Am primit prin mail acest material şi cred că
merită dat mai departe. Eu apreciez esenţa culturii creştine, dar mă feresc de
dogme şi limbajul de lemn care împiedică accesul la spiritul viu al informaţiilor despre legile vieţii.
Dar aici este un articol scris expresiv şi cu
utilitate practică în a înţelege nişte mişcări energetice la nivelul
supraconştientului familial.
Deşi una din dogmele bisericii creştine este păcatul
original, informaţia asta lipseşte în primul capitol al creaţiei din Biblie.
Dar cum începe descrierea mişcărilor de creştere a vieţii, apar şi greutăţile,
neputinţele, blocajele energetice, cele pe care biserica le denumeşte păcate.
Încălcarea unui principiu al vieţii poate crea un blocaj de acest gen, care apoi
se poate răsfrânge peste câteva generaţii. Psihanaliza a confirmat asta. Şi în munca
mea deseori văd astfel de cazuri, în care un blocaj energetic se transmite
transgeneraţional iar câmpul energetic îşi cere vindecarea prin urmaşi.
Vindecarea se poate realiza prin asumarea
responsabilităţii, prin recunoaştere. Logica unui astfel de act presupune ceva
de genul „Nu sunt eu cauza, dar suport consecinţele. Deci viaţa îmi cere un
răspuns la situaţia în care mă aflu. Iar răspunsul vindecător adresat
Conştiinţei ce susţine viaţa, este rugăciunea de armonizare: IARTĂ – lasă să
treacă, VINDECĂ – închide rana, DĂRUIEŞTE BINELE VIEŢII – reaşează circuitul
energetic natural, cel care este în armonie cu legile vieţii.”
Pentru că iisus este chiar arhetipul
responsabilităţii.
Iată materialul:
Demonul
tatălui meu
Strămoșii
mei au ajutat la crearea unei lumi crude, iar consecințele ei continuă să apară
în viața mea și a câtorva oameni din jurul meu. Trebuie să înțelegem că atât
pământul, cât și fiecare persoană din jurul nostru sunt salvarea noastră.
Hristos a înfruntat demonii tatălui meu și i-a distrus. Victoria mea este
legătura mea cu Hristos.
Înainte de
a scrie titlul „Demonul tatălui
meu”, am ezitat, deoarece nu am vrut să aduc tatălui lipsă de
respect. Dar articolul are ca referință propria-mi
viață, pentru că de când am crescut, am descoperit că lucrurile cu care mă lupt
nu sunt diferite de cele cu care s-a luptat și tatăl meu. Poate și bunicul meu
s-a luptat cu ele la rândul său.
Am scris
recent că „noi suntem cu toții conectați”. Această afirmație este
adevărată pentru oameni în general, dar cu atât mai mult pentru Biserică și
pentru familii. Acum câțiva ani am auzit o serie de lecturi ale părintelui
Thomas Hopko despre păcatul primordial, genetic și personal.
Lecturile alcătuiau o privire de ansamblu asupra noțiunii de păcat și chiar mai
mult, asupra conexiunii adânci pe care acesta o are în viețile oamenilor.
Ortodoxia nu a vorbit deseori despre „păcatul originar” - ideea moștenirii
sentimentului de vinovăție de la păcatul lui Adam și al Evei, dar nici nu a
ignorat faptul că păcatul și zdrobirea au o profundă legătură moștenită. Este
aproape cazul unui abuzor sexual care a fost la rândul său abuzat sexual.
Păcatul și zdrobirea au un caracter foarte adânc conectat.Noi suntem rareori „originali” în
alegerea păcatului. Cineva a trebuit să ne învețe mai întâi!
Profetul
Iezechiel mustră copiii lui Israel cu însăși cuvintele Domnului, spunând: „Părinţii au mâncat aguridă şi copiilor li
s-au strepezit dinţii?” (Iezechiel 18, 2) Dumnezeu spune lui Israel
că problemele lor nu sunt moștenite, ci ei înșiși și le-au făcut.
Eu trăiesc
într-o cultură care se confruntă cu probleme în ceea ce privește relațiile
dintre oameni. Aceste probleme nu sunt ceva ce am creat eu, ci reprezintă ceva
ce am moștenit. Bunicul
mamei mele a fost stăpân de sclavi așa cum a fost și tatăl său înainte. Mi s-a
spus că era „îngăduitor” și asta face totuși puțină diferență. Strămoșii
mei au ajutat la crearea unei lumi crude, iar consecințele ei continuă să apară
în viața mea și a câtorva oameni din jurul meu. Și e bine că au făcut asta strămoșii
mei și nu eu. Eu sunt în poziția mea și alții în pozițiile lor rezultate în
mare parte de la strămoși. Nu noi am creat lumea, dar încă mai avem de trăit în
ea.
Câteva
lucruri în existența umană ilustrează cel mai bine conexiunea vieților noastre
decât relațiile cu familia. Noi suntem moștenitorii fizici ai
strămoșilor noștri -
infarctul pe care l-am avut recent are mai mult legătură cu existența moștenită
decât cu mediul înconjurător. Inima mea nu este mai puțin moștenită decât umbra
nasului meu. Dar moștenirea noastră se extinde cu mult
peste inimi și nasuri, ea se extinde către caracter, înclinații (către bine sau
rău) și către o serie de alte probleme „psihologice”.
O zicală
ortodoxă spune: „Un călugăr
salvează prin rugăciune șapte generații din familia sa”. M-am
întrebat adesea dacă aceste șapte generații sunt în viitor sau în trecut (sau
împărțite în mod egal). În viața mea m-am luptat cu probleme care
se pare că nu au fost în întregime noi. „Demonii” mei sunt mai mult sau mai
puțin „demonii” tatălui meu. Este
cred cazul ca ghilimelele să nu fie puse.
Cultura
seculară, cu noțiunea de psihologie a persoanei ar putea ține cont de genetică
și mediul înconjurător - pentru că aceasta refuză să recunoască că pot exista
legături care merg dincolo de aceste influențe.
Eu am trăit
prea mulți ani în comunitate - comunitatea parohiei în general. Legăturile
dintre oameni, cele dintre preot și oameni, dintre enoriași și
închinători din alte locuri, dintre sfinți și păcătoși și chiar dintre bărbați
și îngeri, toate acestea sunt caracteristice vieții de parohie. Aceste legături
sunt deseori ignorate, nu pentru că sunt greu de observat, ci pentru că noi
avem personalități diferite care le fac greu de perceput.
Întreaga
viață este un sacrament, ceea ce înseamnă că lucrurile co-există. Noi facem
parte din viețile celor din jurul nostru. Boala și sănătatea sunt deopotrivă
împărțite. Vindecarea și iertarea nu sunt niciodată individuale.
În romanul
„Crimă și Pedeapsă” al lui Dostoevsky, criminalul Raskolnikov este consolat de
prostituata Sonya:
„Mergi în
acest minut, stai la răscruce, îngenunchiază, sărută mai întâi pământul pe care
l-ai pângărit și apoi îngenunchiază în fața lumii întregi și spune tuturor
oamenilor cu voce tare: „Sunt un criminal!” Apoi Dumnezeu îți va da viața
înapoi. Vei merge? Vei merge?” (Capitolul
30)
Trebuie să
înțelegem că atât pământul, cât și fiecare persoană din jurul nostru sunt
salvarea noastră. Hristos a înfruntat demonii tatălui meu (și apoi ai mei) și
i-a distrus.
Victoria
mea este legătura mea cu Hristos.
(Pr. Stephen Freeman)
Preluat de pe http://www.doxologia.ro/terapie-pentru-suflet/demonul-tatalui-meu
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu