Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 14 mai 2014

CREDINŢĂ, CREDULITATE ŞI PRINCIPIUL POLARITĂŢII






























Unul din semnele maturităţii psihice este acceptarea şi integrarea polarităţilor.
Şi câtă luptă se naşte, cu noi înşine şi cu viaţa pentru că nu întotdeauna vrem să acceptăm realitatea mişcărilor vieţii.
Tânjim după starea de unitate pe care am resimţit-o ca bebelaşi în burta mamei, fără să ştim că poate chiar atunci pericolul rejecţiei a fost mai mare decît oricând. Doar procesul natural de uitare, a şters aspectele negative şi au rămas cele pozitive, ce ne fundamentează încrederea în viaţa.

Însă încrederea copilului este de fapt credulitate. El ignoră multe aspecte negative, pentru că nu are suficientă putere să lupte cu ele. Aşa că depinde, în mare măsură de de sistemul de protecţie extern, pe care îl supraevaluează.
Eu cred în existenţa Divinităţii pentru în această fază doar Dumnezeu are grija de noi, prin forţa vitaţă a vieţii ce se manifestă din interior.

Însă odată cu trecerea anilor se schimbă regulile jocului. Pe măsură ce creşte puterea de conştientizare, de intervenţie activă şi se întăreşte capacitatea de alegere, scade din puterea de protecţie a părinţilor şi parcă şi cea a îngerilor nu mai e atât de evidentă.

Atunci recunoaşterea aspectelor negative şi intervenţia activă de prelucrarea a lor, devine o necesitate.

Blocajul în credulitatea infantilă poate provoca un deazastru în evoluţia personală.

Unii rămân cu sechele acestui comportament mai mult timp decât este nevoie, în mod natural.
Mai în glumă, mai în serios, a fost definit chiar un sindrom ce reuneşte acest tip de simptome – se chiamă paranoia inversată – oamenii îşi ocupă mintea doar cu gânduri pozitive şi refuză să accepte realitatea negativului.
Şi atunci negativul se răzbună…năvăleşte pe neaşteptate şi distruge ce te aşteptai mai puţin.

Cunosc simptomul chiar din experienţa personală. Am dat bani pe terapii ca să aflu care îmi era diavolul. Eu îl vedeam, dar părea strălucitor. Însă lumina sa e amăgitoare şi periculoasă. Poate face scrum ceea ce atinge.

Zilele acestea vedeam asta la vreo doi din clienţii mei şi gândindu-mă la soluţii vedeam clar cum pentru a depăşii situaţia este nevoie de schimbat regulile după care şi-au organizat viaţa.
Şi asta este atât de greu uneori, încât se preferă renunţarea.
Însă cei care acceptă provocarea, eu ştiu că reuşesc.
 Viaţa ne susţine !

Cel mai greu le e unora să recunoască faptul că viaţa chiar are o rânduială. Şi dacă mergi împotriva fluxului rânduieli, o încasezi.
Eu spun că Divinul a făcut legile vieţii perfecte. Iar treaba noastră e să le cunoaştem, pentru a ştii cum să realizăm acordul şi armonia în viaţa concret trăită.

Reguli avem de tot felul, pe diverse nivele şi problemele apar când încurcăm nivelele.

Fiind interesată de acest aspect am studiat diverse materiale pentru a înţelege de unde se poate începe în organizarea vieţii.
Din  cele aflate încerc să dau mai departe cât de bine pot.
În clipurile  video pentru care am pus link-urile mai jos,  sunt nişte informţii de acest gen. Sper să  vă fie de folos, la cât mai mulţi.
Cu drag, Oxana

PRINCIPIILE KYBALION / LEGEA NATURII - meditaţie filozofică; muzica - Sonata Lunii, Beethoven

PRINCIPIILE FILOZOFIEI HUNA / LEGEA OMULUI CREATOR - muzica Liszt, Hungarian Rhapsody 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu