Faceți căutări pe acest blog

vineri, 22 august 2014

Psihologia este prin ea însăşi o ştiinţă energetică


...pentru că se ocupă de procese prin care se manifestă mişcarea energetică la om.


Ieri, plimbându-mă pe internet, am dat de un video ce mi-a amintit de situaţia în care mă aflu vorbind despre tehnicile energetice. Eu le-am preluat de pe la pragmaticii americani, dar am uitat că mă aflu în România.Unul vorbea despre experienţele sale cu “maeştri” în de-ale energiilor din România. Era atât de speriat săracul şi se refugiase la ideile bisericii şi repeta mecanic nişte cuvinte de lemn, în timp ce îi vedeam privirea plină de groază.

Mi-am amintit cum erau atrase de mine, cu ani în urmă, persoane care erau în astfel de prezentări. Nici nu ştiu de pe unde apăreau, dar mă provocau în diverse discuţii unde vroiau să arate la ce profunzimi pot ei să pătrundă. Mă uitam ciudat, nu ştiam ce au cu mine. De exemplu, una îmi spune tam-nesam, că eu am probleme cu fierea. No, şi? Câţi din noi nu avem probleme cu fierea? De ce trebuie să-mi spui asta, aşa fără să te întreb eu, în timp ce aşteptăm să intrăm în sala de sport?
E o obrăznicie de fapt, prin care vroia să se impună să-mi comunice ce grozavă e, în timp ce pe mine nu mă interesau competenţele sale “paranormale“.
Prin formarea mea profesională, văd foarte multe lucruri în comportamentele umane, dar nu spun nimic despre asta dacă nu sunt solicitată s-o spun. E o regulă de respect faţă de celălalt!
Însă despre ce vorbesc e un mod de a obţine o poziţie ce nu i se cuvenea în acel moment.

Revenind la omul din video, ştiam despre ce vorbeşte. Am intrat, chiar fără să vreau,  în contact cu diverse grupuri ce ziceau că se ocupă de energii.
În esenţă, ei preiau tehnici orientale şi le ataşează la o “teorie” ce motroşeşte într-un mixer idei creştine, idei vrăjitoreşti din folclorul local, plus o mare doză din imaginaţia personală izvorâtă din propriile nevroze.
Însă, ceva ce mă intrigă întotdeauna este cultul personalităţii ce apare evident la liderul grupării.
Ceea ce urmăreşte clar e să-i pună pe ceilalţi sub comanda sa.
Odată chiar m–am dus la un grup de yoga, dar la a treia şedinţă am făcut scandal, din cauză că cea care conducea grupul a încercat să mă umilească când am îndrăznit să-mi spun părerea personală.

Nici un maestru nu poate ştii mai bine decât mine adevărul meu subiectiv. Eu când lucrez sunt atât de atentă la orice informaţie pe care mi-o spune clientul meu şi ştiu că întotdeauna el are dreptate în ceea ce îl priveşte.
Pe când în aceste grupuri numai “maestrul” are dreptate. Şi e normal ca în acest fel să apară diavolii despre care vorbea omul din video.

Diavolul este doar o formaţiune energetică ce este detaşată de centrul autorităţii şi încearcă să-şi facă de cap, stricând ordinea ansamblului. Orice parte a noastră ce nu este integrată sub comanda propriei autorităţi, devine un diavol. Diavolul este un lucru bun pus într-o poziţie proastă. Chiar o boală organică este un diavol ce încearcă să ne comunice despre anumite nevoi neglijate.

Dar în acest sens şi supunerea faţă de ideile bisericeşti, ca autoritate externă creează tot diavoli. Chiar am lucrat cu persoane aşa-zis demonizate ce apar prin biserici. Şi doar cu o simplă explicaţie care integra emoţia de frustrare ce o avea acea persoană, diavolul a fost dizolvat.

Neasumarea responsabilităţii pentru propria trăire emoţională este calea de a crea diavoli.
Iar pentru a recupera energiile de care se foloseşte este necesară doar recunoaşterea adevărului despre propria simţire. Orice diavol  îşi cere mântuirea, adică integrarea în întreg.

Dar asta presupune asumarea responsabilităţii pentru propria trăire şi afirmarea propriei autorităţi.

Un alt aspect de care m-am lovit este că oamenii cănd se pune problema tehnicilor energetice se aşteaptă la minuni căzute din cer. Ceva care le este dat aşa pe gratis, fără ca ei să depună vreun efort.

Cănd spun că trebuie să-şi recunoască emoţia şi să treacă prin ea, respectăndu-i cerinţele, sunt total dezamăgiţi. De ce e atâta de lucru? Nu dă mama pe gratis? Nu, nu primim nimic pe gratis.
Ieri am spus Mantra Durga o oră până am reuşit să zdrobesc o emoţie confuză. Abia după un efort consistent a apărut lumina. Aşa e lucrul cu energiile. Dar fără o corectă centrare pe sine nu se obţine nici un rezultat pozitiv. Ba chiar se pot crea încurcături.

De accea la început,  eu propun tehnici care facilitează circuitul natural al energiilor şi eliminarea firească a negativităţii. După curăţarea câmpului, poate începe şi plantarea noilor seminţe mentale şi pot fi practicate tehnici de adunare a energiilor, ce susţin acţiunile de realizare a scopurilor propuse. EFT este magic în acest sens. Dizolvă orice diavol, dacă e folosită corect. 

Utilizarea tehnicilor energetice din Orient, nu înseamnă renunţarea la bunul simţ. Felul în care eu le folosesc merge pe aceeaşi linie ştiinţifică proprusă de psihoterapie, doar că aduce un plus de eficienţă şi rapiditate în rezolvarea problemelor.

 În cultura occidentală s-a mers mai mult pe raţional şi cuvânt, în orient pe câmp energetic şi emoţie. În cartea pe care am scris-o  prezint cum cele două direcţii pot fi integrate, pentru că ele în viaţa concret trăită chiar se cer integrate.

Dar nici o tehnică nu trebuie să prevaleze faţă de nevoia persoanei care este subiect. Tehnica este pentru om, nu omul pentru tehnică. În multe grupări aşa zis spirituale, inclusiv în biserici, tehnicile sunt puse mai presus de om. De aici rătăcirile şi frustrările practicaţilor. Dar vorba unei prietene – oamenilor le e frică să se vadă în postura de creatori ai propriilor stări. Iluzia biberonului pe care cineva ar trebui să-l ofere ne domină de multe ori, fără să ne dăm seama că ne ţine sclavi în posturi ce nu ni se mai potrivesc.
Oxana Covaci

E- mail oxcmai@yahoo.com, tel 0721333929

Sedinţele individuale se pot realiza şi la distanţă prin camera web.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu