Faceți căutări pe acest blog

luni, 9 noiembrie 2015

6. Shri Lalita Sahasranama Cele 1000 de nume ale Zeiţei

501. GUDANNA – PRITA – MANASAÎi place mult orezul gătit cu zahăr de palmier.

502. SAMASTA – BHAKTA – SUKHADA – Dă fericire fiecăruia dintre devotaţii Ei.
503. LAKINYAMBA – SVARUPINI – Ea are forma Mamei Lakini.

504.   SVADHISHTHANAMBUJA   –   GATA  –   Locuieşte   în   chakra   cu   6   petale Svadishthan, la nivelul organelor de simţ. Acest nume înseamnă “Ea însăşi sălăşuieşte ca Foc”, în acea chakră.

505. CHATURVAKTRA – MANOHARA – Fascinantă cu patru feţe.

506. SHULADYAYUDHA – SAMPANNAÎnzestrată cu trident şi alte arme.

507. PITA – VARNA – De culoare galbenă.

508. ATI – GARVITA – Foarte demnă.

509. MEDO – NISHTHA – Locuieşte în ţesutul gras (adipos).

510. MADHU – PRITAÎi place mult mierea.

511. BANDINYADI – SAMANVITAÎnconjurată de Bandini şi altele.

512. DADHYANNASAKTA – HRIDAYAÎi place brânza de vacă cu orez.

513. KAKINI – RUPA – DHARINIÎşi asumă forma lui Kakini.

514.   MULADHARAMBUJA  RUDHA  –   Ea   este   fixată  pe   Lotusul   cu   patru  petale Muladhara.

515. PANCHAVAKTRA – Cu cinci feţe.

516. ASTHI – SAM – STHITA – Locuieşte în ţesutul osos.

517. ANKUSHADI – PRAHARANA – Având arme precum măciuca, etc.

518. VARADADI – NISHEVITA – Servită de Varada şi alte Yoghine.

519. MUDGAUDANASAKTACHITTAÎi place mult orezul cu păstăi.

520. SAKINYAMBA – SVARUPINIÎşi asumă forma lui Sakini.

521. AJNA – CHAKRABJA – NILAYA – Locuieşte în Ajna chakra, cea cu două petale. Aflându-se în această chakra, Ea controlează diferite organe (Indriyas). Deci, ea este cunoscută ca Ajna chakra, situată între sprâncene.

522. SHUKLA – VARNA – De culoare albă.

523. SHADANANA – Cu şase feţe.

524. MAJJA – SAMSTHA – Locuieşte în ţesutul creierului.

525. HAMSAVATI – MUKHYA – SHAKTI – SAMANVITAÎnsoţită de puteri, cum este Hamsavati. Hamsavati înseamnă respiraţie. În acest Lotus există energii care controlează respiraţia.

526. HARIDRANNAIKA – RASIKAÎi place orezul cu turmeric.

527. HAKINI – RUPA – DHARINIÎn această chakra îşi asumă forma lui Hakini.

528. SAHASRA – DALA – PADMASTHA – Locuieşte în Lotusul cu o mie de petale.

529. SARVA – VARNOPA – SHOBHITA – Frumoasă, având toate nuanţele, tentele. Sau încântătoare cu toate literele de la A la Ksha.

530. SARVAYUDHA – DHARA – Posedă toate armele.

531. SHUKLA – SAMSTHITA – Locuieşte în fluidul vital ca “Ojas”.

532. SARVATOMUKHI – Stă cu faţa în toate direcţiile.

533. SARVAUDANA – PRITA – CHITTA Îi plac toate mâncărurile.

534. YAKINYAMBA – SVARUPINIÎşi asumă forma lui Yakini.
Numele de la Vajreshvari la Auttama sunt  considerate foarte importante deoarece  ele descriu în amănunţime cele şapte ţesuturi, cele şapte chakre, o relatare detaliată a zeităţilor lor guvernante,   Naivedya   (hrana)   lor,   Yoghinele   sau   însoţitoarele   şi   respectul  Nama   (nume)   al Realităţii, ca litere ale alfabetului sau Matrika de la A la Ksha. Ele mai reprezintă cele şapte planuri de conştiinţă sau lokas şi de asemenea,  diferitele stadii ale embrionului în uterul mamei.

535.   SVAHA  –   Vorbirea   proprie   sau   cea   Divină,   sau   cuvintele   folosite   în   jertfele sacrificiale. De asemenea, Zeitatea ce guvernează Maheshvari – Pitha.

536. SVADHA  – Casa proprie, adică reşedinţa lui Brahman. Svaha şi Svadha sunt cele două soţii ale lui Shiva care au forma lui Agni sau Puterea. Deci sunt aspecte ale lui Shakti.

537. AMATIH sau MATIHÎnseamnă Avidya sau Avyakta, atunci când Buddhi sau Mati nu sunt încă create.

538. MEDHA – adică Buddhi – Zeitatea care prezidează în Kashmir.

539. SHRUTIH – Shruti este revelaţia prin organul auzului sau Veda – Mata.

540. SMRITIH – Codul comportamentului cum ar fi legile lui Manu.

541. ANUTTAMA  – Cea supremă. “Na tvatsumotasyabhyadhikah Kutonyah” – Nimeni superior sau egal ţie (Bh. Gita XI-43).

542. PUNYA – KIRTIH – Povestirile şi descrierile Ei renumite le conferă merite devotaţilor Ei.

543. PUNYA – LABHYA – Atinsă de cei merituoşi sau drepţi, Ea este venerată ca rezultat al acţiunilor bune din naşterile anterioare. Se spune că, pentru un devotat al lui Shri Lalita, aceasta este ultima şi cea din urmă moarte, înaintea Mokshei.

544. PUNYA – SHRAVANA – KIRTANA – Simpla ascultare sau căutare a gloriei Ei este merituoasă.

545. PULOMAJARCHITA – Pulomaja este Shachi, soţia lui Indra. Când Indra a fost dat afară din Svarga, de către Nahusha, Shachi a venerat-o pe Shri – Tripura – sundari, iniţiată fiind de către Deva – Guru şi a primit înapoi regatul Svarga pentru soţul ei.

546. BANDHA – MOCHANIÎndepărtează lanţurile samsarei şi dă eliberarea, risipind ignoranţa care îl leagă pe devotat.

547. BARBARALAKA – Având  o buclă ondulată în păr care-i sporeşte frumuseţea. Acest nume se mai citeşte Bandhuralaka, însemnând cu părul des.

548. VIMARSHA – RUPINI  – De forma   discriminării între real şi nereal; semnifică puterea lui Shiva, ca primă mişcare de “obiectivizare” care creează universul simţurilor noastre de nume şi forme. Cf. celei de-a doua sutra din Shri – kama – Kalavilasa din Introducere.

549. VIDYA – Cunoaşterea mantrei care duce la eliberare. Se referă la numele Vidyavidya svarupini. Mantra care îmblânzeşte pe zeitatea feminină sau pe Zeiţă, este de asemenea numită Vidya.

550. VIYADADI – JAGAT – PRASUH  – Mama care mântuie universul constând din elemente sau categorii cum ar fi Akasha, etc. “Atmana Akashah sambhutah”. Din Atma s-a născut spaţiul (Tai – Up. 11-2).

551. SARVA – VYADHI – PRASHAMANI – Vindecă toate bolile minţii şi corpului.

552. SARVA – MRITYU NIVARINI – Distruge toate formele de moarte (Sveta Up. 4-15, Kath. Up 3-15).

553. AGRA – GANYA – Primordială (Cf. Art. Up. 1-1).

554. ACHINTYA – RUPA – Formă inaccesibilă gândului deoarece mintea, instrumentul gândului, este creaţia Ei.

555. KALI – KALMASHA – NASHINI – Distruge păcatele săvârşite în această eră Kali. Simpla amintire a picioarelor de lotus ale lui Shri Lalita distruge toate păcatele înfăptuite cu, sau fără ştiinţă şi este binecunoscutul act de penitenţă pentru astfel de păcate (Br. Pur.).

556. KATYAYANI – Fiica înţeleptului Kata. Cea care îmbină  tejas sau strălucirea tuturor Zeilor. Zeitatea care prezidează Odyana – Pitha.

557. KALAHANTRI – Distrugătoarea timpului.

558. KAMALAKSHA NISHEVITA – Venerată de Shri Maha Vishnu.

559. TAMBULA – PURITA – MUKHI  – Gură plină de suc de betel roşu. Referire la numele 26. Semnificaţia ezoterică a acestui nume este aceea că Ea va rosti întotdeauna Mantre măreţe.

560. DADIMIKUSUMA – PRABHA – De un roşu strălucitor, ca floarea de rodie. Acest nume şi cel de m ai sus indică cufundarea Ei în Brahmananda.


561. MRIGAKSHI – Ochi frumoşi ca cei ai unui cerb tânăr.

562. MOHINI  –  Fermecătoare –  creează  iluzie tuturor, inclusiv lui  Shiva. Mohrni – Svarupa – Vishnu care s-a manifestat, a apărut după învolburarea Oceanului de Lapte (conştiinţa) i- a produs iluzie chiar şi lui Shiva.

563. MUKHYA – Prima. “Ahamasmi Prathamaja” – Sunt prima născută (Tai. Up. 3-10-6).

564. MRIDANI – Regina lui Mrida sau Shiva.

565. MITRA – RUPINI – De forma unui prieten sau Soarele.

566. NITYA – TRIPTA – Mereu mulţumită.

567. BHAKTA – NIDHIH – Casa comorii unui devotat care se poate inspira mereu din amabilitatea Ei.

568. NIYANTRI – Cea care alcătuieşte legea şi regulile.

569. NIKHILESHVARI – Regina tuturor.

570. MAITRYADI – VASANA – LABHYA  – Poate fi atinsă cu ajutorul înclinaţiilor bune, cum ar fi “Maitri”. “Maitri Mudita – Karuna Upekshanam Sukha – Duhkha – Punya – Punya – Vishayanam bhavanatachitta Prasadanam” (Yoga Sutras). “Prietenia cu cei care sunt fericiţi fără a fi invidioşi, compasiunea faţă de cei care suferă, bucuria de a-i vedea pe cei drepţi, a trece cu vederea sau a nu fi atent la cel păcătos”. Aceste patru tendinţe sau Vasana contribuie la claritatea
minţii. Numai o astfel de minte poate avea viziunea lui Dumnezeu.

571. MAHA – PRALAYA – SAKSHINI – Martora marii disoluţii (dizolvări). Atunci când totul şi fiecare Zeu sunt distruşi, Ea singură rămâne spre a fi martora acestui proces. “Kalpopa – Samharana ... Sa Sakshini Vijayate Tava Murtircka”. Glorie  înfăţişării tale,  unicul martor al dansului lui Shiva în momentul distrugerii Kalpei (Shri Shankara Mantra – Matrika – Stava). Ea este în toate acel aspect cunoscut ca Sakshi Kala, car este indestructibil. Fiecare devotat devine
“aceasta” după eliberare sau Mukti.

572. PARA – SHAKTIH  – Puterea fundamentală. Vasishtha – Samhita spune: “Există nouă ţesuturi în corp şi al zecelea ţesut care le vitalizează pe celelalte nouă şi care este denumit Para Shakti. “Parasya – Shaktih Vividhaiva Shruyate” (Sveta Up. 6-8) Multe sunt formele acestei puteri fundamentale.
“Yasya Yasya Padarhasya
Ya Ya Shaktih Udahrita
Sa Sa  Visveshvari Devi
Shaktah Sarvo Maheshvarah.
Shaktimantah Padartha Ye
Te Vai Sarva – Vibhutayah
Padarthe Shaktayo Ya Ya –
Stamstam Gaurim Vidurbudhah”.
Energia manifestată în toată materia este Ea, puterea, conducătoarea acestui Univers. Marele Domn (Shiva) posedă acea putere. Toată materia care posedă puterea este Shiva şi fiecare putere din materie este cunoscută ca “Gauri”, de către cel înţelept – Linga Purana.

573. PARA  – NISHTHA  –  Se   străduieşte  acolo   unde   toate  acţiunile  se  sfârşesc  în cunoaştere pură, adică în starea Turya. “Sharvam Karmakhilam Partha Jnana Parisamapyate” – Oh, Partha, toate acţiunile se sfârşesc în cunoaştere pură (Bh. Gita 4-33).

574. PRAJNANA GHANA – RUPINI – Formă solidificată a înţelepciunii supreme. Starea conştiinţei în care nu este trăit nimic altceva decât Sinele.
“Sa Yatha Saindhava – Ghanonantaras -  bahyah Kritsno Rasa
Ghana Yevaivam Vareyamatmas – nantro Bahyah Kritsnontah “Prajnana Ghanah” – Ca gustul sării în apa de mare, ea este pretutindeni; Prajnana este atot pătrunzătoare (atotcuprinzătoare). (Brj. Up. 4-5-13).

575. MADHVI – PANALASA – Inactivă, calmă şi rece fiind perfect introvertită precum o persoană complet ameţită cu vin. Acest nume, următorul şi numele cum ar fi 432 sau 510 creează impresia greşită că lui Shri Lalita i-ar place vinul şi, prin urmare, şi devotaţii pot bea. Aceasta este împotriva întregii filozofii Advaitice, care respinge poftele animalice de bază în atingerea naturii lui Dumnezeu.
Se ştie că până şi un animal, atunci când este beat, îşi pierde puţinele simţuri pe care le are, şi se poate constata astfel de ce folosirea vinului este contraindicată devotaţilor lui Shri Lalita, care pretinde facultăţile cele mai înalte ale minţii pentru a O înţelege pe măreaţa Shakti. Aceste nume se referă în mod evident la beţia divină sau spirituală şi nu la beţia cu alcool. Ca alternativă, acestea sunt pentru a justifica practicile Vamamarga.

576. MATTA – Atitudinea de realizare în stare de ameţeală a lui Brahman, care îl face pe devotat neconştient de universul numelor şi formelor.

577. MATRIKA – VARNA – RUPINI – De forma întregului alfabet, de la A la Ksha, Ea este cuvântul vorbit – Nama, format din litere, începând cu Vedele. Unii împart acest nume în Matrika şi Varnarupini şi le consideră ca două nume.

578. MAHA – KAILASA – NILAYA – Locuieşte în marele Kailasa, însemnând în Shri Chakra în Bindu aflat cel mai la interior şi în corp în Lotusul Sahasrarei, sub Brahmarandra.

579. MARINALA – MRIDU DORLATA  – Având braţe moi ca lujerul lotusului şi ca planta agăţătoare.

580. MAHANIYA – Demnă de a fi venerată.

581. DAYAMURTIHÎntruparea compasiunii faţă de devotaţii Ei.

582. MAHA –  SAMRAJYA  – SHALINI  –   Împărăteasa  unui  vast  imperiu,  adică   a universului. “Maha Samrajya” înseamnă conducătorul lui Maha Kailasa.

583. ATMAVIDYA – Cunoaşterea pe care o dă devotatului “Atma Sakshatkara”, aşa cum l-a învăţat Yajnavalkya pe Maitreyi, sau mantra Aham, care este Atmasvarupa.

584. MAHA – VIDYA – Marea mantra sau numele lui Vana Durga Mantra.

585. SHRI - VIDYA – Mantre, cum ar fi Shri Bala, Pancha Dasi, Shodashi, sunt denumite Shri Vidya şi sunt forma ei ca foneme. Bija “Shri” este importantă în mantre care o îmblânzesc şi de aceea Ea este numită Shri Vidya.

586. KAMASEVITAÎmblânzită de către Kama; Kama înseamnă aici Shiva în aspectul său de voinţă de a vrea – “Soskamayata”. Shiva s-a rugat cu adoraţie de Ea să-i îndeplinească dorinţa de a crea Universul. Însă Kama, care este Manmatha, conform cu Arunopanishad, deoarece nimeni n-o îmbunase iar Ea, mulţumită de devoţiunea lui i-a dat în dar un arc din trestie de zahăr şi flori ca săgeţi cu care el a cucerit lumea.

587.   SHRI   –   SHODASHAKSHARI   –   VIDYA  –   Mantra   cu   16   litere,   adică   Shri Rajarajehvari – Mantra. Se pare că există o confuzie între această mantra şi Hayagura – Mantra. Shri Gaurapadacharya examinează aceasta şi afirmă că ea se referă numai la Shri Devi.

588. TRIKUTA – Mantra Panchadashi are trei grupuri de litere sau kuta, “Kamaraja – kuta, Vagbhava – kuta şi Shakti – kuta.

589. KAMAKOTIKA – Având statutul lui Kama, sau Shiva.

590. KATAKSHAKINKARIBHUTA KAMALAKOTISEVITA – O privire a ochilor Ei face dintr-o mulţime de Lakshmi servitoarele Ei. Acea privire are aşa de multă putere, încât ea la creează devotaţilor milioane de forme de bunăstare.

591. SHIRAHSTHITA – Ea locuieşte în interiorul capului lângă Brahmarandra ca scaun al picioarelor de lotus ale Gurului.

592.   CHANDRANIBHA  – Luminoasă ca luna. În Sahasrara – Padma, Ea, sub forma Lunii, îşi revarsă strălucirea.
593. PHALASTHA  – Ea locuieşte în frunte ca Bhuvaneshvari Bija – Hrim şi ar trebui meditat asupra ei corespunzător.

594. INDRA – DHANUH – PRABHA  – Strălucind  în culorile curcubeului. Trebuie meditat asupra Ei ca revărsând cele şapte culori ale curcubeului.

595. HRIDAYASTHA  – Aşezată în inimă. “Hridaya”  este scaunul lui  Devi ca fiind Kamaraja – bija. Shri Ramana Maharishi şi multe texte sacre ne învaţă că locul unde este aşezat sufletul în corpul nostru se află lângă inimă, puţin la dreapta ei. Mulţi devotaţi o contemplă ca fiind aşezată în inimă, adică în Anahata Padma. Para – Bija a unei mantre este de asemenea cunoscută ca Hridaya. Shri Devi locuieşte în aceasta, adică este viaţa şi puterea mantrei.

596. RAVI – PRAKHYA – Strălucitoare ca soarele.

597. TRIKONANTARA –  DIPIKA  –  Lumina  din  interiorul triunghiului.   Bindu  din interiorul primului triunghi în Shri Chakra.
Muladhara şi Swadhishthana sunt denumite Agni – mandala; Manipura şi Anahata sunt denumite Ravi – mandala: Vishuddhi şi Ajna sunt denumite Chandra – mandala; Sahasrara este denumită Vttama – Chandra – Mandala.

598. DAKSHAYANI – Fiica lui Daksha, adică soţia lui Shiva.

599. DAITYA – HANTRI  – Nimicitoarea asuraşilor, cum ar fi Bhanda. Distrugătoarea forţelor rele în om.

600. DAKSHA – YAJNA – VINASHINI Distrugătoarea sacrificiului lui Daksha, care a fost făcut sfidându-l pe Domnul Ei, Shiva. Astfel Ea distruge toate tentativele şi forţele care-l sfidează pe Shiva sau capul lui Dumnezeu sau actele teiste.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu