, Sadashiva ş i
Maheshvara. Aceştia cinci sunt denumiţi Pretas sau corpuri, deoarece fără
Ea sunt lipsiţi de viaţă şi de aceea formează piedestalurile (soclurile) patului pe care se odihneşte Ea. “Gataste manchatvan druhina,
Hari … patah (Sau. Lah. 92). Slujitorii Ei, Brahma, Vishnu, Rudra, Ishvara şi
Maheshvara, alcătuiesc culcuşul. Mergând
în sus de la Mooladhara la
Sahasrara,
în Mooladhara se află Brahma – Granthi, unde este aşezat Brahma. În
Manipura se află Vishnugranthi, scaunul lui Vishnu. La
Ajna este Rudra Granthi, unde este aşezat
Rudra. Mai sus, în Sahasrara, este Sadashiva. Dincolo de
El este Paramshiva, în poala căruia este aşezată Ea. Deci Ea este aşezată deasupra acestor cinci Pretas. (v. 249).
948.
PANCHAMI – Soţia
celui de-al cincilea dintre Domni, care este Sadashiva sau Varahi, al cincilea dintre cei 8 Matrikas.
949.
PANCHA – BHUTESHI – Conducătoarea
celor cinci categorii, de la Prithvi la Akasha
sau puterea lor intrinsecă.
950.
PANCHA –
SANKHYOPACHARINI – Ea
este venerată
cu
cinci ofrande. În general, la venerarea lui Shri Lalita există 16 ofrande (upacharas). În
absenţa lor, există cinci
ofrande care se oferă mental prin promovarea celor cinci Bijas: pastă de santal, flori, beţişoare,
hrană şi toate celelalte (Lam, Ham, Yam, Vam,
Sam). Ele reprezintă ofrande.
951.
SHASHVATI
– Mereu prezentă, continuă.
952.
SHASHVATAISHVARYA
– Regat sau dominion etern. Ea este întotdeauna
cea care
dă beatitudinea eternă,
dominionul cel mai mare.
953.
SHARMADA
– Cea care conferă fericirea sau beatitudinea veşnică.
954.
SHAMBHU – MOHINI – Îl
vrăjeşte
până
şi pe Shambhu, care este binecunoscut pentru autocontrolul său,
astfel este frumuseţea Ei sau puterea Ei ca Maha – Maya.
955.
DHARA – Sprijină totul. Sau Ea este Prithvi, forma cea mai grosieră a conştiinţei
pe care şi-o asumă
Ea, adică ultima dintre cele cinci categorii sau
Bhutas.
956.
DHARA – SUTA
– Fiica lui Himavat, sau Ea este puterea din interiorul ierburilor – Oshadhis – care răsar
din pământ.
957.
DHARMINI
– Binecuvântată
căci Ea, ca fiică a lui Himavat, este căsătorită cu Shiva. Dhanya mai înseamnă bogăţie. Dhanya mai semnifică atitudinea minţii
pe care o capătă
cineva
meditând asupra semnificaţiei
Upanishadelor şi înfăptuind Vrata, precum Upavasa, etc.
958.
DHARMINI
– Ea are atribute cum sunt Satya şi
Jnana.
959.
DHARMA – VARDHINI – Cea care încurajează,
susţine comportamentul corect prescris de scripturi, care conduce la salvare, Moksha.
960.
LOKATITA
– Transcende toate universurile create. Mai înseamnă că Ea este aşezată deasupra Sahasrarei – cea mai înaltă dintre lumi, Lokas, care se numeşte de asemenea Sadashiva – loka din corp.
961.
GUNATITA
– Dincolo de cele trei Gunas, adică
transcende, Mula – Prakriti.
962.
SARVATITA
– Transcende totul, inclusiv universul de nume şi forme.
963.
SHAMATMIKA
– Pacea este esenţa Ei. Devotaţii cu minţile
cuprinse de pace sunt
locaşul Ei.
964.
BANDHUKA – KUSUMA – PRAKHYA – Roşie ca floarea Bandhuka.
965.
BALA – Shri – Bala –
Tripura – Sundari este forma Ei. Deşi
există multe mantrabijas, cele trei Bijas din Shri – Bala – Tripura – Sundari – Mantra
formează Avyakta – Chakra sau triunghiul, semnificând
începutul lui Shabda – Brahman de a
crea. Shri – Bala – Tripura – Sundari este
zeitatea ce semnifică starea primordială de conştiinţă în prima sa mişcare către creaţie. Ea este imaginată ca o fetiţă
între doi şi nouă ani, care se joacă. Aceasta este desfăşurat
în continuare în
numele
următor.
966.
LILA – VINODINI
– Al cărui joc este universul, adică întregul act de creaţie este jocul Ei.
967.
SUMANGALI –
Auspicii bune. Ca soţie a lui
Shiva, Ea duce o veşnică
viaţă
căsătorită. Mangala este Brahma, de care dacă îşi aminteşte un bărbat,
nenorocirile îi dispar şi
norocul îi zâmbeşte.
Ashubhani
nirachashte
Tanoti
shubha – santatim
Smriti
– matrena – yatpumsam
Brahma
tanmangalam viduh (Vis. Pur).
968.
SUKHAKARI
– Ea conferă un şuvoi
neîntrerupt de Beatitudine.
969.
SUVESHDHYA
– Împodobită cu veşminte frumoase şi auspicioase, cu bijuterii, pastă de
santal, parfumuri, etc.
970.
SUVASINI
– Având un soţ nemuritor, Mrityumjaya, adică Shiva.
971.
SUVASINYARCHANA – PRITA – Ea este mulţumită de femeile căsătorite ale devotaţilor care o venerează.
972.
ASHOBHANA
– Mereu tânără şi veşnic
frumoasă.
973.
SHUDDHA – MNANASA
– Stare mentală pură,
adică Shuddhasattva sau conştiinţă nediferenţiată, care este Ea însăşi. Mai înseamnă că devotaţii cu minţi
absolut pure sunt Ea însăşi.
974.
BINDU – TARPANA – SAMTUSHTA – Bindu înseamnă cercul cel mai interior din Shri Chakra, cunoscut sub numele de Sarvanandamaya – chakra.
Acest nume semnifică faptul că chiar
dacă un devotat nu reuşeşte să
înfăptuiască toate ritualurile, cum ar fi Avarana - puja, etc., dar venerează
doar Bindu care reprezintă Fundamentalul, Ea este mulţumită. Conform cu Sanatkumara – samhita, Bindu este Dvada Shanta din capul devotatului,
mai presus de Sahasrara. Dacă
devotatul
o
venerează acolo, cufundându-şi mintea în forma Ei ca Samvit, care este conştiinţa cosmică, Ea este mulţumită. Devotatul trebuie să
vizualizeze unitatea dintre cosmos, corpul lui, Shri Chakra şi Bindu, centrul tuturor, ca fiind Ea însăşi ş i
să înfăptuiască
Puja în exterior sau mental pentru acel Bindu
şi să-şi piardă
complet individualitatea în forma ei cosmică.
975.
PURVAJA – Prima
mişcare a conştiinţei către creaţie, ca
Iccha – Shakti (Ahamasmi Prathamaja Ritasya – Eu sunt primul născut al Adevărului – Tai. Up. 3-1-6) – cunoscută ca Avyakta.
976.
TRIPURAMBIKA –
Tripura este Jiva sau Sinele individual, deoarece El locuieşte în interiorul
celor trei corpuri – Sthula, Sukshma şi Karana şi al celor trei stări, de la Jagat la Sushupta. Ea este Mama unui astfel de Tripura, adică Jiva. Puratraye Kridati Yashaha Jivah – El, cel care se joacă în
interiorul celor trei puras, este numit Jiva (Shruti); sau Tripura înseamnă nouă puteri care sunt aspectele Ei, Adya – Shakti. Ea
este Mama lor.
977.
DASHA – MUDRA – SAMARADHYA – Venerată cu 10 Mudras. Mudra înseamnă “cel care revarsă Beatitudine”, Mudam Pravayantiti. Mudra – este un
gest făcut cu ambele mâini, reprezentând în mod
simbolic natura realităţii fundamentale, transformările ei în diferite energii şi categorii şi în creaţia, păstrarea şi distrugerea universului, întocmai
cum Shri Chakra reprezintă
aceste
lucruri în mod schematic. Cele cinci degete de la cele două mâini semnifică Pancha –
Bhutas. Mâna dreaptă şi partea dreaptă îl
reprezintă pe Shiva, iar mâna stângă şi partea
stângă o reprezintă pe Shakti. Întocmai cum în Natya –
Shastra, gestul sau mudra din Abhinaya reprezintă o idee şi aici Mudra, care este un gest, reprezintă noţiunile menţionate
mai sus. Dacă un devotat înfăptuieşte Puja cu aceste Mudre nu numai mintea lui, dar şi corpul vor fi intens conştiente de
marele
Adevăr pe care el încearcă să-l atingă. De
aceea este un alt aspect al Antar Yaga, sau venerarea interioară, de care Shri Lalita este foarte mulţumită.
O Mudra
semnifică unitatea dintre Sinele individual, Jiva şi Fundamental şi este deci unul din aspectele sale. Ea este
prezentată întotdeauna
cu Mantra – Bija corespunzătoare sau
cu literele corespunzătoare. Cele zece Mudras sunt prezentate în mod regulat la venerarea lui Shri Lalita. Ele sunt în număr de zece, începând de la Sarvasankshobhini până la Trikhandeshi. Nu se pot descrie aici, ci trebuie învăţate de la un Guru. Atunci când devotatul nu cunoaşte aceste
Mudre, este mai
bine să desfăşoare întreaga
venerare cu Yoni – Mudra folosită de către Maharishi, cum este Namaskara – Mudra şi care este manifestarea lui Shri Lalita ca unire dintre Shiva şi Shakti.
978.
TRIPURA – SHRI – VASHANKARI – Tripura – Shri este zeitatea
din a cincea chakra din Shri – Chakra. Shri Lalita O controlează.
979. JNANA – MUDRA – Un
gest de iniţiere sau Upadesha, constând din descrierea unui cerc cu degetele – mare şi arătător – întinse peste celelalte degete, semnificând că Realitatea fundamentală este perfectă – Purna. Shiva ca Shri Dakshinamurti îi iniţiază pe
devotaţi în această Mudra, cunoscută ca chinmudra (Kara Kalita – Chinmudra cu mâna arătând Jnana
Mudra – Shri Dakshinamurti – Stotra a lui Shankara – 14).
980.
JNANAGAMYA – Este
atinsă numai prin cunoaştere. Fundamentatul poate fi atins numai
prin cunoaştere, deoarece are natura conştiinţei (Anantamamritam Param, Jnane Naikena Tallabhyam – infinitul,
indestructibil,
Fundamentalul poate fi
atins numai prin
cunoaştere – Skanda. Pu.).
981.
JNANA – JNEYA – SVARUPINI – Cunoaşterea şi obiectele ei sunt toate formele Sale.
982. YONI
– MUDRA – A noua
din cele zece Mudras care este Namaskara, reprezentând- o pe Mula - Prakriti sau Pashyantivak, primul pas către crearea Universului Numelor. Folosind această Mudra, devotatul
va fi eliberat de toate consecinţele greşelilor comise şi al omisiunilor din cadrul Pujei.
983.
TRI – KHANDESHI – Tri - Khanda este a zecea dintre Mudras.
Această Mudra reprezintă
unitatea dintre tot ceea ce există
şi Fundamental; sau Tri – Khanda mai
semnifică cele trei componente ale lui Shri – Panchadashi – Mantra. Ea este
regina acestor Tri – Khanda.
984.
TRIGUNA
– Cele trei gunas, Sattva, Rajas şi
Tamas, sunt componente ale creaţiei
Ei.
985.
AMBA – Mama celor trei
Gunas, adică Mula Prakriti a lui Sankhya.
986.
TRI – KONAGA – Ea locuieşte în triunghiul cel mai interior din Shri
Chakra, ca
Avyakta.
987.
ANAGHA
– Neatinsă de păcat sau necaz sau de vreo acţiune.
988.
ADBHUTA – CHARITRA
– Cu o
istorie minunată, aşa cum este
descrisă
în Lalitopakhyana şi
alte Purane; sau actele Ei, de la Srishti la Anugraha, sunt unice şi minunate.
989.
VANCHITARTHA – PRADAYINI
– Conferă devotaţilor Ei obiectele venerării.
990.
ABHYASATISHAYA – JNATA – Cunoscută
doar printr-o practică constantă de
devoţiune şi meditaţie.
991.
SHADADHVATITA – RUPINI
– Shadadhva sunt şase metode sau căi de atingere a Fundamentalului.
Dintre acestea, trei îi aparţin lui Shakti sau Vimarsha, numite Mantradhvas, adică Varna,
litere – Pada, cuvinte şi Mantre, combinaţii de litere simbolizând
zeitatea. Celelalte trei sunt Tattvadhvas
ale lui Shiva sau Prakasha adică:
Kala – aspecte, Tattva – categorii şi
Bhuvana - lumi.
Deoarece aceste două categ
orii
cuprinzând şase
căi ce duc la Fundamental, se spune că Ea le
transcende.
992.
AVYAJA – KARUNA – MURTIH
– Ea este personificarea iubirii faţă
de devotaţii Ei,
fără
a avea vreun motiv oarecare. Căci
aceasta este felul de a fi al iubirii unei mame.
993.
AJNANA – DHVANTA – DIPIKA
– Lumina care risipeşte ignoranţa.
Teshamevanukampartham
Ahamajnajam
tamah
Nashayamyatma
bhavastho
Jnanadipena
bhasvata
Cu
lumina Jnanei, Eu-l, stabilit în
Sine, distruge din milă întunericul
născut din ignoranţă (Bha. Gita 10-11).
994.
ABALA – GOPA – VIDITA
– Cunoscută chiar şi celor ignoranţi
cu, sunt copiii sau
cei neînvăţaţi
precum Gopa sau ciobanii, sub forma noţiunilor
de “Eu” şi “al meu”. Tamaham – Pratyaya – Vyajat Sarve Jananti Jantavah – Ca fiind
pronumele “Eu”, Îl cunoaşte fiecare creatură
Sv. Sam. 1-8-36.
995.
SARVANULLANGHYA SHASANA - Peste a cărei
poruncă nimeni, nici chiar Trimurtis, nu poate trece.
996.
SHRI – CHAKRA – RAJA – NILAYA – Regele tuturor chakrelor care este Shri – Chakra, este locaşul
Ei
997.
SHRIMAT – TRIPURA – SUNDARI – Brahma, Vishnu şi Rudra sunt Tripura;Sadashiva locuieşte în ei şi soţia lui este Shrimat – Tripura –
Sundari.
998.
SHRI – SHIVA
– Soţia sacră a lui Shiva.
999.
SHIVA – SHAKTAIKYA – SVARUPINI – A cărei formă este Unirea dintre Shiva şi
Shakti, reprezentând Fundamentalul în
Samaya – mata.
1000.
LALITAMBIKA – Mama Lalita. Lokanatitya – Lalate –
Lalitatena sochyate –Deoarece transcende universul pe care-l etalează, se spune că
Ea este Lalita (Padma Purana).Ambika este Paramatma, conform lui Kalyanananda
Bharati.
OM
– TAT – SAT
Sursa
informaţiei
http://documents.tips/documents/shri-lalita-sahasranama-cu-explicatii.html
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu