501.
GUDANNA – PRITA – MANASA
– Îi place mult orezul gătit cu zahăr
de palmier.
502.
SAMASTA – BHAKTA – SUKHADA – Dă fericire fiecăruia dintre devotaţii
Ei.
503.
LAKINYAMBA – SVARUPINI
– Ea are forma Mamei Lakini.
504. SVADHISHTHANAMBUJA –
GATA –
Locuieşte
în
chakra cu 6
petale
Svadishthan, la
nivelul organelor de simţ. Acest nume înseamnă “Ea însăşi sălăşuieşte ca Foc”, în
acea chakră.
505.
CHATURVAKTRA – MANOHARA
– Fascinantă cu patru feţe.
506.
SHULADYAYUDHA – SAMPANNA
– Înzestrată cu trident şi
alte arme.
507.
PITA – VARNA
– De culoare galbenă.
508.
ATI – GARVITA
– Foarte demnă.
509.
MEDO – NISHTHA
– Locuieşte în
ţesutul gras (adipos).
510.
MADHU – PRITA
– Îi place mult mierea.
511.
BANDINYADI – SAMANVITA
– Înconjurată de Bandini şi
altele.
512.
DADHYANNASAKTA – HRIDAYA
– Îi place brânza de vacă
cu orez.
513.
KAKINI – RUPA – DHARINI
– Îşi asumă forma lui Kakini.
514. MULADHARAMBUJA RUDHA – Ea
este fixată pe Lotusul
cu patru petale Muladhara.
515.
PANCHAVAKTRA
– Cu cinci feţe.
516.
ASTHI – SAM – STHITA
– Locuieşte în
ţesutul osos.
517.
ANKUSHADI – PRAHARANA
– Având arme precum măciuca, etc.
518.
VARADADI – NISHEVITA –
Servită de Varada şi alte Yoghine.
519.
MUDGAUDANASAKTACHITTA
– Îi place mult orezul cu păstăi.
520.
SAKINYAMBA – SVARUPINI
– Îşi asumă forma lui Sakini.
521.
AJNA – CHAKRABJA – NILAYA
– Locuieşte în
Ajna chakra, cea cu două petale. Aflându-se în această
chakra, Ea controlează diferite organe (Indriyas). Deci, ea
este cunoscută ca Ajna
chakra, situată între
sprâncene.
522.
SHUKLA – VARNA
– De culoare albă.
523.
SHADANANA
– Cu şase feţe.
524.
MAJJA – SAMSTHA
– Locuieşte în
ţesutul creierului.
525.
HAMSAVATI – MUKHYA – SHAKTI – SAMANVITA – Însoţită de puteri, cum este
Hamsavati. Hamsavati înseamnă respiraţie.
În acest Lotus există energii care controlează
respiraţia.
526.
HARIDRANNAIKA – RASIKA
– Îi place orezul cu turmeric.
527.
HAKINI – RUPA – DHARINI
– În această chakra îşi
asumă forma lui Hakini.
528.
SAHASRA – DALA – PADMASTHA – Locuieşte
în Lotusul cu o mie de petale.
529.
SARVA – VARNOPA – SHOBHITA – Frumoasă,
având toate nuanţele, tentele. Sau încântătoare cu toate literele de la A la Ksha.
530.
SARVAYUDHA – DHARA
– Posedă toate armele.
531.
SHUKLA – SAMSTHITA
– Locuieşte în
fluidul vital ca “Ojas”.
532.
SARVATOMUKHI
– Stă cu faţa în toate direcţiile.
533.
SARVAUDANA – PRITA – CHITTA – Îi plac toate mâncărurile.
534.
YAKINYAMBA – SVARUPINI
– Îşi asumă forma lui Yakini.
Numele
de la Vajreshvari la Auttama sunt
considerate foarte importante deoarece
ele descriu în amănunţime cele şapte
ţesuturi, cele şapte chakre, o relatare detaliată a zeităţilor
lor guvernante, Naivedya (hrana)
lor, Yoghinele sau însoţitoarele şi respectul
Nama (nume) al Realităţii,
ca litere ale alfabetului sau Matrika de la A la Ksha. Ele mai reprezintă cele şapte planuri de conştiinţă sau lokas şi de asemenea,
diferitele stadii ale embrionului în
uterul mamei.
535. SVAHA – Vorbirea
proprie sau cea
Divină,
sau cuvintele folosite
în
jertfele
sacrificiale. De
asemenea, Zeitatea ce guvernează
Maheshvari – Pitha.
536.
SVADHA – Casa proprie, adică reşedinţa
lui Brahman. Svaha şi Svadha sunt cele două soţii
ale lui Shiva care au forma lui Agni sau Puterea. Deci sunt aspecte ale lui
Shakti.
537.
AMATIH sau
MATIH – Înseamnă Avidya sau Avyakta, atunci când Buddhi sau Mati nu
sunt încă
create.
538.
MEDHA – adică Buddhi – Zeitatea care prezidează în Kashmir.
539.
SHRUTIH
– Shruti este revelaţia prin organul auzului sau Veda –
Mata.
540.
SMRITIH
– Codul comportamentului cum ar fi legile lui Manu.
541.
ANUTTAMA – Cea supremă. “Na tvatsumotasyabhyadhikah Kutonyah” – Nimeni superior sau egal ţie
(Bh. Gita XI-43).
542.
PUNYA – KIRTIH
– Povestirile şi descrierile Ei renumite le conferă merite devotaţilor Ei.
543.
PUNYA – LABHYA
– Atinsă de cei merituoşi sau drepţi,
Ea este venerată ca rezultat al acţiunilor bune din naşterile anterioare. Se spune că, pentru un devotat al lui Shri Lalita, aceasta este ultima şi
cea din urmă moarte, înaintea Mokshei.
544.
PUNYA – SHRAVANA – KIRTANA – Simpla ascultare sau căutare
a gloriei Ei este
merituoasă.
545.
PULOMAJARCHITA
– Pulomaja este Shachi, soţia
lui Indra. Când Indra a fost dat afară din Svarga, de către Nahusha, Shachi a venerat-o pe Shri – Tripura – sundari,
iniţiată
fiind de
către Deva – Guru şi
a primit înapoi regatul Svarga pentru soţul ei.
546.
BANDHA – MOCHANI
– Îndepărtează lanţurile samsarei şi dă eliberarea, risipind ignoranţa
care îl leagă pe devotat.
547.
BARBARALAKA
– Având
o buclă ondulată în păr
care-i sporeşte frumuseţea. Acest nume
se mai citeşte Bandhuralaka, însemnând cu părul des.
548.
VIMARSHA – RUPINI – De forma
discriminării între
real şi nereal; semnifică puterea
lui Shiva, ca primă mişcare
de “obiectivizare” care creează
universul simţurilor noastre de nume şi forme. Cf. celei de-a doua sutra din
Shri – kama – Kalavilasa din Introducere.
549.
VIDYA – Cunoaşterea mantrei care duce la eliberare. Se referă la numele Vidyavidya svarupini.
Mantra care îmblânzeşte pe zeitatea feminină
sau pe Zeiţă, este de asemenea numită Vidya.
550.
VIYADADI – JAGAT – PRASUH – Mama care mântuie universul constând
din elemente sau categorii cum ar fi
Akasha, etc. “Atmana Akashah sambhutah”. Din Atma s-a născut
spaţiul (Tai – Up. 11-2).
551.
SARVA – VYADHI – PRASHAMANI – Vindecă
toate bolile minţii şi
corpului.
552.
SARVA – MRITYU NIVARINI
– Distruge toate formele de moarte (Sveta Up. 4-15, Kath. Up 3-15).
553.
AGRA – GANYA
– Primordială (Cf. Art. Up. 1-1).
554.
ACHINTYA – RUPA
– Formă inaccesibilă gândului deoarece mintea, instrumentul gândului, este creaţia Ei.
555.
KALI – KALMASHA – NASHINI
– Distruge păcatele săvârşite
în această eră Kali. Simpla amintire a picioarelor de lotus ale lui Shri Lalita
distruge toate păcatele înfăptuite cu, sau fără
ştiinţă
şi este binecunoscutul act de penitenţă pentru astfel de păcate
(Br. Pur.).
556.
KATYAYANI
– Fiica înţeleptului
Kata. Cea care îmbină tejas sau strălucirea tuturor Zeilor.
Zeitatea care prezidează Odyana – Pitha.
557.
KALAHANTRI
– Distrugătoarea timpului.
558.
KAMALAKSHA NISHEVITA
– Venerată de Shri Maha Vishnu.
559.
TAMBULA – PURITA – MUKHI – Gură
plină de suc de betel roşu. Referire la numele
26. Semnificaţia ezoterică a acestui nume este aceea că Ea va rosti întotdeauna
Mantre
măreţe.
560.
DADIMIKUSUMA – PRABHA
– De un roşu strălucitor, ca floarea de rodie. Acest nume şi cel de m ai sus indică cufundarea Ei în
Brahmananda.
561.
MRIGAKSHI
– Ochi frumoşi ca cei ai unui cerb tânăr.
562.
MOHINI –
Fermecătoare –
creează
iluzie tuturor, inclusiv lui
Shiva. Mohrni –
Svarupa – Vishnu care
s-a manifestat, a apărut după învolburarea Oceanului de Lapte (conştiinţa) i- a produs iluzie chiar şi
lui Shiva.
563.
MUKHYA
– Prima. “Ahamasmi Prathamaja” – Sunt prima născută (Tai. Up. 3-10-6).
564.
MRIDANI
– Regina lui Mrida sau Shiva.
565.
MITRA – RUPINI
– De forma unui prieten sau Soarele.
566.
NITYA – TRIPTA
– Mereu mulţumită.
567.
BHAKTA – NIDHIH
– Casa comorii unui devotat care se poate inspira mereu din amabilitatea Ei.
568.
NIYANTRI
– Cea care alcătuieşte
legea şi regulile.
569.
NIKHILESHVARI –
Regina tuturor.
570.
MAITRYADI – VASANA – LABHYA – Poate fi atinsă cu ajutorul înclinaţiilor
bune, cum ar fi
“Maitri”. “Maitri Mudita – Karuna Upekshanam Sukha – Duhkha – Punya – Punya – Vishayanam bhavanatachitta Prasadanam” (Yoga Sutras).
“Prietenia cu cei care sunt fericiţi
fără
a fi invidioşi, compasiunea faţă
de cei care suferă, bucuria de a-i vedea pe cei drepţi, a trece cu vederea
sau a nu fi atent la cel păcătos”. Aceste patru tendinţe
sau Vasana contribuie la claritatea
minţii. Numai o astfel de minte poate avea viziunea lui
Dumnezeu.
571.
MAHA – PRALAYA – SAKSHINI
– Martora marii disoluţii (dizolvări). Atunci când totul şi fiecare Zeu sunt distruşi, Ea singură
rămâne
spre a fi martora acestui proces. “Kalpopa – Samharana
... Sa Sakshini Vijayate Tava Murtircka”. Glorie înfăţişării tale, unicul martor al dansului lui Shiva în
momentul distrugerii Kalpei (Shri Shankara Mantra – Matrika – Stava). Ea este în toate acel aspect cunoscut ca Sakshi
Kala, car este indestructibil. Fiecare devotat devine
“aceasta”
după eliberare sau Mukti.
572.
PARA – SHAKTIH – Puterea fundamentală. Vasishtha – Samhita spune: “Există nouă ţesuturi în corp şi
al zecelea ţesut care le vitalizează pe celelalte nouă
şi care este denumit Para Shakti. “Parasya – Shaktih Vividhaiva Shruyate” (Sveta
Up. 6-8) Multe sunt formele acestei puteri
fundamentale.
“Yasya
Yasya Padarhasya
Ya
Ya Shaktih Udahrita
Sa
Sa Visveshvari Devi
Shaktah
Sarvo Maheshvarah.
Shaktimantah
Padartha Ye
Te
Vai Sarva – Vibhutayah
Padarthe
Shaktayo Ya Ya –
Stamstam
Gaurim Vidurbudhah”.
Energia
manifestată în
toată materia este Ea, puterea, conducătoarea acestui Univers. Marele Domn (Shiva) posedă acea putere. Toată
materia care posedă puterea este Shiva şi fiecare putere din materie este cunoscută ca “Gauri”, de către
cel înţelept
– Linga Purana.
573.
PARA – NISHTHA
– Se străduieşte acolo unde
toate acţiunile se sfârşesc în
cunoaştere pură,
adică în
starea Turya. “Sharvam Karmakhilam Partha Jnana Parisamapyate” – Oh, Partha, toate acţiunile
se sfârşesc
în cunoaştere pură
(Bh. Gita 4-33).
574.
PRAJNANA GHANA – RUPINI
– Formă solidificată a înţelepciunii
supreme. Starea
conştiinţei în
care nu este trăit nimic altceva decât Sinele.
“Sa
Yatha Saindhava – Ghanonantaras - bahyah
Kritsno Rasa
Ghana
Yevaivam Vareyamatmas – nantro Bahyah Kritsnontah “Prajnana Ghanah” – Ca gustul
sării în
apa de mare, ea este pretutindeni; Prajnana este atot pătrunzătoare (atotcuprinzătoare). (Brj. Up. 4-5-13).
575.
MADHVI – PANALASA
– Inactivă, calmă şi rece fiind perfect introvertită precum o persoană complet ameţită cu vin. Acest nume, următorul
şi numele cum ar fi 432 sau 510 creează impresia
greşită
că lui Shri Lalita i-ar place vinul şi, prin urmare, şi
devotaţii pot bea. Aceasta este împotriva
întregii filozofii Advaitice, care
respinge poftele animalice de bază
în atingerea naturii lui Dumnezeu.
Se
ştie că până
şi un animal, atunci când este beat, îşi
pierde puţinele simţuri pe care le are, şi
se poate constata astfel de ce folosirea vinului este contraindicată devotaţilor
lui Shri Lalita, care pretinde facultăţile
cele mai înalte ale minţii pentru a O înţelege pe măreaţa Shakti. Aceste nume se referă în mod evident la beţia divină
sau spirituală şi
nu la beţia cu alcool. Ca alternativă, acestea sunt pentru a justifica practicile Vamamarga.
576.
MATTA – Atitudinea de
realizare în stare de ameţeală a lui Brahman, care îl face pe devotat
neconştient de universul numelor şi formelor.
577.
MATRIKA – VARNA – RUPINI
– De forma întregului alfabet, de la A la Ksha, Ea este cuvântul
vorbit – Nama, format din litere, începând cu Vedele. Unii împart
acest nume în Matrika
şi Varnarupini şi le consideră
ca două nume.
578.
MAHA – KAILASA – NILAYA
– Locuieşte în
marele Kailasa, însemnând în Shri Chakra în
Bindu aflat cel mai la interior şi
în corp în Lotusul Sahasrarei, sub Brahmarandra.
579.
MARINALA – MRIDU DORLATA – Având
braţe moi ca lujerul lotusului şi ca
planta agăţătoare.
580.
MAHANIYA –
Demnă de a fi venerată.
581.
DAYAMURTIH
– Întruparea compasiunii faţă de devotaţii
Ei.
582.
MAHA – SAMRAJYA – SHALINI – Împărăteasa
unui vast imperiu,
adică
a universului.
“Maha Samrajya” înseamnă conducătorul
lui Maha Kailasa.
583.
ATMAVIDYA
– Cunoaşterea pe care o dă devotatului “Atma Sakshatkara”, aşa cum
l-a învăţat Yajnavalkya pe Maitreyi, sau mantra
Aham, care este Atmasvarupa.
584.
MAHA – VIDYA
– Marea mantra sau numele lui Vana Durga Mantra.
585.
SHRI - VIDYA
– Mantre, cum ar fi Shri Bala, Pancha Dasi, Shodashi, sunt denumite Shri Vidya şi
sunt forma ei ca foneme. Bija “Shri” este importantă în mantre care o îmblânzesc şi
de aceea Ea este
numită Shri Vidya.
586.
KAMASEVITA
– Îmblânzită de către Kama; Kama înseamnă aici Shiva în aspectul său de voinţă
de a vrea – “Soskamayata”. Shiva s-a rugat cu adoraţie de Ea să-i
îndeplinească dorinţa de a crea Universul. Însă Kama, care este Manmatha, conform cu Arunopanishad,
deoarece
nimeni n-o îmbunase iar Ea, mulţumită de devoţiunea
lui i-a dat în dar un arc din trestie de zahăr şi flori
ca săgeţi
cu care el a cucerit lumea.
587. SHRI
– SHODASHAKSHARI –
VIDYA –
Mantra cu 16 litere, adică Shri Rajarajehvari
– Mantra. Se pare că există o confuzie între
această mantra şi Hayagura – Mantra. Shri
Gaurapadacharya examinează aceasta şi afirmă
că ea se referă numai la Shri Devi.
588.
TRIKUTA
– Mantra Panchadashi are trei grupuri de litere sau kuta, “Kamaraja – kuta, Vagbhava – kuta şi
Shakti – kuta.
589.
KAMAKOTIKA
– Având statutul lui Kama, sau Shiva.
590. KATAKSHAKINKARIBHUTA KAMALAKOTISEVITA – O privire a ochilor Ei face dintr-o mulţime
de Lakshmi servitoarele Ei. Acea privire are aşa de multă
putere, încât
ea la creează devotaţilor
milioane de forme de bunăstare.
591.
SHIRAHSTHITA
– Ea locuieşte în
interiorul capului lângă
Brahmarandra ca scaun al
picioarelor de lotus
ale Gurului.
592. CHANDRANIBHA
– Luminoasă ca luna. În Sahasrara – Padma, Ea, sub forma Lunii, îşi
revarsă strălucirea.
593.
PHALASTHA – Ea locuieşte în frunte ca Bhuvaneshvari Bija – Hrim şi ar trebui meditat
asupra ei corespunzător.
594.
INDRA – DHANUH – PRABHA – Strălucind în
culorile curcubeului. Trebuie meditat
asupra Ei ca revărsând
cele şapte culori ale curcubeului.
595.
HRIDAYASTHA – Aşezată în inimă. “Hridaya” este
scaunul lui Devi ca fiind Kamaraja – bija. Shri Ramana Maharishi şi multe texte sacre ne învaţă că locul unde este aşezat
sufletul în corpul nostru se află
lângă
inimă, puţin
la dreapta ei. Mulţi devotaţi o contemplă
ca fiind
aşezată în
inimă, adică în Anahata Padma. Para – Bija a unei
mantre este de asemenea cunoscută
ca Hridaya. Shri Devi locuieşte în aceasta, adică este viaţa
şi puterea mantrei.
596.
RAVI – PRAKHYA
– Strălucitoare ca soarele.
597.
TRIKONANTARA – DIPIKA
– Lumina din
interiorul triunghiului. Bindu din interiorul
primului triunghi în Shri Chakra.
Muladhara
şi Swadhishthana sunt denumite Agni –
mandala; Manipura şi Anahata sunt denumite Ravi – mandala:
Vishuddhi şi Ajna sunt denumite Chandra – mandala;
Sahasrara este denumită Vttama – Chandra – Mandala.
598.
DAKSHAYANI
– Fiica lui Daksha, adică soţia
lui Shiva.
599.
DAITYA – HANTRI – Nimicitoarea asuraşilor, cum ar fi Bhanda. Distrugătoarea
forţelor rele în
om.
600.
DAKSHA – YAJNA – VINASHINI Distrugătoarea
sacrificiului lui Daksha, care a fost
făcut sfidându-l pe Domnul Ei, Shiva. Astfel Ea distruge toate
tentativele şi forţele care-l sfidează pe Shiva sau capul lui Dumnezeu sau actele teiste.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu