Faceți căutări pe acest blog

luni, 9 noiembrie 2015

10. Shri Lalita Sahasranama Cele 1000 de nume ale Zeiţei

901. NADARUPINI – Nada este tensiunea primordială, înainte ca Shabda să fie creată. Ea este Mama lui Shabda – Brahma.

902. VIJNANA – KALANA – Cunoscătoarea sau Cea care percepe. Aici sensul este de stare de cunoaştere a sinelui – Atmanubhava.

903. KALYA – Creatoare sau sănătoasă; Ananda sau beatitudine, sau intactă.

904. VIDAGDHA – Expertă sau talentată.

905. BAINDAVASANA  – Aşezată în Bindu, punctul situat cel mai la interior în Shri Chakra. Se afirmă că este locaşul lui Shiva. În cazul devotatului corespunde tulpinii lotusului Sahasrarei.

906. TATTVADHIKA – Transcende categoriile creaţiei. Tattva mai înseamnă: Shabda – Brahman, starea elementară a creaţiei care durează până la disoluţia (dizolvarea) finală, “Pralaya”, dar care nu este supusă morţii, naşterii şi decăderii. Aprolayam Yat tishthati Sarvesham Bhogadayi Bhutanam Tattavamiti Proktam – cea care rămâne dincolo de disoluţie (dizolvare) şi cea care dă experienţă întregii creaţii este Tattva (Shruti).

907.   TATTVAMAYI  –   Aici   Tattva   înseamnă   Shiva   Tattva,   starea   fundamentală   de conştiinţă. Numele face referire la două stări de Samadhi – realizarea lui Dumnezeu. Ele sunt cunoscute cu numele de Samprajnata, în care căutătorul îşi reţine Prajna sau capacitatea mentală obişnuită, în timp ce trăieşte Samadhi, şi de Asamprajnata, în care căutătorul este fără capacitate
mentală. Numele mai înseamnă faptul că Ea însăşi  este sub forma celor trei Tattvas: de Atma, Vidya şi Shiva. Există 36 de Tattvas, conform lui Shaiva Siddhanta şi Ea este permanentă în toate.

908.   TATTVAMARTHA   –   SVARUPINI  –   Ea   este   satisfăcută   de   semnificaţia   lui Mahavakya   –   Tattvamasi:   “Tu   eşti   aceea”.   Aici   “Tat”   reprezintă   realitatea   fundamentală “Paramatma”, “Tvam” – tu, adică Jivatma. Ea este atât una cât şi cealaltă.

909. SAMAGANA – PRIYA – Ea îndrăgeşte intonarea imnurilor din Samaveda.

910. SOMYA – Ea este prezentată ca Somalată, folosit în Somayaga, şi, de asemenea, ca locuind în discul lunii. (v. 240). Acest nume se mai citeşte ca Saumya, însemnând binefăcătoare.

911. SADASHIVA – KUTUMBINI  – Sada – Shiva este al cincilea dintre cei  cinci Brahmas, şi care este soţul Puterilor (Shaktis), Shri Rajarajeshvari, Shyamala, Ashvarudha şi altele, care sunt toate Ea, în atât de multe forme. Aşadar, Ea este descrisă ca soţia lui Sadashiva. Deoarece Sadashiva mai este cunoscut ca Paramshiva, numele înseamnă că Ea este soţia lui şi matriarhul familiei Lui, adică al întregii creaţii.

912. SAVYAPASAVYA – MARGASTHA – “Savya – marga” este metoda de venerare
cunoscută sub numele de Dakshina, care este metoda de alegere a Brahminilor. În această metodă, Shri Dakshinamurti este Rishi, iar Shri Kameshvari şi Kameshvara sunt Zeităţile venerate. Ishta Devata sau Zeitatea Alegerii este identificată cu Lalita şi venerată cu ceremoniile vedice. Venerarea este conform celor cinci Samhitas: “Sanaka, Sanandana, Shanatkumara, Shuka, etc.”. Acestea sunt numite Shubhagama – Panchaka”. În această metodă, înşiruirea de Guru porneşte de la Shri Narayana, prin Shri Shankara până la Gurul fiecăruia. Identitatea inseparabilă a lui Shiva şi Shakti este ultimul obiect ce trebuie realizat în Sahasrara Chakra,  în care stare devotatul îşi  pierde identitatea în realitatea ultimă, fundamentală. În această Sadhana se obţine unitatea dintre Shiva şi Shakti, Shiva şi Shakti – Chakras din Shri Chakra cu lanţul de Lotuşi de la Mooladhara până la Sahasrara. În privinţa mantrelor, în această metodă sunt prescrise numai Maha – mantre precum
Shri Gayatri, Shri Bala – Tripura – Sundari, Shri Panchadashi şi Shodashi. Ritualul este mai mult interior, sau Antaryaga, dar când se face în exterior, el se înfăptuieşte cu miere, etc., în Shri Chakra, conform Kalpa – sutras şi conform unor metode secrete prescrise de propriul Guru.
Apasavya – Marga este cea prescrisă de Shrutis celorlalte trei caste. Aici Bhairava este Rishi, Bhairavi şi Bhairava sunt Zeităţile. În acest ritual, Shiva îi este secundar lui Shakti. În Antaryaga, Mooladhara şi Svadhishthana sunt chakrele unde Zeitatea este venerată sub forma lui Kundalini. Venerarea exterioară se face conform Parashurama – Sutras, cu mâna stângă, iar Zeităţii i se oferă suc de carne ş i carne. Capcanele acestei practici au fost discutate în introducere şi ea este împotriva celor mai bune principii  şi a învăţăturilor Upanishadelor.  Deşi în trecut Brahminii
practicau Dakshinachara, iar celelalte trei caste, Vamachara, azi nu mai există o astfel de împărţire. Există   câţiva   Brahmini   care   practică   Vamachara   şi   câţiva   din   celelalte   caste   care   practică Dakshinachara, cel puţin în câteva forme modificate. Acest nume spune că Shri Lalita se află în ambele căi. Deşi amândouă duc la realizare, în cazul în care sunt practicate cu devoţiune şi
credinţă, Savya – Marga dă rezultate mai rapid deoarece oferă mai puţine abateri şi pericole în pregătirea devotatului pentru eliberare. Deş i Vama – marga oferă ispita de a face tot ce este mai bune pentru ambele lumi, ea este, în timp, o cale foarte greu de urmat. Mai mult, zeităţi ca Shri Gayatri şi Sharada nu pot fi venerate prin Vama – Marga.  Numele mai semnifică cele două căi ale Devas şi ale Pitris, adică calea renunţării şi calea muritorilor obişnuiţi.

913.   SARVAPADVINIVARINI  –   Îndepărtează   toate   calamităţile.   Sharanam   tvam drapadvante ye Devi Parameshvari; na tesha mapadah kashchit jayante kvapi samkate. – Oricine caută refugiu la Tine, conducătorul ultim al tuturor, nu cunoaşte şi nici nu trăieşte nici cea mai mică calamitate sau necaz. Sarva înseamnă cele patru tipuri de dificultăţi, precum Adibhautika, etc.

914. SVASTHA – Sva înseamnă sine, Stha, stabilit. Ea este stabilită în Ea însăşi. “Kasmin pratishthita iti sve mahimni – unde este El stabilit, în propria Sa putere?” (Cha. Up. 7-24-1); sau numele mai înseamnă linişte.

915. SVABHAVA – MADHHURA  – Dulceaţă naturală, adică Ananda. Ea locuieşte în inima devotaţilor Ei ca beatitudine sau Ananda. Svabhava înseamnă de asemenea locuinţa proprie a fiecăruia, care este oraşul Madhura din Sud, unde Ea locuieşte ca Shri Minaksh.

916. DHIRA – Curajoasă sau înţeleaptă. “Ishvaranugrahadeva pumsam advaita – vasana (Advaita Gita 1) – Numai prin Harul  Domnului primesc oamenii comportarea, atitudinea de Advaita sau de non - dualitate, care este înţelepciunea menţionată aici ca Paramahamsas etc.

917. DHIRA – SAMARCHITA  –   Venerată   de  către   cel   înţelept  şi   de   cel   curajos, însemnând că nu poate fi venerată de cei timizi şi proşti.

918. CHAITANYARGHYA – SAMARADHYA – Chaitanya înseamnă aici Atma. Ea este îmblânzită prin oferirea Atmei ca Arghya, adică apă sfinţită. Adică Ea trebuie venerată prin concentrarea asupra unităţii Spiritului individual al devotatului cu al Ei.

919. CHAITANYA – KUSUMA – PRIYA – Ea îndrăgeşte Atma sau Jnana ca floare de venerare (Jnana yajnah Parantapa, sarvam karmakhilam Partha jnane parisamapyate – Bha. Gita 4- 33). Oh, Parantapa, oferirea Jnanei şi înţelepciunii este cea mai bună, deoarece toate acţiunile se încheie în Jnana.

920. SADODITA – Mereu prezentă şi mereu strălucitoare în mintea devotaţilor Ei.

921. SADA – TUSHTAÎntotdeauna fericită şi mulţumită. Ea este beatitudinea generată în mintea devotaţilor Ei.

922. TARUNADITYA – PATALA – De un roşu intens ca soarele ce se ridică.

923. DAKSHINA – DAKSHINARADHYA – Venerată atât de Dakshinachara, cât şi de Vamachara (v. 912). Sau venerată de către cei şcoliţi sau neşcoliţi, căci toţi O venerează.

924. DARASMERA – MUKHAMBUJA – Faţa ei de lotus radiază prin zâmbet. Ea este totdeauna bună şi niciodată mâniată pe cei devotaţi Ei.

925. KAULINI – KEVALA  – Cea Pură venerată de către Kaulas; sau, în Jinatantras, Kevala este cunoaşterea lui Ishvara. De aceea numele semnifică cunoaşterea lui Ishvara sub forma lui Kaulini, Zeitatea venerată de către Kaulamarga. Numele se mai citeşte Kalini – Kevala, caz în care înseamnă esenţa pură a timpului sau puterea dinapoia timpului.

926. ANARGHYA – KAIVALYA – PADADAYINI – Cea care conferă devotaţilor starea inestimabilă a eliberării, Moksha.

927. STOTRA – PRIYA – Iubeşte cântecele de slavă, care sunt Vedele, sau Ea iubeşte Sahasranama – Stotra.

928.   STUTIMATI  –   Având   nişte   însuşiri   atât  de   măreţe,  care   sunt  demne  de  a   fi preaslăvite.

929. SRUTI – SAMSTUTA – VAIBHAVA  – Gloria ei este preaslăvită de Vede; sau Shruti înseamnă Patru. Ea îşi simte gloria, conform cu Kurma – Purana, ca patru Shakti: Shanti, Vidya, Pratishtha şi Nivritti, cele patru forme ale lui Maheshvari.

930. MANASVINI – Cea care controlează mintea sau inteligenţa.

931. MANAVATI – Extrem de respectată.

932. MAHESHI – Soţia lui Mahesha.

933. MANGALAKRITIH – A cărei formă este binefăcătoare.

934. VISHVA – MATA – Creatoarea universului. Sau Mata înseamnă “cel ce măsoară”, martorul (Sakshi) universului.

935. JAGADDHATRI – Susţinătorul sau protectorul universului.

936. VISHALAKSHI – Având ochi frumoşi şi mari, sau având o viziune infinită.

937. VIRAGINI – Lipsită de ataşament.

938. PRAGALBHA – Foarte puternică.

939.   PARAMODARA  –   De   o   generozitate   supremă.   Cea   care   răspunde   prompt   la rugăciunile devotaţilor Ei.

940. PARAMODA – De forma beatitudinii fundamentale a realizării.

941. MANOMAYI – De natura minţii. Deoarece mintea este instrumentul cel mai lăuntric al corpurilor noastre, care poate încerca s-o înţeleagă, Ea este descrisă ca mintea ce există în toţi în starea ei pură.

942. VYOMAKESHI – Vyoma este spaţiul sau Akasha, iar Keshi înseamnă pieptănătură. Shri Lalita, în forma Ei cosmică, are drept păr spaţiul. Sau Ea este soţia lui Vyomakesha, care este Shiva.

943. VIMANASTHA – Vimana este transportul divin al Devas. Deoarece toţi Zeii sunt Ea însăşi, Ea se află aşezată în Vimana, ca Geya – chakra. Vimana mai înseamnă fără limitare, deoarece Ea este Brahman cel necondiţionat şi infinit. Numele mai semnifică faptul că Ea este aşezată în minte.

944. VAJRINI – Ea poartă un diamant ca armă, adică Vajrayudha. Sau Ea poartă diamante ca bijuterii. Sau Ea are forma minţii.

945. VAMAKESHVARI  – Ea este venerată în Vamakeshvara – tantra, care pledează pentru calea părţii stângi şi care nu recunoaşte Pancha – Yajnas. Vamaka mai înseamnă Deva şi Ea este Conducătoare Zeilor, ca Vamakeshvari.

946.   PANCHA   –   YAJNA   –   PRIYA  –   Îndrăgeşte   cele   cinci   sacrificii   prescrise   în Dakshinachara. Conform Vedelor, ele sunt Agnihotra, Darsha – purnamasa, Chaturmasya, Pashu şi Soma, iar conform cu Dharma – Shastresh ele sunt Deva, Pitri, Brahma, Bhuta şi Manushya – Yajnas.   Agamas   sunt   asemeni   Pancharatragama,   iar   Kaulagama   prescriu   tot   cinci   feluri   de venerare. Ele sunt denumite câteodată în mod vag ca Yajnas.

947. PANCHA – PRETA – MANCHADHISHAYINI – Pancha – Pretah sunt Brahma, Vishnu, Rudra, Sadashiva ş i Maheshvara. Aceştia cinci sunt denumiţi Pretas sau corpuri, deoarece fără Ea sunt lipsiţi de viaţă şi de aceea formează piedestalurile (soclurile) patului pe care se odihneşte Ea. “Gataste manchatvan druhina, Hari … patah (Sau. Lah. 92). Slujitorii Ei, Brahma, Vishnu, Rudra, Ishvara şi Maheshvara, alcătuiesc culcuşul. Mergând în sus de la Mooladhara la
Sahasrara, în Mooladhara se află Brahma – Granthi, unde este aşezat Brahma. În Manipura se află Vishnugranthi, scaunul lui Vishnu. La Ajna este Rudra Granthi, unde este aşezat Rudra. Mai sus, în Sahasrara, este Sadashiva. Dincolo de El este Paramshiva, în poala căruia este aşezată Ea. Deci Ea este aşezată deasupra acestor cinci Pretas. (v. 249).

948. PANCHAMI  – Soţia celui de-al cincilea dintre Domni, care este Sadashiva sau Varahi, al cincilea dintre cei 8 Matrikas.

949. PANCHA – BHUTESHI  – Conducătoarea celor cinci categorii, de la Prithvi la Akasha sau puterea lor intrinsecă.

950. PANCHA  –  SANKHYOPACHARINI  – Ea   este venerată   cu   cinci  ofrande.   În general, la venerarea lui Shri Lalita există 16 ofrande (upacharas). În absenţa lor, există cinci ofrande care se oferă mental prin promovarea celor cinci Bijas: pastă de santal, flori, beţişoare, hrană şi toate celelalte (Lam, Ham, Yam, Vam, Sam). Ele reprezintă ofrande.

951. SHASHVATI – Mereu prezentă, continuă.

952. SHASHVATAISHVARYA – Regat sau dominion etern. Ea este întotdeauna cea care dă beatitudinea eternă, dominionul cel mai mare.

953. SHARMADA – Cea care conferă fericirea sau beatitudinea veşnică.

954. SHAMBHU – MOHINI  – Îl vrăjeşte până şi pe Shambhu, care este binecunoscut pentru autocontrolul său, astfel este frumuseţea Ei sau puterea Ei ca Maha – Maya.

955. DHARA – Sprijină totul. Sau Ea este Prithvi, forma cea mai grosieră a conştiinţei pe care şi-o asumă Ea, adică ultima dintre cele cinci categorii sau Bhutas.

956. DHARA – SUTA – Fiica lui Himavat, sau Ea este puterea din interiorul ierburilor – Oshadhis – care răsar din pământ.

957. DHARMINI – Binecuvântată căci Ea, ca fiică a lui Himavat, este căsătorită cu Shiva. Dhanya mai înseamnă bogăţie. Dhanya mai semnifică atitudinea minţii pe care o capătă cineva meditând asupra semnificaţiei Upanishadelor şi înfăptuind Vrata, precum Upavasa, etc.

958. DHARMINI – Ea are atribute cum sunt Satya şi Jnana.

959. DHARMA – VARDHINI  – Cea care încurajează, susţine comportamentul corect prescris de scripturi, care conduce la salvare, Moksha.

960. LOKATITA – Transcende toate universurile create. Mai înseamnă că Ea este aşezată deasupra Sahasrarei – cea mai înaltă dintre lumi, Lokas, care se numeşte de asemenea Sadashiva – loka din corp.

961. GUNATITA – Dincolo de cele trei Gunas, adică transcende, Mula – Prakriti.

962. SARVATITA – Transcende totul, inclusiv universul de nume şi forme.

963. SHAMATMIKA – Pacea este esenţa Ei. Devotaţii cu minţile cuprinse de pace sunt locaşul Ei.

964. BANDHUKA – KUSUMA – PRAKHYA – Roşie ca floarea Bandhuka.

965. BALA – Shri – Bala – Tripura – Sundari este forma Ei. Deşi există multe mantrabijas, cele trei Bijas din Shri – Bala – Tripura – Sundari – Mantra formează Avyakta – Chakra sau triunghiul, semnificând începutul lui Shabda – Brahman de a crea. Shri – Bala – Tripura – Sundari este zeitatea ce semnifică starea primordială de conştiinţă în prima sa mişcare către creaţie. Ea este imaginată ca o fetiţă între doi şi nouă ani, care se joacă. Aceasta este desfăşurat în continuare în
numele următor.

966. LILA – VINODINI – Al cărui joc este universul, adică întregul act de creaţie este jocul Ei.

967. SUMANGALI  –  Auspicii bune. Ca soţie  a  lui Shiva, Ea  duce  o  veşnică  viaţă căsătorită. Mangala este Brahma, de care dacă îşi aminteşte un bărbat, nenorocirile îi dispar şi norocul îi zâmbeşte.
Ashubhani nirachashte
Tanoti shubha – santatim
Smriti – matrena – yatpumsam
Brahma tanmangalam viduh (Vis. Pur).

968. SUKHAKARI – Ea conferă un şuvoi neîntrerupt de Beatitudine.

969. SUVESHDHYAÎmpodobită cu veşminte frumoase şi auspicioase, cu bijuterii, pastă de santal, parfumuri, etc.

970. SUVASINI – Având un soţ nemuritor, Mrityumjaya, adică Shiva.

971. SUVASINYARCHANA – PRITA  – Ea este mulţumită de femeile căsătorite ale devotaţilor care o venerează.

972. ASHOBHANA – Mereu tânără şi veşnic frumoasă.

973. SHUDDHA – MNANASA – Stare mentală pură, adică Shuddhasattva sau conştiinţă nediferenţiată, care este Ea însăşi. Mai înseamnă că devotaţii cu minţi absolut pure sunt Ea însăşi.

974. BINDU – TARPANA – SAMTUSHTA – Bindu înseamnă cercul cel mai interior din Shri Chakra, cunoscut sub numele de Sarvanandamaya – chakra. Acest nume semnifică faptul că chiar dacă un devotat nu reuşeşte să înfăptuiască toate ritualurile, cum ar fi Avarana - puja, etc., dar venerează doar Bindu care reprezintă Fundamentalul, Ea este mulţumită. Conform cu Sanatkumara – samhita, Bindu este Dvada Shanta din capul devotatului, mai presus de Sahasrara. Dacă devotatul
o venerează acolo, cufundându-şi mintea în forma Ei ca Samvit, care este conştiinţa cosmică, Ea este mulţumită. Devotatul trebuie să vizualizeze unitatea dintre cosmos, corpul lui, Shri Chakra şi Bindu, centrul tuturor, ca fiind Ea însăşi ş i să înfăptuiască Puja în exterior sau mental pentru acel Bindu şi să-şi piardă complet individualitatea în forma ei cosmică.

975. PURVAJA – Prima mişcare a conştiinţei către creaţie, ca Iccha – Shakti (Ahamasmi Prathamaja Ritasya – Eu sunt primul născut al Adevărului – Tai. Up. 3-1-6) – cunoscută ca Avyakta.

976. TRIPURAMBIKA – Tripura este Jiva sau Sinele individual, deoarece El locuieşte în interiorul celor trei corpuri – Sthula, Sukshma şi Karana şi al celor trei stări, de la Jagat la Sushupta. Ea este Mama unui astfel de Tripura, adică Jiva. Puratraye Kridati Yashaha Jivah – El, cel care se joacă în interiorul celor trei puras, este numit Jiva (Shruti); sau Tripura înseamnă nouă puteri care sunt aspectele Ei, Adya – Shakti. Ea este Mama lor.

977. DASHA – MUDRA – SAMARADHYA – Venerată cu 10 Mudras. Mudra înseamnă “cel care revarsă Beatitudine”, Mudam Pravayantiti. Mudra – este un gest făcut cu ambele mâini, reprezentând în mod simbolic natura realităţii fundamentale, transformările ei în diferite energii şi categorii şi în creaţia, păstrarea şi distrugerea universului, întocmai cum Shri Chakra reprezintă
aceste lucruri în mod schematic. Cele cinci degete de la cele două mâini semnifică Pancha – Bhutas. Mâna dreaptă şi partea dreaptă îl reprezintă pe Shiva, iar mâna stângă şi partea stângă o reprezintă pe Shakti. Întocmai cum în Natya – Shastra, gestul sau mudra din Abhinaya reprezintă o idee şi aici Mudra, care este un gest, reprezintă noţiunile menţionate mai sus. Dacă un devotat înfăptuieşte Puja cu aceste Mudre nu numai mintea lui, dar şi corpul vor fi intens conştiente de
marele Adevăr pe care el încearcă să-l atingă. De aceea este un alt aspect al Antar Yaga, sau venerarea interioară, de care Shri Lalita este foarte mulţumită.
O Mudra semnifică unitatea dintre Sinele individual, Jiva şi Fundamental şi este deci unul din aspectele sale. Ea este prezentată întotdeauna cu Mantra – Bija corespunzătoare sau cu literele corespunzătoare. Cele zece Mudras sunt prezentate în mod regulat la venerarea lui Shri Lalita. Ele sunt în număr de zece, începând de la Sarvasankshobhini până la Trikhandeshi. Nu se pot descrie aici, ci trebuie învăţate de la un Guru. Atunci când devotatul nu cunoaşte aceste Mudre, este mai
bine să desfăşoare întreaga venerare cu Yoni – Mudra folosită de către Maharishi, cum este Namaskara – Mudra şi care este manifestarea lui Shri Lalita ca unire dintre Shiva şi Shakti.

978. TRIPURA – SHRI – VASHANKARI  – Tripura – Shri este zeitatea din a cincea chakra din Shri – Chakra. Shri Lalita O controlează.

  979. JNANA – MUDRA – Un gest de iniţiere sau Upadesha, constând din descrierea unui cerc cu degetele – mare şi arătător – întinse peste celelalte degete, semnificând că Realitatea fundamentală este perfectă – Purna. Shiva ca Shri Dakshinamurti îi iniţiază pe devotaţi în această Mudra, cunoscută ca chinmudra (Kara Kalita – Chinmudra cu mâna arătând Jnana Mudra – Shri Dakshinamurti – Stotra a lui Shankara – 14).

980. JNANAGAMYA – Este atinsă numai prin cunoaştere. Fundamentatul poate fi atins numai prin cunoaştere, deoarece are natura conştiinţei (Anantamamritam Param, Jnane Naikena Tallabhyam  –  infinitul,   indestructibil,  Fundamentalul   poate   fi  atins  numai   prin   cunoaştere  – Skanda. Pu.).

981. JNANA – JNEYA – SVARUPINI – Cunoaşterea şi obiectele ei sunt toate formele Sale.

982. YONI – MUDRA – A noua din cele zece Mudras care este Namaskara, reprezentând- o pe Mula - Prakriti sau Pashyantivak, primul pas către crearea Universului Numelor. Folosind această  Mudra, devotatul va fi eliberat de toate consecinţele greşelilor comise şi al omisiunilor din cadrul Pujei.

983. TRI – KHANDESHI  – Tri - Khanda este a zecea dintre Mudras. Această Mudra reprezintă unitatea dintre tot ceea ce există şi Fundamental; sau Tri – Khanda mai semnifică cele trei componente ale lui Shri – Panchadashi – Mantra. Ea este regina acestor Tri – Khanda.

984. TRIGUNA – Cele trei gunas, Sattva, Rajas şi Tamas, sunt componente ale creaţiei Ei.

985. AMBA – Mama celor trei Gunas, adică Mula Prakriti a lui Sankhya.

986. TRI – KONAGA  – Ea locuieşte în triunghiul cel mai interior din Shri Chakra, ca Avyakta.

987. ANAGHA – Neatinsă de păcat sau necaz sau de vreo acţiune.

988. ADBHUTA –  CHARITRA  –  Cu  o  istorie  minunată,  aşa  cum   este  descrisă   în Lalitopakhyana şi alte Purane; sau actele Ei, de la Srishti la Anugraha, sunt unice şi minunate.

989. VANCHITARTHA – PRADAYINI – Conferă devotaţilor Ei obiectele venerării.

990. ABHYASATISHAYA – JNATA  – Cunoscută doar printr-o practică constantă de devoţiune şi meditaţie.

991. SHADADHVATITA – RUPINI – Shadadhva sunt şase metode sau căi de atingere a Fundamentalului. Dintre acestea, trei îi aparţin lui Shakti sau Vimarsha, numite Mantradhvas, adică Varna, litere – Pada, cuvinte şi Mantre, combinaţii de litere simbolizând zeitatea. Celelalte trei sunt Tattvadhvas ale lui Shiva sau Prakasha adică: Kala – aspecte, Tattva – categorii şi Bhuvana - lumi. Deoarece aceste două categ
orii cuprinzând şase căi ce duc la Fundamental, se spune că Ea le
transcende.
992. AVYAJA – KARUNA – MURTIH – Ea este personificarea iubirii faţă de devotaţii Ei, fără a avea vreun motiv oarecare. Căci aceasta este felul de a fi al iubirii unei mame.

993. AJNANA – DHVANTA – DIPIKA – Lumina care risipeşte ignoranţa.
Teshamevanukampartham
Ahamajnajam tamah
Nashayamyatma bhavastho
Jnanadipena bhasvata
Cu lumina Jnanei, Eu-l, stabilit în Sine, distruge din milă întunericul născut din ignoranţă (Bha. Gita 10-11).

994. ABALA – GOPA – VIDITA – Cunoscută chiar şi celor ignoranţi cu, sunt copiii sau cei neînvăţaţi precum Gopa sau ciobanii, sub forma noţiunilor de “Eu” şi “al meu”. Tamaham – Pratyaya – Vyajat Sarve Jananti Jantavah – Ca fiind pronumele “Eu”, Îl cunoaşte fiecare creatură Sv. Sam. 1-8-36.

995. SARVANULLANGHYA SHASANA  -   Peste a cărei poruncă nimeni, nici chiar Trimurtis, nu poate trece.

996. SHRI – CHAKRA – RAJA – NILAYA – Regele tuturor chakrelor care este Shri – Chakra, este locaşul Ei

997. SHRIMAT – TRIPURA – SUNDARI  – Brahma, Vishnu şi Rudra sunt Tripura;Sadashiva locuieşte în ei şi soţia lui este Shrimat – Tripura – Sundari.

998. SHRI – SHIVA – Soţia sacră a lui Shiva.

999. SHIVA – SHAKTAIKYA – SVARUPINI – A cărei formă este Unirea dintre Shiva şi Shakti, reprezentând Fundamentalul în Samaya – mata.

1000. LALITAMBIKA  – Mama Lalita. Lokanatitya – Lalate – Lalitatena sochyate –Deoarece transcende universul pe care-l etalează, se spune că Ea este Lalita (Padma Purana).Ambika este Paramatma, conform lui Kalyanananda Bharati.

OM – TAT – SAT

Sursa informaţiei
http://documents.tips/documents/shri-lalita-sahasranama-cu-explicatii.html



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu